Gå til innhold

Geforce GTX 9xx Tråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ettersom jeg får litt over 30K med 980 sli, som da er kraftigere enn Titan X så er jeg ikke skuffet over at nye gen kort kommer. Selv om de også kan klokkes så er det ikke så himla ille. :D

(OC vs stock ekke fair. but who cares :p)

¤Venter på at noen med Titan X sli skal sende meg en benchmark der de knsuer 980 sli :tease: ¤

Å si at gtx980 er kraftigere enn titan x blir for dumt. Alltid sånn når det kommer nye og bedre kort så blir folk så salty.

For meg blir 4gb vram lite når du spiller over 1440p. Fks shadow Of mordor eller gta v med mods møter på vram issues.

980ti oc slår jo 980oc med ca 5k på single gpu på firestrike. Selv med litt lavere oc.

Forøvrig med over 30k på firestrike er du jo blant top10 i verden eller no.

http://www.3dmark.com/hall-of-fame-2/fire+strike+3dmark+score+performance+preset/version+1.1/2+gpu

Les innlegget mitt igjen. Sier at kortene der også kan klokkes, sier det ikke er en fair sammenligning. 30K på firestrike grafikk test er jo ikke så vanskelig med 980 sli :)Fikk vel 30245 poeng akkurat.

Titan X sli overklokket får vel 37-38K poeng. Se på grafikk testen ;) Akkurat som i benchmarken. lel.

Endret av Snusmumr1kk1
Lenke til kommentar

Hvis det har redusert antall SMMer vil det nesten garantert også ha redusert antall ROPs og også bare 352-bit minnebuss og 5.5GB brukbart minne.

Vel det er vel ingen automatikk mellom reduksjon i SMMer og ROP/minnebuss, så vi får vente og se hvilken sortering Nvidia har gjort.

Hvis de ønsker å fortsette salget av Titan X må det være noen begrensninger på 980 Ti, mest naturlig blir da å begrense både minnebuss og antall SMMer så det blir en reell ytelsesforskjell og en naturlig økning fra GTX 980.

Lenke til kommentar

Ettersom jeg får litt over 30K med 980 sli, som da er kraftigere enn Titan X så er jeg ikke skuffet over at nye gen kort kommer. Selv om de også kan klokkes så er det ikke så himla ille. :D

(OC vs stock ekke fair. but who cares :p)

¤Venter på at noen med Titan X sli skal sende meg en benchmark der de knsuer 980 sli :tease: ¤

Å si at gtx980 er kraftigere enn titan x blir for dumt. Alltid sånn når det kommer nye og bedre kort så blir folk så salty.

For meg blir 4gb vram lite når du spiller over 1440p. Fks shadow Of mordor eller gta v med mods møter på vram issues.

980ti oc slår jo 980oc med ca 5k på single gpu på firestrike. Selv med litt lavere oc.

Forøvrig med over 30k på firestrike er du jo blant top10 i verden eller no.

http://www.3dmark.com/hall-of-fame-2/fire+strike+3dmark+score+performance+preset/version+1.1/2+gpu

Les innlegget mitt igjen. Sier at kortene der også kan klokkes, sier det ikke er en fair sammenligning. 30K på firestrike grafikk test er jo ikke så vanskelig med 980 sli :)Fikk vel 30245 poeng akkurat.

Titan X sli overklokket får vel 37-38K poeng. Se på grafikk testen ;) Akkurat som i benchmarken. lel.

CBT, jeg fikk 26k med Titan X i sli, det holdt til topp 50 i verden. Dette er vanilla FS. Ikke sjans at du får over 30K med 980SLI..

Lenke til kommentar

Hvis de ønsker å fortsette salget av Titan X må det være noen begrensninger på 980 Ti, mest naturlig blir da å begrense både minnebuss og antall SMMer så det blir en reell ytelsesforskjell og en naturlig økning fra GTX 980.

Vel nå vil en GTX "980Ti" allerede ha halvert minnemengde og muligens litt lavere ytelse pga. redusert antall SMMer, så sånn sett trenger den ikke å deaktivere mer minne/minnebuss for å distansere seg fra Titan X. La meg minne om GTX 780Ti mot Titan Black hvor dette ikke var tilfellet.

Lenke til kommentar

Vel nå vil en GTX "980Ti" allerede ha halvert minnemengde og muligens litt lavere ytelse pga. redusert antall SMMer, så sånn sett trenger den ikke å deaktivere mer minne/minnebuss for å distansere seg fra Titan X. La meg minne om GTX 780Ti mot Titan Black hvor dette ikke var tilfellet.

Titan Black hadde 64-bit presisjon for å skille seg fra 780 Ti. Jeg tenkte mer på at 980 Ti bør passe inn i Nvidias eksisterende 900-serie, det vil virke forvirrende om Ti-varianten av 980 er 30% raskere når 980 kun er 15% raskere enn 970. Dessuten virker det ikke som om SMM-skaleringen på GM200 er spesielt god, da er minnebåndbredde en effektiv måte å "fikse" ytelsen på.

Endret av N o r e n g
Lenke til kommentar

Nvidia er nok mer bekymret for hva AMD kommer mer enn om GTX "980Ti" blir litt for bra i forhold til GTX 980. Det som er feil i resonnementet ditt er antagelsen om at Nvidia må deaktivere deler av brikken pga. posisjonering, og det er lite trolig. Hvis deler av GTX "980TI" er deaktivert så er det pga. yields. Det blir farlig for Nvidia å kutte i minnebåndbredde når konkurrenten vil ha en formidabel båndbredde.

Det er forøvrig riktig at SMM-skaleringen ikke er god til spilling for Maxwell. Det interessante er at GTX 970 er det ene kortet som klart skiller seg ut i høyest reell ytelse per teoretisk ytelse på Maxwell.

Endret av efikkan
Lenke til kommentar

Rart at folk ikke klarer å lese noe her.. henri fyren klare jo heller ikke å se på benchmark bildet, ikke du heller Hagen. 

Testen var målt i grafikk scoren, i linken min så ser dere jeg får over 30K på grafikk testen. 

lel.

Mulig det, men skriv det i innlegget ditt da? Forøvrig så har du rett i grafikkscoren, jeg trodde du mente totalscore, får du 30K med din klokk, så får jeg over 37K på min, som var 1442/7800MHz. Skal vi tro benchmarkresultatene til "Ti", så vil jo da Ti totalt knuse 980. Du kan jo klokke deg ned til 1442/7800 for å se? Det blir jo den nærmeste sammenligningen, så sant "980Ti" og 980 klokker likt, noe som ikke er helt usannsynlig.

Her var mitt resultat, men klokken burde jeg få høyere, skulle greide 1500MHz for mer "apples to apples", men tror varm VRAM stopper meg.

http://www.3dmark.com/fs/4533009

lel? Really? leet azz. :p

Lenke til kommentar

Rart at folk ikke klarer å lese noe her.. henri fyren klare jo heller ikke å se på benchmark bildet, ikke du heller Hagen. 

Testen var målt i grafikk scoren, i linken min så ser dere jeg får over 30K på grafikk testen. 

lel.

Mulig det, men skriv det i innlegget ditt da? Forøvrig så har du rett i grafikkscoren, jeg trodde du mente totalscore, får du 30K med din klokk, så får jeg over 37K på min, som var 1442/7800MHz. Skal vi tro benchmarkresultatene til "Ti", så vil jo da Ti totalt knuse 980. Du kan jo klokke deg ned til 1442/7800 for å se? Det blir jo den nærmeste sammenligningen, så sant "980Ti" og 980 klokker likt, noe som ikke er helt usannsynlig.

Her var mitt resultat, men klokken burde jeg få høyere, skulle greide 1500MHz for mer "apples to apples", men tror varm VRAM stopper meg.

http://www.3dmark.com/fs/4533009

lel? Really? leet azz. :p

Sånn. Da er det enklere å disuktere når alle er på samme side :p

Varm Vram, vram brikkene ved siden av core er nok kalde, men på baksiden? Prøv å sette en vifte som blåser på baksiden av kortene? Tror Nizzen foreslo det engang til meg, fungerte fett! 

Lenke til kommentar

Det er en mulighet ja, har en haug av vifter liggende som jeg kan bruke, men har litt lyst til at det skal se pent ut uansett. Har drevet å pønsket på noen brakettløsnigner, så får se hvordan det tar i vei. Ingen tvil om at det er baksiden som blir varm. Alternativt er jo å skaffe blokker som går på begge sider, men det ser i allefall jalla ut. :p

Lenke til kommentar

Bra, men med mindre de gjør 980 billigere må jo disse legge seg på 8-9000 her i Norge mtp hva enkelte custommodeller av 980 koster. Syns fortsatt det er merkelig at de kaller det 980Ti, henger ikke på greip ytelsesmessig hvis det plutselig skulle yte veldig nært Titan X.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...