Nizzen Skrevet 26. juni 2015 Del Skrevet 26. juni 2015 60 lavt og 90 er høyt. Har hatt fra 62 til 91 på de 980 jeg har testet. Lenke til kommentar
.AN.XVIII.IV:. Skrevet 26. juni 2015 Del Skrevet 26. juni 2015 Hva er normal temp på 980 Ti under spilling? Mitt er oppi 80c + når jeg spiller, ikke oc, på stock. Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 26. juni 2015 Del Skrevet 26. juni 2015 Hva er normal temp på 980 Ti under spilling? Mitt er oppi 80c + når jeg spiller, ikke oc, på stock. Helt normalt. Og overklokker man så spinner bare vifta raskere mens tempen ligger omtrent på det samme. 980 Ti klokker seg ned automatisk selv når den når 84c uansett så. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 26. juni 2015 Del Skrevet 26. juni 2015 Hva er normal temp på 980 Ti under spilling? Mitt er oppi 80c + når jeg spiller, ikke oc, på stock.40-45 grader med vannkjøling Lenke til kommentar
0l3M Skrevet 26. juni 2015 Del Skrevet 26. juni 2015 Hvor høyt kommer dere med 980ti kortene? Har vært på ferie så har ikke fått fulgt med så mye her Monterte kortet idag MSI 980ti med EK vannblokk, ligger på +210 / +400 igjennom Firestrike og spill nå, men begynner å slite litt hvis jeg går høyere Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 26. juni 2015 Del Skrevet 26. juni 2015 Hvor høyt kommer dere med 980ti kortene? Har vært på ferie så har ikke fått fulgt med så mye her Monterte kortet idag MSI 980ti med EK vannblokk, ligger på +210 / +400 igjennom Firestrike og spill nå, men begynner å slite litt hvis jeg går høyere Alltid skriv hva max boost blir, fordi +200 kan gi forskjellig resultat på forskjellige kort... Lenke til kommentar
.AN.XVIII.IV:. Skrevet 26. juni 2015 Del Skrevet 26. juni 2015 Hva er normal temp på 980 Ti under spilling? Mitt er oppi 80c + når jeg spiller, ikke oc, på stock. Helt normalt. Og overklokker man så spinner bare vifta raskere mens tempen ligger omtrent på det samme. 980 Ti klokker seg ned automatisk selv når den når 84c uansett så. Ok, da så. Bare synes det virka litt for høyt. Hva er normal temp på 980 Ti under spilling? Mitt er oppi 80c + når jeg spiller, ikke oc, på stock.40-45 grader med vannkjøling En dag vakker dag har jeg også vannkjøling i mitt system. Lenke til kommentar
Ottesen Skrevet 26. juni 2015 Del Skrevet 26. juni 2015 Jeg skjønner ikke helt hva dem review folka driver med, ser flere tester av Gigabyte G1 980ti nå og dem har klokka til lavere boost enn visst man bare trykker på "oc" knappen inni "Oc guru 2". Easy 1500mhz boost her nå, den boosta av seg selv til 1430. Med 85% powerlimit går den til rett over 1400mhz av seg selv... Lenke til kommentar
Myst Skrevet 26. juni 2015 Del Skrevet 26. juni 2015 Beklager å snike meg inn mellom diskusjonen deres, men må bare meddele gladnyheten at valget falt på ASUS GTX 970 4GB og det funker helt knall! Er bare 17 cm i lengde, og har en 8-pin strømkontakt men det løste jeg med en ekstra 8-pin/molex-kabel, som faktisk funker til min forbauselse. Idle temperatur ligger mellom 40-50* og fulgte med eget programvare (veldig brukervennlig) for evt. OC. Vanlig GPU clock er 1228 MHz, den har jeg økt til 1350 for prøveformål. Memory Clock er 7010 MHz standard, som nå er økt til 7200. Har også koplet til TVen, så nå er det å nyte serier og filmer på storskjerm istedenfor på laptopen. Kjørte også en benchmark og det som gikk driiit sakte før (Quadro 600, maks 10-15 FPS) kommer helt opp til 80 nå på med alt av høye innstillinger. Med vanlige frekvenser ligger den på 45-55 og det er helt levelig for min del. Totalsummen kom på 4050,- og det er knall investering for meg hvertfall. Skal installere et "tungt" spill som forsøk og se hvordan det går. Fikk med voucher for Batman:Arkham Knight, men det tror jeg heller skal installere på laptopen, og samtidig får sjekka ytelsen på den etter rehabiliteringen. Sånn, nå kan dere fortsette med 980-praten deres. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 26. juni 2015 Del Skrevet 26. juni 2015 Gratulerer, kos deg med det nye skjermkortet Det er alltid deilig med en skikkelig oppgradering. Det vil nok dra fra laptopden din. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 26. juni 2015 Del Skrevet 26. juni 2015 ... Totalsummen kom på 4050,- og det er knall investering for meg .... :-)Snasent kort det GTX 970 DirectCU II Mini . http://www.tweaktown.com/news/41546/asus-begins-teasing-the-tiny-geforce-gtx-970-directcu-mini/index.html Egentlig beregnet for små og mini ITX pcer . Men det viktigste er at "du" er fornøyd. Lenke til kommentar
Myst Skrevet 26. juni 2015 Del Skrevet 26. juni 2015 Ja, nettopp, men siden maskinen var egentlig en arbeidsstasjon, så er det allerde litt overfylt der inne og dette var det mest fornuftige blant alle kort jeg har tittet på. Jeg er fornøyd ja, dere skulle sett det gliset jeg har nå. Lenke til kommentar
c4sh Skrevet 26. juni 2015 Del Skrevet 26. juni 2015 Noen som vet hvor man finner stock bios til et EVGA 980 SC (referanse)? Fikk kortet i Desember (RMA). Backupen forsvant, på et eller annet vis.. Prøvde begge fra Techpowerup, men får opp at de ikke passer (?). Vet ikke om det er den nye driveren, men selv Chrome krasjer den nå. Lenke til kommentar
Ottesen Skrevet 26. juni 2015 Del Skrevet 26. juni 2015 Jeg skjønner ikke helt hva dem review folka driver med, ser flere tester av Gigabyte G1 980ti nå og dem har klokka til lavere boost enn visst man bare trykker på "oc" knappen inni "Oc guru 2". Easy 1500mhz boost her nå, den boosta av seg selv til 1430. Med 85% powerlimit går den til rett over 1400mhz av seg selv... Svarer meg selv for referanse, fikk gått igjennom 3dmark med 1577mhz på 1,23v. Men var litt på grensa, så tendenser til artifacts. Lenke til kommentar
Stonescar Skrevet 27. juni 2015 Del Skrevet 27. juni 2015 Har ASIC noe med hvor mye boost du får ?Som regel. Høyere asic gir oftete lavere spenning for stock hastighet. Dog det betyr ikkje at den overklokker lengre. Det skjer at disse skalerer dårlig med høyere spenning i forhold til kort med lav asic. Dette er ikkje regel, men somregel Høy asic på luftkjøling er nesten alltid bra Jau, hadde et 480 som klokket meget bra, det hadde en asic på 60 tallet. Det 980ti kortet jeg har nå ligger på 77. Vet ikke noen har tatt seg tid til å sammenligne asic og boost enda, men det kommer vel etterhvert. Vært interessant å se SC/SC+ korta fra EVGA hvor de ligger. Mitt EVGA GeForce GTX 980 Ti 6GB SC+ viser 70.7. Lenke til kommentar
KBundy Skrevet 27. juni 2015 Del Skrevet 27. juni 2015 G1 kortet har en type raslelyd under spilling. Den er høyere enn noe annet i pc'n så det er vel bare å returnere. Lenke til kommentar
mackanz Skrevet 27. juni 2015 Del Skrevet 27. juni 2015 Noen som vet hvor man finner stock bios til et EVGA 980 SC (referanse)? Fikk kortet i Desember (RMA). Backupen forsvant, på et eller annet vis.. Prøvde begge fra Techpowerup, men får opp at de ikke passer (?). Vet ikke om det er den nye driveren, men selv Chrome krasjer den nå. Kan ta en dump av mitt om du vill. Jag har modelll 2983, alltså den med ACX 2.0 Lenke til kommentar
octane Skrevet 27. juni 2015 Del Skrevet 27. juni 2015 G1 kortet har en type raslelyd under spilling. Den er høyere enn noe annet i pc'n så det er vel bare å returnere. Mitt 980ti G1 har ganske mye coil whine. Er det coil whine du mener som raslelyd? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå