laurell Skrevet 20. juni 2015 Del Skrevet 20. juni 2015 Da var 980ti på plass her også, men gud... Windows10 hadde jeg, fantes ikke driver til 980ti så nu installerer man Win8 igjen... så PRO tip, venter du på 980ti og har windows 10, bare begynn å installere windows 8 Vannblock kom også igår <3 Bruker Windows 7 fortsatt jeg. Hoppa lett over 8'ern. Skal ha 10'ern etterhvert da. Sier seg selv... Windows 2000 = Bra Windows Me = Rævva Windows XP = Bra Windows Vista = Rævva Windows 7 = Bra Windows 8... win8.1 gir på mange spill +10 FPS i forhold til Windows 7.. opp i mot +20 FPS på BF4. Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 20. juni 2015 Del Skrevet 20. juni 2015 Da var 980ti på plass her også, men gud... Windows10 hadde jeg, fantes ikke driver til 980ti så nu installerer man Win8 igjen... så PRO tip, venter du på 980ti og har windows 10, bare begynn å installere windows 8 Vannblock kom også igår <3 Bruker Windows 7 fortsatt jeg. Hoppa lett over 8'ern. Skal ha 10'ern etterhvert da. Sier seg selv... Windows 2000 = Bra Windows Me = Rævva Windows XP = Bra Windows Vista = Rævva Windows 7 = Bra Windows 8... Du glemte en del versoner før disse da. For min del så startet jeg med Windows 3.1 og DOS. Blitt noen år nå Windows 98 Second Edition husker jeg var bra også. Men vi trengte virkelig NT kernelen for stabilitet den gangen, så Win2000 og XP gav oss det. (NT 3.5 og NT 4.0 var ikke bra for gamere) Glemte ikke, men jeg gadd ikke gå så langt tilbake i tid. Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 20. juni 2015 Del Skrevet 20. juni 2015 win8.1 gir på mange spill +10 FPS i forhold til Windows 7.. opp i mot +20 FPS på BF4. Mulig det, men jeg liker Win7 bedre grunnet være Aero grensesnittet. Win10 må man jo oppgradere til for å få DX12. Nyere kernel og drivere hjelper også. Ellers ikke noe annet ved Win10 jeg trenger. Men nok om det. Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 20. juni 2015 Del Skrevet 20. juni 2015 Windows 8 fungerer helt utmerket, og er forøvrig såpass lik Win7 at jeg ikke skjønner den bastante tankegangen om at Win 7 = Fantastisk, WIn 8 = Suger. 1 Lenke til kommentar
.AN.XVIII.IV:. Skrevet 20. juni 2015 Del Skrevet 20. juni 2015 Noen andre her som har bestilt fra Netonnet her? "Ordrestatus: Mottatt" har stått i 3 dager nå. Har egentlig vært ganske fornøyd med Netonnet, men irriterer meg at de er så sinnsykt trege. Har også sendt mail til de angående jeg vil endre noe på ordren men har enda ikke fått svar på 3 dager. Burde nok tatt Komplett istedet selv om kortet var dyrere der, de svarer ihvertfall fort Ja. Jeg bestilte ett MSI 980 Ti fra netonet i går kveld. Hvilket bestilte du? Står ''ordrestatus: mottatt'' hos meg også. Hvis ikke ordren blir sendt ut til meg innen onsdag, avbestiller jeg ordren og bestiller fra Komplett heller. 1 Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 20. juni 2015 Del Skrevet 20. juni 2015 Noen andre her som har bestilt fra Netonnet her? "Ordrestatus: Mottatt" har stått i 3 dager nå. Har egentlig vært ganske fornøyd med Netonnet, men irriterer meg at de er så sinnsykt trege. Har også sendt mail til de angående jeg vil endre noe på ordren men har enda ikke fått svar på 3 dager. Burde nok tatt Komplett istedet selv om kortet var dyrere der, de svarer ihvertfall fort Ja. Jeg bestilte ett MSI 980 Ti fra netonet i går kveld. Hvilket bestilte du? Står ''ordrestatus: mottatt'' hos meg også. Hvis ikke ordren blir sendt ut til meg innen onsdag, avbestiller jeg ordren og bestiller fra Komplett heller. Samme her. De sender nok de ut på Mandag ettermiddag. Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 20. juni 2015 Del Skrevet 20. juni 2015 Windows 8 fungerer helt utmerket, og er forøvrig såpass lik Win7 at jeg ikke skjønner den bastante tankegangen om at Win 7 = Fantastisk, WIn 8 = Suger. Neida jeg er ikke så fanatisk imot Win8. Vurderte å gå for Win8.1 da den oppdateringen kom, men så fort jeg hørte at Win10 skulle komme i år så ventet jeg. Lenke til kommentar
