Marinius Skrevet 26. mai 2015 Del Skrevet 26. mai 2015 Noen andre som sliter med driver 352.86? Driveren kræsjer helt ut av det blå. Idle, under spilling og folding. Restarter og 50% sjanse for at GPU'en ikke blir oppdaget. Dette er et Evga 970 sc Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 26. mai 2015 Del Skrevet 26. mai 2015 Noen andre som sliter med driver 352.86? Driveren kræsjer helt ut av det blå. Idle, under spilling og folding. Restarter og 50% sjanse for at GPU'en ikke blir oppdaget. Dette er et Evga 970 sc Samme problem, bare ikke like ekstremt. Lenke til kommentar
Lunalotic Skrevet 26. mai 2015 Del Skrevet 26. mai 2015 (endret) Noen andre som sliter med driver 352.86? Driveren kræsjer helt ut av det blå. Idle, under spilling og folding. Restarter og 50% sjanse for at GPU'en ikke blir oppdaget. Dette er et Evga 970 sc Opplever det samme med Titan X kort, av og til får jeg Display driver stopped working, men i de fleste tilfeller fryser PCen. GPUen blir dog oppdaget hver gang. Endret 26. mai 2015 av Lunalotic Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 26. mai 2015 Del Skrevet 26. mai 2015 Psu fungerer fint, cpu fint, gpu'ene fint, hk fint, ssd, fint kub ram som ødelegger. Får driver kræsj, men jeg mistenker at det har noe med rammen å gjøre ettersom det skjer litt random selv på stock. Det som mackanz sier er at du må ta en litt mer systematisk tilnærming til feilsøkingen. At GTA 5 krasjer hos deg sier ingenting om hvor stabilt systemet ditt er. Så mye som det krasjer for så mange, er det trygt å anta at det er GTA 5 som er problemet i mange tilfeller. Du mener å ha isolert problemet i form av defekt RAM. Da er det bare å bestille ny hos Komplett, funker det så tar du RMA på de gamle. Funker det ikke leverer du de nye tilbake på angreretten. Personlig er jeg usikker på om det er mulig å si med sikkerhet hva som er galt med systemet ditt (om noe). Med systematisk feiltesting vil du komme nærmest. Men det betyr at du må gjøre noe som du ikke liker: Nemlig å kjøre alt på stock! Så tester du RAM med memtest (eller hva det er ungdommen bruker nå til dags). CPU med.. Vel i min ungdom brukte vi Prime95, det er vel ikke like aktuelt lenger? Men noe liknende altså. GPU tester du med et benchmark program for GPU'er. Noe sånt som 3DMark eller FF14Benchmark. (Ikke furmark og slikt.) Poenget er at benchmark programmet skal være kjent for å være stabilt. Å teste stabilitet i spill, tester spillets stabilitet, ikke hardwaren... Personlig ut fra hva du forteller om forløp ville jeg faktisk om RAM'en skulle vise seg å være frisk, misstenkt hovedkort eller PSU. Hadde du disse problemene med det gamle hovedkortet ditt? Grunnen er at det virker som dårlig kontakt en eller annen plass, eller at plutselig fall i spenning over komponentene fører til krasj. Hvis du fremdeles har tilgang til din fars "donor PC" er det bare å begynne å bytte og teste en og en komponent. Når du så til slutt forhåpentligvis enten har funnet synderen eller har friskmeldt systemet, kan du med trygghet si at det er programmet du kjører som er ustabilt, og ikke din egen hardware. Lykke til. 1 Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 26. mai 2015 Del Skrevet 26. mai 2015 Psu takler load uten problem. Cpu fungerer stock, sålenge jeg setter minnet i xmp modus. Hk hadde War før meg og det fungerte hos han. Gta klikker for mange tusen med samme feilmld. Så er garantert software. Kanke teste med memtest når pcen får feil mld som ifølge manual er hk. Hadde samme ram problem med samme gml hk. Det er når brikkene ikke er i xmp modus jeg ikke boot, i xmp boot. Jeg er blakk, så få være uten pc i noen uker evt.hakke råd til ran, koster jo fort et par tusen Skriveleif, mobil Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 26. mai 2015 Del Skrevet 26. mai 2015 Btw,en kompis har samme driver problem som dere, skal prøve å rulle tilbake om jeg får liv i brikkene Lenke til kommentar
DuraN Skrevet 26. mai 2015 Del Skrevet 26. mai 2015 Folk som Nizzen som oppgraderte fra Tri-sli til TX sli. Da har man jo kort man må få solgt. 980Ti-Tri sli hadde vært noe, men tanken på å tømme loopen.. haha 980Ti ekke noe spennende nei. Ikke synes jeg heller. Synes forsatt 980 kortene var et bra kjøp, når du sammenligner de overklokket mot stock TX`es. (De som har flere enn 1 Tx har nok vannkjøling, som betyr overklokking da ) Bare noobs tømmer loop. QD vettu er tingen Sant, neste loop skal kun QD på alt, sammen med overkill av radiatorer da en 360 sliiter kraftig her nå med mitt oppsett. (Nedklokke er ikke ne mulighet^^) Synn QD av kvalitet koster skjorta. sikkert nesten 2K bare i det om jeg skal ha det på alt ^^ QD på alt? Lykke til med det. Du er klar over at en QD-kobling er minst fire ganger så lang som en vanlig nippel? Ja, tenker da på alle skjermkortene i en bunke,cpu i en, rad i en osv. Ja, det vet jeg. Hadde QD på GPU en stund i LD PC-V7. Du får problemer mellom rad i topp og CPU samt CPU og GPU. Vanskelig å få noe særlig vinkler når totallengden på slangen sikkert er 6-7cm og du skal ha hurtigkoblinger på 8cm du ikke kan bøye i tillegg. Det GÅR jo, men det blir ikke noe fint og er noe knot. Jeg satte bare inn en drain ved reservoir helt nederst i loopen, tar 1 minutt å draine så kan jeg skifte alle komponentene om jeg vil. Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 26. mai 2015 Del Skrevet 26. mai 2015 Psu takler load uten problem. Cpu fungerer stock, sålenge jeg setter minnet i xmp modus. Hk hadde War før meg og det fungerte hos han. Gta klikker for mange tusen med samme feilmld. Så er garantert software. Kanke teste med memtest når pcen får feil mld som ifølge manual er hk. Hadde samme ram problem med samme gml hk. Det er når brikkene ikke er i xmp modus jeg ikke boot, i xmp boot. Jeg er blakk, så få være uten pc i noen uker evt.hakke råd til ran, koster jo fort et par tusen Skriveleif, mobil Det blir litt OT dette, så best om du lager en ny tråd om du vil ha mer hjelp. Men et siste råd i denne tråden: Det er jo ikke stor sjanse for at ALLE RAM brikkene dine er defekt. Det kan være lurt å teste dem en og en, i forskjellige porter på hovedkortet. Gå systematisk til verks med et excel ark og merk brikkene 1-4 f.eks. Finn synderen! Lenke til kommentar
Mydog Skrevet 26. mai 2015 Del Skrevet 26. mai 2015 Folk som Nizzen som oppgraderte fra Tri-sli til TX sli. Da har man jo kort man må få solgt. 980Ti-Tri sli hadde vært noe, men tanken på å tømme loopen.. haha 980Ti ekke noe spennende nei. Ikke synes jeg heller. Synes forsatt 980 kortene var et bra kjøp, når du sammenligner de overklokket mot stock TX`es. (De som har flere enn 1 Tx har nok vannkjøling, som betyr overklokking da ) Bare noobs tømmer loop. QD vettu er tingen Sant, neste loop skal kun QD på alt, sammen med overkill av radiatorer da en 360 sliiter kraftig her nå med mitt oppsett. (Nedklokke er ikke ne mulighet^^) Synn QD av kvalitet koster skjorta. sikkert nesten 2K bare i det om jeg skal ha det på alt ^^ QD på alt? Lykke til med det. Du er klar over at en QD-kobling er minst fire ganger så lang som en vanlig nippel? Ja, tenker da på alle skjermkortene i en bunke,cpu i en, rad i en osv. Ja, det vet jeg. Hadde QD på GPU en stund i LD PC-V7. Du får problemer mellom rad i topp og CPU samt CPU og GPU. Vanskelig å få noe særlig vinkler når totallengden på slangen sikkert er 6-7cm og du skal ha hurtigkoblinger på 8cm du ikke kan bøye i tillegg. Det GÅR jo, men det blir ikke noe fint og er noe knot. Jeg satte bare inn en drain ved reservoir helt nederst i loopen, tar 1 minutt å draine så kan jeg skifte alle komponentene om jeg vil. Du må ikke kjøre single-loop vet du, en loop for CPU og en for GPU(er) så er det null problem med QDC's. Det å draine er jo ikke problemet men å fylle opp igjen og få ut luften i loopen, alltid ett problem om man har radiatorer i bunn og topp av kabinettet. Man får også QD i 90 graders vinkel og som man kan sette på ønsket nippel/vinkel Lenke til kommentar
DuraN Skrevet 26. mai 2015 Del Skrevet 26. mai 2015 Folk som Nizzen som oppgraderte fra Tri-sli til TX sli. Da har man jo kort man må få solgt. 980Ti-Tri sli hadde vært noe, men tanken på å tømme loopen.. haha 980Ti ekke noe spennende nei. Ikke synes jeg heller. Synes forsatt 980 kortene var et bra kjøp, når du sammenligner de overklokket mot stock TX`es. (De som har flere enn 1 Tx har nok vannkjøling, som betyr overklokking da ) Bare noobs tømmer loop. QD vettu er tingen Sant, neste loop skal kun QD på alt, sammen med overkill av radiatorer da en 360 sliiter kraftig her nå med mitt oppsett. (Nedklokke er ikke ne mulighet^^) Synn QD av kvalitet koster skjorta. sikkert nesten 2K bare i det om jeg skal ha det på alt ^^ QD på alt? Lykke til med det. Du er klar over at en QD-kobling er minst fire ganger så lang som en vanlig nippel? Ja, tenker da på alle skjermkortene i en bunke,cpu i en, rad i en osv. Ja, det vet jeg. Hadde QD på GPU en stund i LD PC-V7. Du får problemer mellom rad i topp og CPU samt CPU og GPU. Vanskelig å få noe særlig vinkler når totallengden på slangen sikkert er 6-7cm og du skal ha hurtigkoblinger på 8cm du ikke kan bøye i tillegg. Det GÅR jo, men det blir ikke noe fint og er noe knot. Jeg satte bare inn en drain ved reservoir helt nederst i loopen, tar 1 minutt å draine så kan jeg skifte alle komponentene om jeg vil. Du må ikke kjøre single-loop vet du, en loop for CPU og en for GPU(er) så er det null problem med QDC's. Det å draine er jo ikke problemet men å fylle opp igjen og få ut luften i loopen, alltid ett problem om man har radiatorer i bunn og topp av kabinettet. Man får også QD i 90 graders vinkel og som man kan sette på ønsket nippel/vinkel Fant veldig få med innvendige gjenger i sort, da hadde det gått fint Er bare å riste på V8'n så kommer da boblene! Tømmer ikke rads i bunnen, trenger jo bare tømme den i toppen. Lenke til kommentar
