Nizzen Skrevet 23. mai 2015 Del Skrevet 23. mai 2015 Gi oss noe raskere enn TX snart da.... Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 23. mai 2015 Del Skrevet 23. mai 2015 GTA V error.... Forbannande jævelspill, nå er jeg lei.. Kræsjet 15 ganger på 280 timer jeg har spilt siden release tror jeg. Aldri spilt et spill så mye før Ekstra irriterende at det kræsjer. GTA DRITT!.png Om du har overklokket eller ei så kan kjøling være årsaken til problemet ditt. Ser det er flere kort som man bør sjekke at den påmonterte kjøleløsningen sitter som det skal og gjør jobben sin , i noen tilfeller kan man nesten brenne seg på fingeren når man tar på visse områder av pcb'en (ikke det at jeg anbefaler det) så en ekstra vifte som blåser på de problematiske områdene kan være en løsning for overklokkere eller de som har et eller annet "snodig" problem med kortet. Ser også at mange som spiller Witcher 3 sliter med at Nvidia kortene krasjer ofte , noen fikser dette ved å klokke ned , andre ved å montere en ekstra vifte i kabinettet sitt og få bedre ventilasjon , andre ved å rulle tilbake til en annen driver. Kjipt for de som har Nvidia kort og for en gangs skyld så sliter ikke de som har Amd kort så veldig mye med dette spillet selv om fps er ikke i nærheten av det man kan få på Nvidia med håreffekten på . Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 23. mai 2015 Del Skrevet 23. mai 2015 Jeg har vannkjøling, altså EK blokk med bakplate. blir jo varmt under load. 60¤C, men kan fint ta på bakplata. Blokken er ikke ille i det hele tatt. Withcer III har jeg begynt å lagt i noen timer, men må bare få teken på spillet, aldri spilt RPG spill før. ^^ Hadde en vifte der tidligere, men den døde så har ikke giddet å kjøpe noe nytt enda. Mulig jeg burde se etter det mon tro Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 23. mai 2015 Del Skrevet 23. mai 2015 Jeg har vannkjøling, altså EK blokk med bakplate. blir jo varmt under load. 60¤C, men kan fint ta på bakplata. Blokken er ikke ille i det hele tatt. Withcer III har jeg begynt å lagt i noen timer, men må bare få teken på spillet, aldri spilt RPG spill før. ^^ Hadde en vifte der tidligere, men den døde så har ikke giddet å kjøpe noe nytt enda. Mulig jeg burde se etter det mon tro Det bør du absolutt teste. Det hender 3dje parts kjølere (selv om det er vannkjøling) ikke kjøler like optimalt over alle områdene og dermed kan man av og til få feil innimellom etter å ha spilt en stund , er det sånn at feilen oppstår etter en viss stund bør man som sag mistenke minneproblemer på skjermkortet (kan bli overopphetet ) eller at en av Vrm'ene blir såpass varm at den ikke lenger greier å levere stabil spenning til skjermkortet. Det kjipe med slike problemer er at de er vanskelige å oppdage og dukker ikke opp i alle spill men i konkrete spill som belaster skjermkortet på en annen måte. Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 24. mai 2015 Del Skrevet 24. mai 2015 (endret) Skal prøve det, Folding går som en kule i over 2 døgn da jeg sist testet det (det var også på 1575Mhz) Har en Af140 vifte som er defekt den også, men den fungerer. Skal teste med den Anyways, søkte opp feilkoden, og ser ut til at mange hundre får den feilen gitt. da er jeg ikke alene Skal få skrapt sammen noe penger etter mai og få kjøpt vifter. De jeg bruker nå til radiatoren er defekte. skrangler som bare f¤"#%. Jeg er så fattig for tia at jeg skal ta RMA på vifter Om jeg skulle kjøpt vifter. Da hadde jeg trengt 3x AF lignende ting, og 6x til radiator. Hva er det beste merket og modell? Endret 24. mai 2015 av Snusmumr1kk1 Lenke til kommentar
mackanz Skrevet 24. mai 2015 Del Skrevet 24. mai 2015 http://www.supersmart.no/PartDetail.aspx?q=p:5175121;c:36231 Lenke til kommentar
-Léon- Skrevet 24. mai 2015 Del Skrevet 24. mai 2015 (endret) Vet ikke om jeg skal bare spørre her eller lage en egen tråd. Men det står mellom disse kortene Asus Strix GTX 980 eller MSI GTX 980. MSI kortet er jo klokket til mye høyere enn ASUS men det kortet har CUDA (noe jeg bare forstår litt av). Asus kortet koster jo en del mer også, så jeg hadde jo foretrukket å ikke bruke så mye penger. Hvilke hadde dere valgt eller kanskje kom med noen andre som ikke kommer ut med stock klokkehastighet? Endret 24. mai 2015 av -Léon- Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 24. mai 2015 Del Skrevet 24. mai 2015 (endret) Begge kortenne har akkurat samme antal cuda kjerner, er nok bare rot i beskrivelsen til komplett. Begge kortenne er vel regnet for å ha gode kjølere, så jeg hadde vel igrunnen bare valgt det billigeste. OC justerer du selv med en dra et par slidere i MSI afterburner enten bak eller fremover. Endret 24. mai 2015 av Evil-Duck Lenke til kommentar