.AN.XVIII.IV:. Skrevet 20. juni 2015 Del Skrevet 20. juni 2015 Noen andre her som har bestilt fra Netonnet her? "Ordrestatus: Mottatt" har stått i 3 dager nå. Har egentlig vært ganske fornøyd med Netonnet, men irriterer meg at de er så sinnsykt trege. Har også sendt mail til de angående jeg vil endre noe på ordren men har enda ikke fått svar på 3 dager. Burde nok tatt Komplett istedet selv om kortet var dyrere der, de svarer ihvertfall fort Ja. Jeg bestilte ett MSI 980 Ti fra netonet i går kveld. Hvilket bestilte du? Står ''ordrestatus: mottatt'' hos meg også. Hvis ikke ordren blir sendt ut til meg innen onsdag, avbestiller jeg ordren og bestiller fra Komplett heller. Samme her. De sender nok de ut på Mandag ettermiddag. Hope so. For min del er det viktigst at jeg bare får kortet mitt før 1-måned-ferien min begynner 1. juli ^^ Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 20. juni 2015 Del Skrevet 20. juni 2015 (endret) Da var 980ti på plass her også, men gud... Windows10 hadde jeg, fantes ikke driver til 980ti så nu installerer man Win8 igjen... så PRO tip, venter du på 980ti og har windows 10, bare begynn å installere windows 8 Vannblock kom også igår <3 Bruker Windows 7 fortsatt jeg. Hoppa lett over 8'ern. Skal ha 10'ern etterhvert da. Sier seg selv... Windows 2000 = Bra Windows Me = Rævva Windows XP = Bra Windows Vista = Rævva Windows 7 = Bra Windows 8... Du glemte en del versoner før disse da. For min del så startet jeg med Windows 3.1 og DOS. Blitt noen år nå Windows 98 Second Edition husker jeg var bra også. Men vi trengte virkelig NT kernelen for stabilitet den gangen, så Win2000 og XP gav oss det. (NT 3.5 og NT 4.0 var ikke bra for gamere) Windows xp var også ræva føre sp2.Den annenhver gang historien igjen ... Nt og w95 kjerne kan man ikke blande sammen heller de hadde parallelle løp i ulike segmenter frem til xp. Endret 20. juni 2015 av syar2003 Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 20. juni 2015 Del Skrevet 20. juni 2015 Windows har vel hatt to produktserier som ikke skal blandes: 95 -> 98 -> ME -> XP -> Vista -> 7 -> 8 -> 8.1(?) -> 10 NT 4.0 -> 2000 -> 2003 -> 2008 -> 2012 Den logikken om at annenhver utgave er bra har aldri stemt. 2 Lenke til kommentar
KBundy Skrevet 20. juni 2015 Del Skrevet 20. juni 2015 Flere som har gigabyte g1? Jeg har en svak lyd fra kortet. Så svak at om jeg lukker kabinettet så hører jeg den sikkert ikke, men den skal ikke være der. Lenke til kommentar
0l3M Skrevet 20. juni 2015 Del Skrevet 20. juni 2015 Noen andre her som har bestilt fra Netonnet her? "Ordrestatus: Mottatt" har stått i 3 dager nå. Har egentlig vært ganske fornøyd med Netonnet, men irriterer meg at de er så sinnsykt trege. Har også sendt mail til de angående jeg vil endre noe på ordren men har enda ikke fått svar på 3 dager. Burde nok tatt Komplett istedet selv om kortet var dyrere der, de svarer ihvertfall fort Ja. Jeg bestilte ett MSI 980 Ti fra netonet i går kveld. Hvilket bestilte du? Står ''ordrestatus: mottatt'' hos meg også. Hvis ikke ordren blir sendt ut til meg innen onsdag, avbestiller jeg ordren og bestiller fra Komplett heller. Bestilte samme kortet jeg å på Torsdags morra. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 21. juni 2015 Del Skrevet 21. juni 2015 (endret) Litt OT. Det var faktisk fire-fem win95 releasen og USB støtte kom ikke føre i en OSR2.1 revisjon av win95B. Så det er riktigere å dele det opp slik. Msdos/win16/win32 kernel fra w95 .16 bit realmode dos frem til og med W98. ->95 -> 95A -> 95B -> 95C -> 98 -> 98 SE -> ME -> slutt Desktop og Business , konsument fom xp . 32bits (og senere 64) basert på NT kjerne/kodebase . xp tok over som privat/konsument utgave når man la ned w95baserte os. NT workstations -> 2000 -> XP ( XP -> XPsp2 -> XP tablet -> XP2003(64bit) -> XP mce) -> Vista -> 7 -> RT -> 8 -> 8.1(?) -> 10 Servere med inntok av AD med 2000. NT servere -> 2000 -> 2003 -> 2008 -> 2008R2 -> 2012 -> 2012R2 Endret 21. juni 2015 av syar2003 2 Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 21. juni 2015 Del Skrevet 21. juni 2015 Angående GUI design, så er det etter min mening (og mange andres) XP og Win7 som er best av Microsoft sine OS. Det er også de versonene som folk har brukt mest. Ser jeg et mønster her? Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 21. juni 2015 Del Skrevet 21. juni 2015 (endret) Da var 980ti på plass her også, men gud... Windows10 hadde jeg, fantes ikke driver til 980ti så nu installerer man Win8 igjen... så PRO tip, venter du på 980ti og har windows 10, bare begynn å installere windows 8 Vannblock kom også igår <3 Bruker Windows 7 fortsatt jeg. Hoppa lett over 8'ern. Skal ha 10'ern etterhvert da. Sier seg selv... Windows 2000 = Bra Windows Me = Rævva Windows XP = Bra Windows Vista = Rævva Windows 7 = Bra Windows 8... Alltid interessant med de som blander msdos-win og nt-win i slike lister. Syar, godt å se noen som kan tingene sine Irriterer meg når selv IT Konsulenter blander disse med hverandre og kommenteren "joa men det var jo windows". Kan som en kuriøsitet nevnes at IBM OS/2 var "forløperen" til NT (kan formuleres mer korrekt, se link under). Forøvrig synes jeg AD nesten fortsatt ligger bak NDS på noen områder, som var ekstremt langt fremme for sin tid når man sammenligner med AD. http://www.os2museum.com/wp/nt-and-os2/ Kjørte flere versjoner av OS/2 som hadde sine styrker og svakheter (men generelt sett likte jeg mye av det) og hadde tom. gleden av å teste ut noen "hysj-hysj" universites utgaver av en tidlig vmware konseptversjon (lenge før det fikk noe navn og selskapet vmware ble dannet). Vi kjørte da NW3.12 i VM på OS2 og det funket veldig bra. Tidlig 90-tall og jepp virtual machines har en ennå eldre historie en dette, men dette var starten på vm@pcserver. Endret 21. juni 2015 av Theo343 Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 21. juni 2015 Del Skrevet 21. juni 2015 (endret) ... godt å se noen som kan tingene sine ... Detsamme.Var bevisst valg å stoppe bakover i tid på w95 og NT . 4.x og forløperen beskrevet som kun NT familie (det lå liksom utenfor diskusjonen) Endret 21. juni 2015 av syar2003 Lenke til kommentar
nagina Skrevet 21. juni 2015 Del Skrevet 21. juni 2015 (endret) 27c idle 38c load, helt ok temps forhold til default kjøler Og ca 1000 poeng mer i unigine heaven 4.0 enn gamle 780en Endret 21. juni 2015 av nagina Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 21. juni 2015 Del Skrevet 21. juni 2015 Alltid interessant med de som blander msdos-win og nt-win i slike lister. Syar, godt å se noen som kan tingene sine Irriterer meg når selv IT Konsulenter blander disse med (joa men det var jo windows). Kan som en kuriøsitet nevnes at IBM OS/2 var "forløperen" til NT (kan formuleres mer korrekt, se link under). Forøvrig synes jeg AD nesten fortsatt ligger bak NDS på noen områder, som var ekstremt langt fremme for sin tid når man sammenligner med AD. http://www.os2museum.com/wp/nt-and-os2/ Kjørte flere versjoner av OS/2 som hadde sine styrker og svakheter (men generelt sett likte jeg mye av det) og hadde tom. gleden av å teste ut noen "hysj-hysj" universites utgaver av en tidlig vmware konseptversjon (lenge før det fikk noe navn og selskapet vmware ble dannet). Vi kjørte da NW3.12 i VM på OS2 og det funket veldig bra. Tidlig 90-tall og jepp virtual machines har en ennå eldre historie en dette, men dette var starten på vm@pcserver. Hadde jeg visst det var en eksamen i IT historie her, så hadde jeg passet mer på at de viktige detaljene og forskjellene der kom riktig med her Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 21. juni 2015 Del Skrevet 21. juni 2015 Alltid interessant med de som blander msdos-win og nt-win i slike lister. Syar, godt å se noen som kan tingene sine Irriterer meg når selv IT Konsulenter blander disse med (joa men det var jo windows). Kan som en kuriøsitet nevnes at IBM OS/2 var "forløperen" til NT (kan formuleres mer korrekt, se link under). Forøvrig synes jeg AD nesten fortsatt ligger bak NDS på noen områder, som var ekstremt langt fremme for sin tid når man sammenligner med AD. http://www.os2museum.com/wp/nt-and-os2/ Kjørte flere versjoner av OS/2 som hadde sine styrker og svakheter (men generelt sett likte jeg mye av det) og hadde tom. gleden av å teste ut noen "hysj-hysj" universites utgaver av en tidlig vmware konseptversjon (lenge før det fikk noe navn og selskapet vmware ble dannet). Vi kjørte da NW3.12 i VM på OS2 og det funket veldig bra. Tidlig 90-tall og jepp virtual machines har en ennå eldre historie en dette, men dette var starten på vm@pcserver. Hadde jeg visst det var en eksamen i IT historie her, så hadde jeg passet mer på at de viktige detaljene og forskjellene der kom riktig med her Ha ha, er det ikke det i hver eneste diskusjon i IT delen her da Betroz 3 Lenke til kommentar
mannen i grønt Skrevet 21. juni 2015 Del Skrevet 21. juni 2015 Hvilket 970 kort anbefales det å kjøpe for SLI-oppsett? Er det egentlig så veldig stor forskjell? Ser det er et par hunde i forskjell på de dyreste og billigste, men hvor mye har dette å si? Har forøvrig et EVGA x58 hovedkort. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå