Gå til innhold

Geforce GTX 9xx Tråden

Anbefalte innlegg

Absolutt ingenting :)

Synes også personlig at 256gb blir i minste laget til systemdisk. Bruker dette nå og den fylles opp bare jeg installerer et par spill. Neste gang skal jeg gå for 500-1000gb.

akkurat derfor eg kjøpte en SSD på 500 gb til spill  :tease:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jepp det jeg også tenker, så kanskje jeg skal holde meg til 850 Evo M.2 for OS/Programmer og utvalgte spill og heller tenke NVMe SSD i PCIe senere om jeg får behov for det i meget krevende server VMer som etterhvert. Tipper at selv om jeg skulle installere GTAV eller TW3 på SM951 så gir ikke det særlig FPS eller lastetidforskjell, reduserer texture popins i særlig grad el.

Da har jeg endelig bestemt meg for Hovedkort og SSD (ikke bare bare), så blir det å bestemme seg for hvilket av de tre 970 kortene jeg skal gå for hm.

Hvilken av disse 3:

https://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=1562247&su=9006E62E-BE8E-4327-A1DC-C8B4BA758E74

jeg har gigabyte versjonen, jeg valgte den mest pga utseende på kjøleren og bakplata, og at jeg har god erfaring med gigabyte. ytelse og støy er nok ganske likt på alle tre, og jeg tviler på at du hadde merka forskjell i en blindtest, så jeg ville bare gått for det kortet som frista mest.

Lenke til kommentar

He he ... Mastercard?

HW på kreditt? :p

Liker ikke å legge ut før jeg får varene, så når varer ikke er på lager hater jeg å betale for dem - på toppen av det er dette et kort som gir meg bonuspoeng på alle kjøp, så jeg får bonusnetter på hotell av det  :w00t:

Lenke til kommentar

:dribble:  :dribble:  :dribble:

980ti.jpg

Ja så at Komplett sin liste gikk ned fra 17 til 15 på de korta der. Så det var DEG!! :p

Fikk ånden over meg ja :) Fått oppgjør for 980'ene også. De gikk faktisk for 4500 / stk. Ganske bra, mtp at jeg kjøpte dem for 4600 ved lansering - prisene gikk jo opp på et tidspunkt. Har jo kostet på vannblokker og bakplater da, men uansett blir mellomlegget relativt lite  :grin2:

Lenke til kommentar

He he ... Mastercard?

Liker ikke å legge ut før jeg får varene, så når varer ikke er på lager hater jeg å betale for dem - på toppen av det er dette et kort som gir meg bonuspoeng på alle kjøp, så jeg får bonusnetter på hotell av det  :w00t:

De trekker ikke penger før varen er sendt =)

Lenke til kommentar

He he ... Mastercard?

Liker ikke å legge ut før jeg får varene, så når varer ikke er på lager hater jeg å betale for dem - på toppen av det er dette et kort som gir meg bonuspoeng på alle kjøp, så jeg får bonusnetter på hotell av det :w00t:

Jeg liker best faktura :)
Lenke til kommentar

Man bør egentlig handle så mye man kan på kredittkort sålenge man betaler kreditten fortest mulig. Får masse fine bonuser og rettigheter pga kredittkortet.

Ja og pumper mer inn i den økonomiske bobla som snart sprekker. Jo fortere jo bedre. 

Lenke til kommentar

He he ... Mastercard?

Det ante jeg ikke. Takk for tipset :)

He he ... Mastercard?

Liker ikke å legge ut før jeg får varene, så når varer ikke er på lager hater jeg å betale for dem - på toppen av det er dette et kort som gir meg bonuspoeng på alle kjøp, så jeg får bonusnetter på hotell av det :w00t:
Jeg liker best faktura :)

Ja, men det legges ofte på et gebyr, samt at enkelte sider da kjører kreditsjekk (som medfører irriterende brev i posten), og noen oppretter til og med kreditkort til deg. Handler vel kanskje om å lese vilkårene litt bedre fra min side... 

Man bør egentlig handle så mye man kan på kredittkort sålenge man betaler kreditten fortest mulig. Får masse fine bonuser og rettigheter pga kredittkortet.

Akkurat slik jeg tenker også - betaler alltid før det blir noe rentetull. 

Endret av gthaman
Lenke til kommentar

Fick jag välja skulle jag hellre ge butiken (den norska butiken) de pengarna det kostar med kreditkort i stället för att ge Mastercard eller Visa de pengarna.

Dersom du kunne gjort det hadde ikke kredittjenester eksistert og du måtte ha betalt kontant uansett :)

Mastercard må ha profitt på samme måte som butikken som selger varer må ha butikk.

På samme måte burde du tenke på hva som profitterer deg personlig.

En 100% rasjonell konsument benytter seg alltid av gratis kreditt.

Endret av Strato
Lenke til kommentar

Litt usikker på om jeg skal klemme til med en 970 bestilling nå eller se om FuryX og R9 390X gjør noe med prisene. Men dette er jo helt avhengig av hva prisene på de blir og når de kommer i butikkene.

FuryX også ift. at jeg vurderer et brukt 980 men synes 4500,- er litt stive priser.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...