-Léon- Skrevet 24. mai 2015 Del Skrevet 24. mai 2015 (endret) Begge kortenne har akkurat samme antal cuda kjerner, er nok bare rot i beskrivelsen til komplett. Begge kortenne er vel regnet for å ha gode kjølere, så jeg hadde vel igrunnen bare valgt det billigeste. OC justerer du selv med en dra et par slidere i MSI afterburner enten bak eller fremover. Takk for den infoen. Da blir det til at jeg bestiller MSI, sparer jeg noen lapper Endret 24. mai 2015 av -Léon- Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 24. mai 2015 Del Skrevet 24. mai 2015 Begge kortenne har akkurat samme antal cuda kjerner, er nok bare rot i beskrivelsen til komplett. Begge kortenne er vel regnet for å ha gode kjølere, så jeg hadde vel igrunnen bare valgt det billigeste. OC justerer du selv med en dra et par slidere i MSI afterburner enten bak eller fremover. Takk for den infoen. Da blir det til at jeg bestiller MSI, sparer jeg noen lapper 980Ti kommer jo snart da... Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 24. mai 2015 Del Skrevet 24. mai 2015 Begge kortenne har akkurat samme antal cuda kjerner, er nok bare rot i beskrivelsen til komplett. Begge kortenne er vel regnet for å ha gode kjølere, så jeg hadde vel igrunnen bare valgt det billigeste. OC justerer du selv med en dra et par slidere i MSI afterburner enten bak eller fremover. Takk for den infoen. Da blir det til at jeg bestiller MSI, sparer jeg noen lapper 980Ti kommer jo snart da... Og vil nok koste 7500 kr.... Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 24. mai 2015 Del Skrevet 24. mai 2015 (endret) Håper de vil droppe prisene på 980. Jeg vil ha et tredje.. ^!^ Har du noe konkret svar på hvorfor det skal koste det? Endret 24. mai 2015 av Snusmumr1kk1 Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 24. mai 2015 Del Skrevet 24. mai 2015 Håper de vil droppe prisene på 980. Jeg vil ha et tredje.. ^!^ Har du noe konkret svar på hvorfor det skal koste det? Jungel telegrafen sier rundt 700 dollar, så da stemmer vel det sånn ca. Prisen kan gå ned til høsten hvis det blir priskrig mellom AMD og nVidia, men tviler på det. Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 24. mai 2015 Del Skrevet 24. mai 2015 Håper de vil droppe prisene på 980. Jeg vil ha et tredje.. ^!^ Har du noe konkret svar på hvorfor det skal koste det? Jungel telegrafen sier rundt 700 dollar, så da stemmer vel det sånn ca. Prisen kan gå ned til høsten hvis det blir priskrig mellom AMD og nVidia, men tviler på det. Takker, Faen da, da gikk det ikke helt som planlagt Tror dere man kan få 980 ned i 3500kr rangen etter sommer? Lenke til kommentar
ExpensiveGameFinder Skrevet 24. mai 2015 Del Skrevet 24. mai 2015 CBT Tviler også på prisdropp, de gikk go opp med titan x kan være norsk kurs menmen ikke noe ned Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 24. mai 2015 Del Skrevet 24. mai 2015 Men det var kronekursen though. Så ikke det samme. Skal høre meg rundt folderene før jeg ser hos andre. Med å kjøpe brukt. så er det foldere som jeg stoler mest på. Får se, send meg en PM dersom du har et 980 du skal kvitte deg med til fordel for 980Ti når det kommer. Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 24. mai 2015 Del Skrevet 24. mai 2015 Tipper også mellom 7-8000, Kingpin 980 er jo fortsatt grisedyr. Men vanskelig å si. Du skal ikke heller gå for 2-3 Ti's da? Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 24. mai 2015 Del Skrevet 24. mai 2015 Folk med 970, 980 og Titan X burde nok tviholde på dem frem til Pascal kommer neste år. Så sant ikke AMD sine nye kort blir bedre enn forventet da. De kan jo overraske. 980Ti virker ikke så spennende. Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 24. mai 2015 Del Skrevet 24. mai 2015 (endret) Folk som Nizzen som oppgraderte fra Tri-sli til TX sli. Da har man jo kort man må få solgt. 980Ti-Tri sli hadde vært noe, men tanken på å tømme loopen.. haha 980Ti ekke noe spennende nei. Ikke synes jeg heller. Synes forsatt 980 kortene var et bra kjøp, når du sammenligner de overklokket mot stock TX`es. (De som har flere enn 1 Tx har nok vannkjøling, som betyr overklokking da ) Endret 24. mai 2015 av Snusmumr1kk1 Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 24. mai 2015 Del Skrevet 24. mai 2015 Folk som Nizzen som oppgraderte fra Tri-sli til TX sli. Da har man jo kort man må få solgt. 980Ti-Tri sli hadde vært noe, men tanken på å tømme loopen.. haha 980Ti ekke noe spennende nei. Ikke synes jeg heller. Synes forsatt 980 kortene var et bra kjøp, når du sammenligner de overklokket mot stock TX`es. (De som har flere enn 1 Tx har nok vannkjøling, som betyr overklokking da ) Bare noobs tømmer loop. QD vettu er tingen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå