Gå til innhold

Geforce GTX 9xx Tråden


Anbefalte innlegg

Selv klarer jeg en boost klokk på rundt 1400 Mhz på Titan X.  Det er dønn stabilt i samtligge spill jeg har kastet på den  (Metro spillene, Crysis 3, GTA 5, Project CARS og Wolfenstein Old blood for nevne noen som er litt stressende på GPU) men har ikke nubbesjangs i Dragon Age Inqusition eller Battlefield 4, altså spill som kjører frostbite, ikke om jeg halverer klokken engang.  Så jeg har dønn stabil klokk i alle spill med untak av Frostbite spill, menst andre har dønn stabil klokk i frostbite men ikke noe annet. Merkverdig :hmm: 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Selv klarer jeg en boost klokk på rundt 1400 Mhz på Titan X.  Det er dønn stabilt i samtligge spill jeg har kastet på den  (Metro spillene, Crysis 3, GTA 5, Project CARS og Wolfenstein Old blood for nevne noen som er litt stressende på GPU) men har ikke nubbesjangs i Dragon Age Inqusition eller Battlefield 4, altså spill som kjører frostbite, ikke om jeg halverer klokken engang.  Så jeg har dønn stabil klokk i alle spill med untak av Frostbite spill, menst andre har dønn stabil klokk i frostbite men ikke noe annet. Merkverdig :hmm:

Ja, det er ikke så lett å skjønne seg på, jeg greier 1442 på mine med 7800 på minnet, den er da dønn stabil i alle spill bortsett fra GTA5. :p Så omvendt av deg med andre ord. :p

Lenke til kommentar

Fungert i noen timer i GTA V uten kræsj. Tror cpu`en er blitt litt degradert da den ikke klarer 4.75ghz på samme volt. kanskje jeg degraderte den litt når jeg holdt på med 1.45V og 5Ghz for morro  :ph34r:

 

Så går ned til lave 4.5Ghz 1.220V. Skal la den folde over natta på 1557Mhz og se om den forsatt fungerer i folding. Folding på gpu er det som har gitt meg mest belastning på cpu faktisk (som du vet så krever noe nvidia gpu, cpu kraft ved folding) 

 

Får se imorra da, om jeg ikke finner ut av det så prøver jeg å klokke ned til 1300Mhz og 1750Mhz på minnet. samme som stock. ikke da prøver jeg å flashe. om det forsatt ikke funker så vet jeg ikkje :p

 

EDIT: Om jeg faktisk får alt stabilt og fint så nekter jeg å høre på at jeg alltid har ustabil maskin, er jo sant, men men :rofl:

 

Uansett ved et evt tredje kort så må nok kortene klokkes ned til 1500Mhz-ish. Ikke rarer forskjellen uanz^^

 

Kanskje du skal lære deg forskjellen mellom en benchmark stabil overklokk og en 24/7 stabil overklokk. Å kjøre en 3DMark eller Cinebench på 5 Ghz CPU med 1.45v er ên ting, men å tro at det er smart som 24/7 setting er noe annet. Samme med skjermkorta dine. Det er ikke verdt å ofre stabilitet for 5-10% bedre ytelse...

 

4500 Mhz for din CPU holder i lange baner, og 1500 Mhz på dine 980 kort. Igjen så er det ditt valg  ;)

Lenke til kommentar

Testet kun i Cinebench altså, ekke stokk dum... ble kun test i cs ca 5 min, fordi den var ikke "stabil" på 5Ghz.

 

Kun i gta v korta tydeligvis kræsjer, ikke i noe annet,

 

Idag får jeg ikke start på maskina... dram lampa på hk lyser blått, ergo det gir feilmld og jeg får ikke boota, iogmed at de ikke fungerer på stock heller så skal jeg få sendt de på rma? Min far er i Bahamas på jobb, han kommer ikke hjem før om et par-tre uker uansett.

 

Tenker dere?

