Gå til innhold

Geforce GTX 9xx Tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Lukter degradert CPU her :p

 

Jau. Selv ville jeg aldri kjørt mer enn 1.3v på disse 22nm prosessorene til 24/7. Jeg ligger på 1.18v var det vel for min beskjedne 4.2 GHz klokk av min 5960X. Fra her må jeg øke volten en del for at den er helt stabil, iallefall fra 4.3 og oppover = ikke verdt det for min del. Men så har jeg luftkjøling, mens Christian har vannkjøling, så 4500 Mhz er selvsagt en grei setting for ham. Menne...det var visst ikke godt nok :p

 

Hmm, kjører 4.7 GHz på 1.23V her og 4.3 GHz på cache som sommer klokk, minnet kjøres på 3200 MHz CL15 på 1.3V 

Lenke til kommentar

 

 

Lukter degradert CPU her :p

 

Jau. Selv ville jeg aldri kjørt mer enn 1.3v på disse 22nm prosessorene til 24/7. Jeg ligger på 1.18v var det vel for min beskjedne 4.2 GHz klokk av min 5960X. Fra her må jeg øke volten en del for at den er helt stabil, iallefall fra 4.3 og oppover = ikke verdt det for min del. Men så har jeg luftkjøling, mens Christian har vannkjøling, så 4500 Mhz er selvsagt en grei setting for ham. Menne...det var visst ikke godt nok :p

 

Hmm, kjører 4.7 GHz på 1.23V her og 4.3 GHz på cache som sommer klokk, minnet kjøres på 3200 MHz CL15 på 1.3V 

 

 

Er det 2 timer+ Asus Realbench stabil da? Dessuten har vel du mye bedre kjøling enn meg...  Jeg har en Noctua D15 bare.

Lenke til kommentar

 

 

 

Lukter degradert CPU her :p

 

Jau. Selv ville jeg aldri kjørt mer enn 1.3v på disse 22nm prosessorene til 24/7. Jeg ligger på 1.18v var det vel for min beskjedne 4.2 GHz klokk av min 5960X. Fra her må jeg øke volten en del for at den er helt stabil, iallefall fra 4.3 og oppover = ikke verdt det for min del. Men så har jeg luftkjøling, mens Christian har vannkjøling, så 4500 Mhz er selvsagt en grei setting for ham. Menne...det var visst ikke godt nok :p

 

Hmm, kjører 4.7 GHz på 1.23V her og 4.3 GHz på cache som sommer klokk, minnet kjøres på 3200 MHz CL15 på 1.3V 

 

 

Er det 2 timer+ Asus Realbench stabil da? Dessuten har vel du mye bedre kjøling enn meg...  Jeg har en Noctua D15 bare.

 

Har litt bedre kjløing ja(-47 C på CPU og 15 C på GPU'er, vannkjøleren til GPU-loopen syns ikke på bildet men kan dra ned vanntemp til 4 C) og er stabil nok til alt jeg kjører av spill og software

 

N2XDVa.jpg

Endret av Minhund
Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

 

 

 

Lukter degradert CPU her :p

Jau. Selv ville jeg aldri kjørt mer enn 1.3v på disse 22nm prosessorene til 24/7. Jeg ligger på 1.18v var det vel for min beskjedne 4.2 GHz klokk av min 5960X. Fra her må jeg øke volten en del for at den er helt stabil, iallefall fra 4.3 og oppover = ikke verdt det for min del. Men så har jeg luftkjøling, mens Christian har vannkjøling, så 4500 Mhz er selvsagt en grei setting for ham. Menne...det var visst ikke godt nok :p

Hmm, kjører 4.7 GHz på 1.23V her og 4.3 GHz på cache som sommer klokk, minnet kjøres på 3200 MHz CL15 på 1.3V

Er det 2 timer+ Asus Realbench stabil da? Dessuten har vel du mye bedre kjøling enn meg... Jeg har en Noctua D15 bare.

Har litt bedre kjløing ja(-47 C på CPU og 15 C på GPU'er, vannkjøleren til GPU-loopen syns ikke på bildet men kan dra ned vanntemp til 4 C) og er stabil nok til alt jeg kjører av spill og software

 

N2XDVa.jpg

Får ikke akkurat mindre lyst på pc-v10 når jeg ser hva du får til.. :)

Lenke til kommentar

Fikk meg inn i windows når jeg kun endret til XMP på minnet, så langt så greit. når jeg endrer på noe annet går det skjevt :p

 

Ahh. Føler meg som en jevla noob... blir gal. har fungert i måndevis så dette. fakkings cpu eller ram.. hadde jeg vært rik så hadde jeg bare kjøpt meg en ny 5960X og 64Gb med noe high-speed modules elns... 

Lenke til kommentar

Cpu load line calibration skal være på? 1 - 9?

 

Mener jeg har min på 8.

 

Fikk meg inn i windows når jeg kun endret til XMP på minnet, så langt så greit. når jeg endrer på noe annet går det skjevt :p

 

Ahh. Føler meg som en jevla noob... blir gal. har fungert i måndevis så dette. fakkings cpu eller ram.. hadde jeg vært rik så hadde jeg bare kjøpt meg en ny 5960X og 64Gb med noe high-speed modules elns... 

 

Ikke se det sånn. Se heller på det som en erfaring. Skal man drive med extrem overklokking lønner det seg å ha en egen rigg for det tror jeg. Da er det ikke krise om man føkker noe opp. En maskin du faktisk skal bruke til enten gaming eller folding burde du være mer konservativ og ikke jage etter for høy overklokk. Som jeg sagt noen ganger nå til deg, 4500 Mhz på disse Haswell-E prosessorene er et mer realistisk tall å sikte etter. Man merker lite praktisk forskjell på 200 Mhz...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Cpu load line calibration skal være på? 1 - 9?

 

Fikk meg til Windows, dog den frøys på startup skjermen til win med stock ram

Bruker 6 og 7 her men det kommer jo ann på hvor høy vcore du setter.'

Skjønner ikke hva du driver med med minnet?? krasjer det på 2133 MHz med timings på auto?

Eller 2800 MHz som du setter?

Lenke til kommentar

 

Cpu load line calibration skal være på? 1 - 9?

 

Mener jeg har min på 8.

 

Fikk meg inn i windows når jeg kun endret til XMP på minnet, så langt så greit. når jeg endrer på noe annet går det skjevt :p

 

Ahh. Føler meg som en jevla noob... blir gal. har fungert i måndevis så dette. fakkings cpu eller ram.. hadde jeg vært rik så hadde jeg bare kjøpt meg en ny 5960X og 64Gb med noe high-speed modules elns... 

 

Ikke se det sånn. Se heller på det som en erfaring. Skal man drive med extrem overklokking lønner det seg å ha en egen rigg for det tror jeg. Da er det ikke krise om man føkker noe opp. En maskin du faktisk skal bruke til enten gaming eller folding burde du være mer konservativ og ikke jage etter for høy overklokk. Som jeg sagt noen ganger nå til deg, 4500 Mhz på disse Haswell-E prosessorene er et mer realistisk tall å sikte etter. Man merker lite praktisk forskjell på 200 Mhz...

 

Synes da ikke 4.625Ghz 1.265V til 24/7 er så ille? kjørte 4.75Ghz .1.330V, maks jeg har kjørt som 24/7, alt annet har vært korte tester altså, minnet har ikke blitt tuklet med annet en XMP (Det må  da være lov)

Lenke til kommentar

 

Cpu load line calibration skal være på? 1 - 9?

 

Fikk meg til Windows, dog den frøys på startup skjermen til win med stock ram

Bruker 6 og 7 her men det kommer jo ann på hvor høy vcore du setter.'

Skjønner ikke hva du driver med med minnet?? krasjer det på 2133 MHz med timings på auto?

Eller 2800 MHz som du setter?

 

Maskinen fryser ved innlogginsskjermen ved win 8.1, får ikke trykket på noe, maskin er fryst, dette er på stock 2133Mhz 1.2V (timings vet jeg ikke) 

 

rart at maskinen ikke fungerer på stock, skal teste mine fars brikker likegreit? tenker dere om det? kan jo se om de fryser på stock (som er 2133Mhz) da er det Cpu kanskje, men om ikke er det brikkene?

 

Tenker enten å kjøre 4.5Ghz 1.22V eller 4.625Ghz 1.265V elns til 24/7 så fort jeg får fikset ram problemet.

Endret av Snusmumr1kk1
Lenke til kommentar

Når man har flere skjermer: hvis man har et spill i fullskjerm på den ene, og f.eks chrome på den andre, så går man ut av fullskjerm hvis man trykker på noe i chrome (og andre applikasjoner). 
Hvis man har 2 skjermkort, den den ene skjermen for gaming koblet til det ene skjermkortet, og den andre skjermen koblet til den andre (og ikkem satt de i sli). Vil det samme fortsatt skje? Eller vil den i fullskjerm, holde seg i fullskjerm?

Lenke til kommentar

Når man har flere skjermer: hvis man har et spill i fullskjerm på den ene, og f.eks chrome på den andre, så går man ut av fullskjerm hvis man trykker på noe i chrome (og andre applikasjoner).

Hvis man har 2 skjermkort, den den ene skjermen for gaming koblet til det ene skjermkortet, og den andre skjermen koblet til den andre (og ikkem satt de i sli). Vil det samme fortsatt skje? Eller vil den i fullskjerm, holde seg i fullskjerm?

Trodde det var spillet som gjorde dette, men kan du ikke bare prøve, så kan du si hva du fant? :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...