Gå til innhold

Geforce GTX 9xx Tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

https://www.komplett.no/gainward-geforce-gtx-970-4gb/825431

Ser at det er noen skriver at det kortet støyer, stemmer det?

De støyer nok noe mer en åpne kort. Om du skal ha 3-4 kort i samme maskin kan det være fordelaktig med slik kjøler ettersom de kaster ut den varme luften bak kabinettet. Åpne kort vil medføre at de varmer opp hverandre slik at støyen fra disse også blir mer merkbar. Med 1-2 gpu vill jeg selv valgt åpne kort med 2 vifter, gitt at du har grei luftgjennomstrømning i kabinettet.

Lenke til kommentar

Prøvde å forske litt på dette her i Firestrike, sette en Titan X til PhysX, men får ikke bedre score enn hvis jeg bruker CPU, får samme score på Physics-delen. En kompis gjorde det samme med 980SLI og 4770K, og han fikk en bedre score på Physics i Firestrike. Lurer på om det er noe å hente i det heletatt, når man har fra 6-kjerna og oppover?  :hmm:

Lenke til kommentar

Prøvde å forske litt på dette her i Firestrike, sette en Titan X til PhysX, men får ikke bedre score enn hvis jeg bruker CPU, får samme score på Physics-delen. En kompis gjorde det samme med 980SLI og 4770K, og han fikk en bedre score på Physics i Firestrike. Lurer på om det er noe å hente i det heletatt, når man har fra 6-kjerna og oppover?  :hmm:

 

PhysX fungerer ikkje i firestrike heldigvis. Ellers hadde det jo vært umulig å sammenlikne med AMD skjermskrot.

Lenke til kommentar

Var jo kaos da physx ble støttet av 3dMark på tidligere versjoner, så det er nok ikke så rart. :)

 

Er nok uansett minimalt å tjene. Aå ville bare gjort det for å sette 4-way SLI til 3-Way, eller 3-Way SLI til 2-way. Det finnes jo f.eks tilfeller hvor spill ikke støtter en gitt antall skjemkort og faktisk gir dårligere ytelse. Mens andre ganger er det f

eks bug med 3-way SLI som ikke eksisterer på 4-way. Så det slår litt begge veier. Men med å aktivere/deaktivere så kan man velge det beste i alle tilfeller. Men at et dedikert physX kort hjelper i PhysX spill tror jeg ikke. Må i såfall være svært tung implementering/spill hbor PhysX-effektene står for en vesentlig del av fysikken/grafiske.

 

Husker jo Cellfactor var skikkelig kult, hvor 99 % av hensikten var å ha PhysX-kort og senere Nvidia-kort med PhysX. :D

Lenke til kommentar

 

Prøvde å forske litt på dette her i Firestrike, sette en Titan X til PhysX, men får ikke bedre score enn hvis jeg bruker CPU, får samme score på Physics-delen. En kompis gjorde det samme med 980SLI og 4770K, og han fikk en bedre score på Physics i Firestrike. Lurer på om det er noe å hente i det heletatt, når man har fra 6-kjerna og oppover?  :hmm:

 

PhysX fungerer ikkje i firestrike heldigvis. Ellers hadde det jo vært umulig å sammenlikne med AMD skjermskrot.

 

 

Blemme av meg, dette skulle jeg visst :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...