DuraN Skrevet 17. juni 2015 Del Skrevet 17. juni 2015 I Sweclockers' test klokker de EVGA GTX980 Ti SC+ ACX 2.0+ til 1440/8012 MHz. http://www.sweclockers.com/test/20690-evga-geforce-gtx-980-ti-sc-acx-2-0/8#content Dette klarer Brotac-kortet mitt med stock BIOS. Har kjørt på det i TW3 siden jeg fikk kortet. Tunet vifteprofilen sånn at kortet holder seg rundt 70C. Bråker som faen men jeg spiller med headset. Throttler en gang iblant ned et hakk til 1422 ish. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 17. juni 2015 Del Skrevet 17. juni 2015 Alle som prater om minne mengde.. Hvordan tror dere dx12 vil spille inn på det da? Direct3D i seg selv vil ikke by på store forandringer her, minnekrav handler primært om hvordan spillmotorer er implementert. Direct3D 11.1 og 12.0+ vil støtte det som kalles "tiled resources", som er Direct3D-versjonen av "sparse texture" som bla. Rage bruker til megatexture. Dette er altså en teknikk som hjelper med streaming av texturer som på sett og vis "eliminerer" GPU-minnekapasitet som begrensning. Så blir det et spørsmål om hvor mange spill som gidder å implementere dette eller tilsvarende teknikker, fordelene er størst hvor det er snakk om store detaljerte landskaper. Uansett så håper jeg at spill vil implementere en form for pre-caching av teksturer, siden "tekstur-poppingen" i Range gjør teknikken ubrukelig, siden den først henter teksturen etter at GPUen har sagt at den trenger den. Lenke til kommentar
gthaman Skrevet 18. juni 2015 Del Skrevet 18. juni 2015 (endret) Ser at G1 kortene (som med vanilla 980), booster 1350+ ut av boksen. Er nesten fristet til å kjøre angrefrist på de jeg har. Eneste problemet er at jeg antakelig da må vente lenge på vannblokker. EK har "coming soon", men dette har jeg opplevd at har blitt stående i 2mnd + før. Endret 18. juni 2015 av gthaman Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 18. juni 2015 Del Skrevet 18. juni 2015 Ser at G1 kortene (som med vanilla 980), booster 1350+ ut av boksen. Er nesten fristet til å kjøre angrefrist på de jeg har. Eneste problemet er at jeg antakelig da må vente lenge på vannblokker. EK har "coming soon", men dette har jeg opplevd at har blitt stående i 2mnd + før. Skal du ikke legge inn custom BIOS på korta uansett da? Det og EK vannblokker. Da er jo vitsen borte å bytte kort. Alle 980 Ti overklokker ca like langt. Lenke til kommentar
Ottesen Skrevet 18. juni 2015 Del Skrevet 18. juni 2015 Muligens dumt spørsmål, men hvorfor custom bios ? Nyskjerrig her se :-) Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 18. juni 2015 Del Skrevet 18. juni 2015 Muligens dumt spørsmål, men hvorfor custom bios ? Nyskjerrig her se :-) For å sette overklokkinga og volt i BIOS på kortet istedenfor å tukle med MSI Afterburner og sånt. Sikkert andre tweaks man kan gjøre også. Flere år siden jeg gjorde det selv. Lenke til kommentar
**dp** Skrevet 18. juni 2015 Del Skrevet 18. juni 2015 I Sweclockers' test klokker de EVGA GTX980 Ti SC+ ACX 2.0+ til 1440/8012 MHz. http://www.sweclockers.com/test/20690-evga-geforce-gtx-980-ti-sc-acx-2-0/8#content Dette klarer Brotac-kortet mitt med stock BIOS. Har kjørt på det i TW3 siden jeg fikk kortet. Tunet vifteprofilen sånn at kortet holder seg rundt 70C. Bråker som faen men jeg spiller med headset. Throttler en gang iblant ned et hakk til 1422 ish. driver å tuner ååhhhhh Lenke til kommentar
C64C Skrevet 18. juni 2015 Del Skrevet 18. juni 2015 Muligens dumt spørsmål, men hvorfor custom bios ? Nyskjerrig her se :-) Bios redigeres for økt power limit, økt volt, høyere temperaturprofiler etc for bedre overklokking. Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 18. juni 2015 Del Skrevet 18. juni 2015 driver å tuner Hvis man er kybernetiker er dette det ENESTE som trenger å si i jobbsammenheng. Anbefales hvis man ikke er typen som liker å prate for seg selv. Lenke til kommentar