 

Skal kjøre på 4.5Ghz, eller 4.625Ghz, de har passert OCCT i leengre tid. Ang skjermkorta så setter jeg de ned på 1500/2000mhz om de forsatt vil fungere greit da. Må nok ned på det nivået med evt 3 kort, kanskje skru ned minnet litt på kortene, til rundt 1900mhz.

Lenke til kommentar

Du tar jo kverken på tinga dine du, med de eksperimentene du gjør :p Tenk om du ikke greier 4.5 på 1.22V lengre a, siden du har overvolta og degradert CPU'en din på altfor dårlig kjøling? ;)
Regner med at du har resatt CMOS? I såfall, rart at du ikke få boota, samtlige RAM-brikker skal vel ikke gå fyken på en gang. Trodde jeg da, men ting skjer jo inne i kabinettet ditt. ;)

Når det er sagt, du har vel ikke tilfeldigvis prøvd å klokke ned GPU'ene dine, for å se om GTA 5 blir stabilt vel?

EDIT:
AIDA64 har en memtest veit jeg, men aner ikke om den er "the shit" eller ikke. Du kan jo prøve :)

Endret av bshagen
Lenke til kommentar

Temp var ikke et problem når jeg becha 5Ghz ;)

 

Men testet stock og oc, kræsjer, skal teste mer stock idag.

 

Fikk aida64 full edt av en vennelig fyr på forumet (julenizzen^^) så kan teste den.

 

Men seriøst så ekke minnebrikkene min feil, jeg har ikke klokket dem mer enn xmp som kommer med brikkene.

 

Med gml hk hadde jeg også problemer med at brikkene trenger ner volt på stock 2133mhz. 1.2V er ikke nok.

Lenke til kommentar

Resatt Cmos, men får ikke boota med stock på brikkene, ettersom de trenger mer volt på stock ennn vanlig.

 

Kan fysisk prøve å resettte cmo og fjerne batteriet

Skal ikke 1.2V være nok for boot? Åssen får du boota de da, når de er nye? Det er jo "utenfor" standarden i såfall.

Lenke til kommentar

Så ikke ditt innlegg bshagen, kan jo være, min far har også 5820K, så skal teste først brikkene mine i hans maskin, men brikkene (om de er defekte) kan vel ikke ødelegge noe av hans deler?

 

Det har jeg ikke råd til, og om han kommer hjem til en defekt maskin sååå er jeg dau :Rolf:

 

Takk for hjelp sålangt iallefall.

Endret av Snusmumr1kk1
Lenke til kommentar

Så ikke ditt innlegg bshagen, kan jo være, min far har også 5820K, så skal teste først brikkene mine i hans maskin, men brikkene (om de er defekte) kan vel ikke ødelegge noe av hans deler?

Er ikke den CPU'en du har i din maskin egentlig hans da? Gjorde ikke du en switcharoo?  :p

Endret av bshagen
Lenke til kommentar

 

 

Så ikke ditt innlegg bshagen, kan jo være, min far har også 5820K, så skal teste først brikkene mine i hans maskin, men brikkene (om de er defekte) kan vel ikke ødelegge noe av hans deler?

Er ikke den CPU'en du har i din maskin egentlig hans da? :p
Hysj^^ det trenger han ikke å vite ^^

 

Mtp på at jeg foldet på 4.5Ghz på cpu med mem på vanlig 1.35 2750Mhz igår kveld før jeg slo av (orket ikke støyen)

Lenke til kommentar

Lukter degradert CPU her :p

 

Jau. Selv ville jeg aldri kjørt mer enn 1.3v på disse 22nm prosessorene til 24/7. Jeg ligger på 1.18v var det vel for min beskjedne 4.2 GHz klokk av min 5960X. Fra her må jeg øke volten en del for at den er helt stabil, iallefall fra 4.3 og oppover = ikke verdt det for min del. Men så har jeg luftkjøling, mens Christian har vannkjøling, så 4500 Mhz er selvsagt en grei setting for ham. Menne...det var visst ikke godt nok :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...