Mydog Skrevet 26. mai 2015 Del Skrevet 26. mai 2015 (endret) Folk som Nizzen som oppgraderte fra Tri-sli til TX sli. Da har man jo kort man må få solgt. 980Ti-Tri sli hadde vært noe, men tanken på å tømme loopen.. haha 980Ti ekke noe spennende nei. Ikke synes jeg heller. Synes forsatt 980 kortene var et bra kjøp, når du sammenligner de overklokket mot stock TX`es. (De som har flere enn 1 Tx har nok vannkjøling, som betyr overklokking da ) Bare noobs tømmer loop. QD vettu er tingen Sant, neste loop skal kun QD på alt, sammen med overkill av radiatorer da en 360 sliiter kraftig her nå med mitt oppsett. (Nedklokke er ikke ne mulighet^^) Synn QD av kvalitet koster skjorta. sikkert nesten 2K bare i det om jeg skal ha det på alt ^^ QD på alt? Lykke til med det. Du er klar over at en QD-kobling er minst fire ganger så lang som en vanlig nippel? Ja, tenker da på alle skjermkortene i en bunke,cpu i en, rad i en osv. Ja, det vet jeg. Hadde QD på GPU en stund i LD PC-V7. Du får problemer mellom rad i topp og CPU samt CPU og GPU. Vanskelig å få noe særlig vinkler når totallengden på slangen sikkert er 6-7cm og du skal ha hurtigkoblinger på 8cm du ikke kan bøye i tillegg. Det GÅR jo, men det blir ikke noe fint og er noe knot. Jeg satte bare inn en drain ved reservoir helt nederst i loopen, tar 1 minutt å draine så kan jeg skifte alle komponentene om jeg vil. Du må ikke kjøre single-loop vet du, en loop for CPU og en for GPU(er) så er det null problem med QDC's. Det å draine er jo ikke problemet men å fylle opp igjen og få ut luften i loopen, alltid ett problem om man har radiatorer i bunn og topp av kabinettet. Man får også QD i 90 graders vinkel og som man kan sette på ønsket nippel/vinkel Fant veldig få med innvendige gjenger i sort, da hadde det gått fint Er bare å riste på V8'n så kommer da boblene! Tømmer ikke rads i bunnen, trenger jo bare tømme den i toppen. Farge driter vi i vet du, kun ytelse som teller Endret 26. mai 2015 av Minhund Lenke til kommentar
ExpensiveGameFinder Skrevet 26. mai 2015 Del Skrevet 26. mai 2015 Pls kan dere kutte ned quotes? 2 Lenke til kommentar
nagina Skrevet 26. mai 2015 Del Skrevet 26. mai 2015 Riktig farge har faktisk betydning på ytelse. Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 26. mai 2015 Del Skrevet 26. mai 2015 Sitter på en laptop nå. (Siste OT, trur jeg) De sa egentlig at det var bare å sende de inn, testet de 4 i min maskin, ingen av dem ville maskinen boote med uten å kræsje raskt i windows... Forbannade. Det som får meg til å stusse er at ALLE brikkene ikke vil fungere enn etter en (ja, testet i alle sporene, OG i anbefalte spor på HK. Kundebehandleren på komplett var hyggelig, ba meg ta med hans navn da jeg skulle skrive RMA grunn i tilfelle det skulle være noe problem) Ingen andre har noen tips annet enn det jeg har gjort? Jeg kommer ikke på flere jeg kan gjøre igrunn. De hadde ikke noen flere tisps å gi meg ang feilsøking da jeg har gjort alle. Så får sende dem nå og være uten maskin, eller senere før jeg reiser på ferie. spørs spørs^^ Takker for hjelpen altså. Om noen har et sett som kan lånes, eller sendes billig så kan jeg betale for frakten osv. Anyways... DuranN, om man skal sette et QD system og drain. Koster dette mye om jeg skal ha det skikkelig? looks er lite viktig så lenge det er av kvalitet. hehe. V8 hadde vært nais, om den ikke kostet 4K ^^ Får vinne i lotto^^ Det plager meg med de brikkene, alle fire er jo 1 til 100000000 sjanse på at det skjer? Kan det være at om f.eks 1 brikke var defekt, har klarte facke opp de andre elns? setter pris på hjelp Lenke til kommentar
mackanz Skrevet 26. mai 2015 Del Skrevet 26. mai 2015 Svarta QD's, vinklar eller ej, skall man hålla sig långt undan har jag sett bevis på. Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 26. mai 2015 Del Skrevet 26. mai 2015 Ang problemene til skjermkortet og random kræsj så er jo det løst, er jo en driverfeil, spill feil ifra rockstar (Ja, fc4 fungerer faktisk nå ) Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 26. mai 2015 Del Skrevet 26. mai 2015 Sitter på en laptop nå. (Siste OT, trur jeg) De sa egentlig at det var bare å sende de inn, testet de 4 i min maskin, ingen av dem ville maskinen boote med uten å kræsje raskt i windows... Forbannade. Det som får meg til å stusse er at ALLE brikkene ikke vil fungere enn etter en (ja, testet i alle sporene, OG i anbefalte spor på HK. Kundebehandleren på komplett var hyggelig, ba meg ta med hans navn da jeg skulle skrive RMA grunn i tilfelle det skulle være noe problem) Ingen andre har noen tips annet enn det jeg har gjort? Jeg kommer ikke på flere jeg kan gjøre igrunn. De hadde ikke noen flere tisps å gi meg ang feilsøking da jeg har gjort alle. Så får sende dem nå og være uten maskin, eller senere før jeg reiser på ferie. spørs spørs^^ Takker for hjelpen altså. Om noen har et sett som kan lånes, eller sendes billig så kan jeg betale for frakten osv. Anyways... DuranN, om man skal sette et QD system og drain. Koster dette mye om jeg skal ha det skikkelig? looks er lite viktig så lenge det er av kvalitet. hehe. V8 hadde vært nais, om den ikke kostet 4K ^^ Får vinne i lotto^^ Det plager meg med de brikkene, alle fire er jo 1 til 100000000 sjanse på at det skjer? Kan det være at om f.eks 1 brikke var defekt, har klarte facke opp de andre elns? setter pris på hjelp Sånn 2 Lenke til kommentar
Mydog Skrevet 26. mai 2015 Del Skrevet 26. mai 2015 Riktig farge har faktisk betydning på ytelse. Ehh, dette må du utdype. Svarta QD's, vinklar eller ej, skall man hålla sig långt undan har jag sett bevis på. Bruker bare blanke QD's og de holder tett om du vet hva du driver med. De gamle til Koolance har hatt en tendens til å lekke når du kobler fra om de har stått en stund, særlig hunnene men det er lett å fikse med en q-tips med bitte litt vaselin. Har ikke opplevd det samme med den nye typen overhodet. Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 27. mai 2015 Del Skrevet 27. mai 2015 Litt usikker på om dette er postet før, men videocardz.com skriver dette om 980Ti:http://videocardz.com/55654/nvidia-geforce-gtx-980-ti-gpu-z-specifications Ser ut som det blir 2816 CUDA cores, men det er jo bare spekulasjoner enda vil jeg si, men utifra det de dekket av Titan X så er det ikke sikkert de er så langt unna. Hvis det stemmer, så er det vel binned GPU'er fra Titan X, med 6GB. Ikke veldig spennede, men helt klart til en penere pris enn Titan X. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 27. mai 2015 Del Skrevet 27. mai 2015 Mer rykter , men denne gangen fra hexus : http://hexus.net/tech/news/graphics/83367-first-photos-nvidia-geforce-gtx-980-ti-graphics-card-emerge/ Utifra hva jeg ser så er dette en nedskalert Titan X versjon , så helt avhengig av pris så vil jo dette bli et bra / dårlig kjøp. Kan også være en såkalt "paper launch" dvs et kort man lanserer for å ha ytelsetronen når Amd sine nye kort kommer men som egentlig ikke vil være spesielt tilgjengelig hos publikum. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå