Gå til innhold

Geforce GTX 9xx Tråden


Anbefalte innlegg

Det tok rundt et par timer etter jeg installerte kortet i PCen at jeg merket at det trottlet i metro, da dette er som oftest det første jeg kjører igang etter jeg har fått ny hardware. Så støv var det nok ikke, holder PCen ellers stort sett fri for støv :fun:. PCen er bygget inn i et Corsair 800D så det skal jo siest at airflow ikke er av dette kabinettets sterke sider.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det noen her som kan fortelle meg hvorfor skjermkort prisene på GTX 980 har gått opp ca. kr. 1000?

 

Hadde tenkt å smekke inn en til i SLI. Sjekket litt på nettet etter priser og da la jeg merke til at prisene har gått opp betraktlig siden jeg kjøpte en gtx 980 før jul.

Lenke til kommentar

Er det noen her som kan fortelle meg hvorfor skjermkort prisene på GTX 980 har gått opp ca. kr. 1000?

 

Hadde tenkt å smekke inn en til i SLI. Sjekket litt på nettet etter priser og da la jeg merke til at prisene har gått opp betraktlig siden jeg kjøpte en gtx 980 før jul.

 

Norske krona har blitt svakere enn dollar er det vel. Det suger for oss som liker hardware.

Lenke til kommentar

^^

Pirke tid innvoming :p

 

Svakere ENN dolleren er vell feil. For den har vell alltid vært det, men den norske kronen har blitt svakere, så det for oss virker som dolleren er blitt sterkere. Dette skyldes vell at utvinning av olje på andre måter enn den "tradisjonelle" måten er blitt billigere og mere miljøvennelig, og dermed er ikke den norske oljen "verdt" like mye per fat.

Lenke til kommentar

^^

Pirke tid innvoming :p

 

Svakere ENN dolleren er vell feil. For den har vell alltid vært det, men den norske kronen har blitt svakere, så det for oss virker som dolleren er blitt sterkere. Dette skyldes vell at utvinning av olje på andre måter enn den "tradisjonelle" måten er blitt billigere og mere miljøvennelig, og dermed er ikke den norske oljen "verdt" like mye per fat.

 

Hvilke miljøvennlige utvinningsmetoder er det du sikter til?

Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

Precision X er jo bare en dårligere utgave av MSI afterburner.

...og MSI afterburner er basert på rivatuner...

Hva vil du frem til?

Hva vil du frem til?

 

Jeg kommer bare med en opplysning, du kommer med en påstand.

Da kan jo du fortelle meg hva presx gjør bedre enn msi afterburner.

 

opplysning: presx osd fungerer ikke i en hel del spill.

Overklokking av titan X er bedre med PX :). AB støtter ikkje voltøkning på TX nativt. AB har heller ikkje K-boost.

 

Hvilke spill funker ikkje PX i nå? Px støttet en stund ikkje 64bit, men det er lenge siden det ble lagt til.

 

Nå skal det sies at jeg bruker begge, men til forskjellige formål.

 

 

fungerer f.eks ikke i league of legends.

Vet ikke om det finnes noen innstillinger, men OSD'en til PX tar i tillegg opp mye real estate på skjermen. Virker generelt mye mindre gjennomført enn i afterburner. 

Lenke til kommentar

Toppen er nådd og det snur.

Følger dere ikke med.

 

1 dollar er blitt over 1 krone billigere siden 18. mars. I dag har den falt fra 7,55 til 7,38 kroner - og det har ligget i chartene at det kunne skje.

30. april skrev vi; (..) ryker også den tekniske støtten på 7,5-nivået oppstår det samtidig et brudd på 200-dagers glidende gjennomsnitt, noe vi ikke har sett siden i fjor vinter.

Det kan være det endelige signalet om at dollaren ha passert toppen, og snudd ned. Da kommer også 6,9 - 6,7 innen rekkevidde i løpet av det kommende året.

 

6.05.2015

http://www.hegnar.no/okonomi/valuta/artikkel546425.ece

Lenke til kommentar

 

 

Var det ikke snakk om noe utvinning sv olje av noe stein? Skifer elns?

Hvorfor er dette så miljøvennlig?

Hvis man ser bort ifra at det ødelegger drikkevann, var det totalet utslippet noget mindre enn nordsjøen, men samtidig billigere enn nordsjøen. Som gjør at dette produktet blir mere aktuelt. Det er det jeg har hørt

 

 

Ja, produksjonen er billigere, men har vanskelig for å se at den er mer miljøvennlig. 

Lenke til kommentar

Toppen er nådd og det snur.

Følger dere ikke med.

 

1 dollar er blitt over 1 krone billigere siden 18. mars. I dag har den falt fra 7,55 til 7,38 kroner - og det har ligget i chartene at det kunne skje.

30. april skrev vi; (..) ryker også den tekniske støtten på 7,5-nivået oppstår det samtidig et brudd på 200-dagers glidende gjennomsnitt, noe vi ikke har sett siden i fjor vinter.

Det kan være det endelige signalet om at dollaren ha passert toppen, og snudd ned. Da kommer også 6,9 - 6,7 innen rekkevidde i løpet av det kommende året.

 

6.05.2015

http://www.hegnar.no/okonomi/valuta/artikkel546425.ece

 

Men fortsatt et stykke igjen til glansdagene. Kunne vært interessant og sett noen tall på hvordan prisøkningen har spilt inn på salgsvolumet til dataleverandørene. Er sånn sett ingen automatikk i at valutaøkningen skal dumpes rett på forbrukeren. 

Lenke til kommentar

^^

Pirke tid innvoming :p

Svakere ENN dolleren er vell feil. For den har vell alltid vært det, men den norske kronen har blitt svakere, så det for oss virker som dolleren er blitt sterkere. Dette skyldes vell at utvinning av olje på andre måter enn den "tradisjonelle" måten er blitt billigere og mere miljøvennelig, og dermed er ikke den norske oljen "verdt" like mye per fat.

Du har rett i at oljeprisen er med i bildet. Men hvorfor er da svenskekronen fremdeles så langt under den norske? Det er riktig at tilgangen på store mengder olje fra oljesand setter press på prisen. Men hørte jeg deg kalle den "miljøvennlig? ;) Vi opplever en motkonjunktur, der vi ikke får glede av tilgangen på billig energi slik de gjør i USA. Ettersom mange jobber i Norge er knyttet til investeringsviljen når prisen er høy, opplever vi motgang når de store energitørste landene er i puffen på billig olje.

 

Den som pirker på, må tåle å bli pirket med. ;)

 

Edit: Hm, dette innlegget ble altså skrevet mye tidligere enn det kommer frem her. Vet ikke hvorfor det ikke ble publisert før nå. Kanskje noe med at jeg bruker nettbrettet? :shrug:

Endret av Gabri3L
Lenke til kommentar

 

^^

Pirke tid innvoming :p

Svakere ENN dolleren er vell feil. For den har vell alltid vært det, men den norske kronen har blitt svakere, så det for oss virker som dolleren er blitt sterkere. Dette skyldes vell at utvinning av olje på andre måter enn den "tradisjonelle" måten er blitt billigere og mere miljøvennelig, og dermed er ikke den norske oljen "verdt" like mye per fat.

Du har rett i at oljeprisen er med i bildet. Men hvorfor er da svenskekronen fremdeles så langt under den norske? Det er riktig at tilgangen på store mengder olje fra oljesand setter press på prisen. Men hørte jeg deg kalle den "miljøvennlig? ;) Vi opplever en motkonjunktur, der vi ikke får glede av tilgangen på billig energi slik de gjør i USA. Ettersom mange jobber i Norge er knyttet til investeringsviljen når prisen er høy, opplever vi motgang når de store energitørste landene er i puffen på billig olje.

 

Den som pirker på, må tåle å bli pirket med. ;)

 

Edit: Hm, dette innlegget ble altså skrevet mye tidligere enn det kommer frem her. Vet ikke hvorfor det ikke ble publisert før nå. Kanskje noe med at jeg bruker nettbrettet? :shrug:

 

 

Hvis man skal pirke, så mener du vel her shale, og ikke sand?

Lenke til kommentar

Dere går jo mer OT enn det jeg gjør til vanlig, haha ^^

 

GTA V ustabilt for dere? Jevla ustabile gøye drittspill... Klikker med Oc, stock, same shit, uansett... noen andre som sliter? 

 

¤. Spillet fryser og avsluttet

¤. Får 3dfx error (eller noe i den duren..)

¤. Spillet fryser så hardt at maskinen restarter..

 

Ikke fått bsod overhodet.. eller lignende. bruker nyeste nvidia driver.

Lenke til kommentar

Dere går jo mer OT enn det jeg gjør til vanlig, haha ^^

 

GTA V ustabilt for dere? Jevla ustabile gøye drittspill... Klikker med Oc, stock, same shit, uansett... noen andre som sliter? 

 

¤. Spillet fryser og avsluttet

¤. Får 3dfx error (eller noe i den duren..)

¤. Spillet fryser så hardt at maskinen restarter..

 

Ikke fått bsod overhodet.. eller lignende. bruker nyeste nvidia driver.

 

Jeg slet noe tidligere med at maskinen fryste i GTA V. Oppdaterte bios til hovedkortet, og har fungert bra siden. bruker X99-S fra Asus. 

Lenke til kommentar

 

Dere går jo mer OT enn det jeg gjør til vanlig, haha ^^

 

GTA V ustabilt for dere? Jevla ustabile gøye drittspill... Klikker med Oc, stock, same shit, uansett... noen andre som sliter? 

 

¤. Spillet fryser og avsluttet

¤. Får 3dfx error (eller noe i den duren..)

¤. Spillet fryser så hardt at maskinen restarter..

 

Ikke fått bsod overhodet.. eller lignende. bruker nyeste nvidia driver.

 

Jeg slet noe tidligere med at maskinen fryste i GTA V. Oppdaterte bios til hovedkortet, og har fungert bra siden. bruker X99-S fra Asus. 

 

Hmm, kan prøve, byttet for ikke lenge siden fra akkurat det hk`et til et Asus x99-e ws kort, reinstallerte hele windows.. skal ta et kjapt google søk, Takker! :)

 

EDIT: ikke kommet noen nyere drivere, ei bios siden jeg sist oppdaterte alt.. :hmm:

Endret av Snusmumr1kk1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...