Gå til innhold

Geforce GTX 9xx Tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Blir nok to slike etter hvert, ja. EK pleier være kjappe med vannblokker også, de har nok allerede hatt tilgang på kortene en god stund.

 

Ser at det har trippel bios også. Interessant detalj. Hva vil fordelen være fremfor dobbel egentlig?

 

Blir nesten fristet å kjøpe et slikt kort for' pure research purposes', klokke bejesusen ut av det, for så å la det ende sitt liv (gitt at det ikke dør) til å vise netflix-serier i HTPCen. :green:

 

Først torturerer du det, og så tvinger du det til å vise Netflix-video i all evighet?

Ondskap.

 

:p

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Aldri brydd meg mye om pc, men lest meg opp litt nå og fortsatt det sånn at classified er the shit. Bare ikke ikke skjønt hvorfor?

 

Kan tenkte meg at det blir SLI med Asus GTX 980 DirectCU OC eller no når den tid kommer med forhåpentligvis en 4K skjerm som har G-sync. Kan ikke tenke meg engang hvor lekkert The Witcher 3 blir da med ultra grafikk! :dribble:

Hvis du har lest deg opp litt, men fortsatt ikke skjønner hvorfor Classified-kortene er så populære, skjønner jeg ikke helt hva du har lest. Men hovedgrunnene er som følger:

 

Fantastisk VRM/PCB.

Veldig bra utvalg av custom BIOS'er.

Dual BIOS, du kan flashe til en annen BIOS uten å bryte garanti.

Du kan sette på vannblokk uten å bryte garanti.

Muligheter for å stille spenningen mye høyere enn andre tredjepartskort (Dette er det beste)

Vannblokk fra EK (Ingen selvfølge å få tak i vannblokk til tredjepartskort)

 

Dette fører da til at Classified-kortene kan klokkes høyere enn de andre tredjepartskortene folk flest kjøper her i Norge (MSI, ASUS, Gigashyte, Zotac osv osv)

 

Mente mer sånn at jeg har lest meg opp til at classified var best. Prøvde å google hvorfor men fant ingenting. Var som sagt HELT grønn når det gjaldt all data før jeg bestemte meg tidligere i år at når jeg flytter og får litt ekstra etter salget skal jeg kline til å kjøpe gaming pc'n jeg alltid har drømt om. Uansett takk for din forklaring. Jeg har hatt lyst til å kanskje gå for vann, men har vært litt skeptisk siden garantien ryker. Så kanskje det blir "classy" på meg :D

Lenke til kommentar

Trykker nesten på bestill knappen. Skal jo ha et kort uansett, Men vet ikke om det er refrence som gjelder :hmm:

Hvorfor ikke bare kjøpe et skikkelig kort først som sist?

 

Non-referansekort med bedre VRM og bedre kjøling ser ut til å komme relativt umiddelbart/rett rundt hjørnet.

I motsetning til et halvår slik det tok med GTX 780.

Lenke til kommentar

 

 

Trykker nesten på bestill knappen. Skal jo ha et kort uansett, Men vet ikke om det er refrence som gjelder :hmm:

Hvorfor ikke bare kjøpe et skikkelig kort først som sist?

 

Non-referansekort med bedre VRM og bedre kjøling ser ut til å komme relativt umiddelbart/rett rundt hjørnet.

I motsetning til et halvår slik det tok med GTX 780.

Husk at Evga "soon" ofte betyr flere mnd :p

Slik er det iallefall på software (les bios,firmware)

Lenke til kommentar

 

 

Trykker nesten på bestill knappen. Skal jo ha et kort uansett, Men vet ikke om det er refrence som gjelder :hmm:

Hvorfor ikke bare kjøpe et skikkelig kort først som sist?

 

Non-referansekort med bedre VRM og bedre kjøling ser ut til å komme relativt umiddelbart/rett rundt hjørnet.

I motsetning til et halvår slik det tok med GTX 780.

Husk at Evga "soon" ofte betyr flere mnd :p

Slik er det iallefall på software (les bios,firmware)

 

Ja, tenkte det samme jeg nå. Kjører 2 referanse først, og dersom det viser seg at classy har mye mer å gå på ift spenning så selger jeg bare de 2 andre på bruktmarkedet når classy og vannblokk er tilgjengelig og grundig testet. livet er for kort til å ha kjipe skjermkort / ikke skjermkort i en periode :)

Lenke til kommentar

 

 

 

Trykker nesten på bestill knappen. Skal jo ha et kort uansett, Men vet ikke om det er refrence som gjelder :hmm:

Hvorfor ikke bare kjøpe et skikkelig kort først som sist?

 

Non-referansekort med bedre VRM og bedre kjøling ser ut til å komme relativt umiddelbart/rett rundt hjørnet.

I motsetning til et halvår slik det tok med GTX 780.

Husk at Evga "soon" ofte betyr flere mnd :p

Slik er det iallefall på software (les bios,firmware)

 

Ja, tenkte det samme jeg nå. Kjører 2 referanse først, og dersom det viser seg at classy har mye mer å gå på ift spenning så selger jeg bare de 2 andre på bruktmarkedet når classy og vannblokk er tilgjengelig og grundig testet. livet er for kort til å ha kjipe skjermkort / ikke skjermkort i en periode :)

 

Tar gjerne en av de når den tiden kommer :ph34r:

 

Tror jeg tar og bestiller et kort i løpet av dagen. Da blir det vel Evga`s Sc versjon. Da stock ikke er på lager :p

 

Bare å glede seg nå! :w00t:

Lenke til kommentar

Hvis man skal koble opp tre skjermer, skulle det være noe i veien for følgende konfigurasjoner?

 

GTX 980: DVI+HDMI+DP* (DP via VGA-adapter)

GTX 970: DVI+DVI+HDMI

 

På mitt 670 bruker jeg det siste oppsettet der. To 1440p 100hz kjermer + TVen. Fungerer helt fint der,og regner med det blir helt fint med 970 og.

Lenke til kommentar

Zotac er det ingen sjans i livet for at jeg velger, Derimot Gigabyte er en mulighet, Blir uten kort nå til mandag, Så spørs hvor lenge jeg orker å vente... :p

 

Tenke på 980 + Prøve på samme dag er ikke en god kombo, Men regner med jeg fikk en Ok karakter. Må huske å øve :slutte å tenke på pc :p ^!^

Hvorfor ikke 970 sli? også kan du bruke pengene du sparer på heftig vannkjøling ?

Lenke til kommentar

 

Zotac er det ingen sjans i livet for at jeg velger, Derimot Gigabyte er en mulighet, Blir uten kort nå til mandag, Så spørs hvor lenge jeg orker å vente... :p

 

Tenke på 980 + Prøve på samme dag er ikke en god kombo, Men regner med jeg fikk en Ok karakter. Må huske å øve :slutte å tenke på pc :p ^!^

Hvorfor ikke 970 sli? også kan du bruke pengene du sparer på heftig vannkjøling

 

Og i steden for å spare så kjøper du to 970 til. :D

Lenke til kommentar

Hadde tenkt å handle i dag, men så et lite innlegg fra forumbruker HKS der han sa dette var ungdommen, å at det tok et par mnd. før den "voksne" versjonen er på plass. Siden han jobber som betatester for Nvidia regner jeg med det ikke er sprøyt, å at dem slipper det rett før julepresangene skal handles inn...

 

Ikke noe nytt at det kommer kraftigere kort etterhvert. Kjøp nytt når det er nytt eller du trenger det. Ellers blir du ventende for alltid.

Lenke til kommentar

 

 

Hadde tenkt å handle i dag, men så et lite innlegg fra forumbruker HKS der han sa dette var ungdommen, å at det tok et par mnd. før den "voksne" versjonen er på plass. Siden han jobber som betatester for Nvidia regner jeg med det ikke er sprøyt, å at dem slipper det rett før julepresangene skal handles inn...

Ikke noe nytt at det kommer kraftigere kort etterhvert. Kjøp nytt når det er nytt eller du trenger det. Ellers blir du ventende for alltid.

Jo jeg støtter deg i den, men siden jeg har 780Ti Classy og det etter det jeg tolket kommer nytt allerede før jul, har jeg ikke samvittighet :(
Lenke til kommentar

Det stemmer nok garantert at det kommer mer vokse utgaver (ja vi vet jo alle at GM200/210 kommer etter hvert), og at det nok blir et vesentlig større og kraftigere kort. Men som Lakus nevnte så er det meningsløst å vente på et nytt kort som kanskje kommer om et halvt års tid når det nye kortet vi allerede har ventet på akkurat har ankommet.

 

Da venter man forgjeves.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...