Eriond Skrevet 18. juni 2015 Del Skrevet 18. juni 2015 Da fikk jeg ett GTX 970 Sc i gang med folding også :-) Kode til Batman Arkham Knight gis bort til trengende folder :-) Lenke til kommentar
KBundy Skrevet 18. juni 2015 Del Skrevet 18. juni 2015 Da fikk jeg ett GTX 970 Sc i gang med folding også :-) Kode til Batman Arkham Knight gis bort til trengende folder :-) Gis bort? Har ikke noe imot det Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 18. juni 2015 Del Skrevet 18. juni 2015 Gjerne, folder er jeg også! Lenke til kommentar
DuraN Skrevet 18. juni 2015 Del Skrevet 18. juni 2015 I Sweclockers' test klokker de EVGA GTX980 Ti SC+ ACX 2.0+ til 1440/8012 MHz. http://www.sweclockers.com/test/20690-evga-geforce-gtx-980-ti-sc-acx-2-0/8#content Dette klarer Brotac-kortet mitt med stock BIOS. Har kjørt på det i TW3 siden jeg fikk kortet. Tunet vifteprofilen sånn at kortet holder seg rundt 70C. Bråker som faen men jeg spiller med headset. Throttler en gang iblant ned et hakk til 1422 ish. driver å tuner ååhhhhh Tuner åååhh. Endelig fått minnet til å kjøre stabilt på 3000 mhz nå, måtte tunes litt Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 18. juni 2015 Del Skrevet 18. juni 2015 (endret) Stiller spørsmålet fordi jeg ikke har fulgt med på en stund. På mine HD6950-2GB kunne jeg flashe kortet med custom bios (via egen hex-edit) som låste opp antall SPs fra 1408 til 1536 samt litt andre godsaker. Er det noen muligheter i det hele tatt å forbedre 970 med custom bios og i såfall hvilke forbedringer på eks. G1? Endret 18. juni 2015 av Theo343 Lenke til kommentar
gthaman Skrevet 18. juni 2015 Del Skrevet 18. juni 2015 Joda, men så at G1 kortene sist var heftigere. De klokket lengst, custom bios eller ei Ser at G1 kortene (som med vanilla 980), booster 1350+ ut av boksen. Er nesten fristet til å kjøre angrefrist på de jeg har. Eneste problemet er at jeg antakelig da må vente lenge på vannblokker. EK har "coming soon", men dette har jeg opplevd at har blitt stående i 2mnd + før. Skal du ikke legge inn custom BIOS på korta uansett da? Det og EK vannblokker. Da er jo vitsen borte å bytte kort. Alle 980 Ti overklokker ca like langt. Lenke til kommentar
mackanz Skrevet 18. juni 2015 Del Skrevet 18. juni 2015 @theo343 http://www.hex-gear.com/product/r40-2/ Där har du det perfekta m-atx kabbiset. Frida, en av Intel-Kitchen byggarna avslutade precis ett fett projekt. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 18. juni 2015 Del Skrevet 18. juni 2015 (endret) Nydelig og ren kunst Endret 18. juni 2015 av Theo343 Lenke til kommentar
Ottesen Skrevet 18. juni 2015 Del Skrevet 18. juni 2015 Takk for bios svarene :-D Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 18. juni 2015 Del Skrevet 18. juni 2015 Joda, men så at G1 kortene sist var heftigere. De klokket lengst, custom bios eller ei Ser at G1 kortene (som med vanilla 980), booster 1350+ ut av boksen. Er nesten fristet til å kjøre angrefrist på de jeg har. Eneste problemet er at jeg antakelig da må vente lenge på vannblokker. EK har "coming soon", men dette har jeg opplevd at har blitt stående i 2mnd + før. Skal du ikke legge inn custom BIOS på korta uansett da? Det og EK vannblokker. Da er jo vitsen borte å bytte kort. Alle 980 Ti overklokker ca like langt. G1 korta hadde stock "evig" powerlimit. Så man trengte knapt å ha køstom bios Ville valgt g1 igjen lett. Lenke til kommentar
Eriond Skrevet 18. juni 2015 Del Skrevet 18. juni 2015 Da fikk jeg ett GTX 970 Sc i gang med folding også :-) Kode til Batman Arkham Knight gis bort til trengende folder :-) Gis bort? Har ikke noe imot det Kan du vise til folding de siste 7 dager? Hvis ikke går koden til Christian :-) 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå