Gå til innhold

Geforce GTX 9xx Tråden


Anbefalte innlegg

Før Nvidia bekrefter navnet så er jeg fortsatt skeptiker.

 

Og det ble tidligere sagt om at 980Ti ikke kommer om Nvidia følger normal navnegiving eller historisk sett følger sin lanseringsportefølge.

 

Men Nvidia kan åpenbart velge hvilket navn det vil. Men med tanke på hvor mange som hele tiden har skreket etter 980Ti navnet så vil det i seg selv kunne påvirke hva Nvidia kaller det. De er kundestyrt, og om folket virkelig vil ha 980Ti så kan det hende de får det. Det endrer dog ikke det faktum at det er et helt annet type kort.

 

Ikke at jeg har god peiling på biler overhode:

 

Blir dog litt som om Audi skulle kalt den neste lamborghinien for "Audi A6 sport" eller noe i den duren. De kunne gjort det om de ville, men de to er fortsatt ganske så forskjellige klasser normalt sett, så å beuke likt navn på de to ville vært litt humoristisk.

Endret av Andrull
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lamborghini Gallardo bruker samme motor som Audi R8 faktisk. Men litt mer trimmet versjon i Lamborghini. Blir det da Ti-utgaven?

 

Nå er det litt for mange Ti-utgaver til at jeg tør å uttale meg om 980 Ti blir riktig. Men hvordan har tendensen vært sånn historisk? Fra GeForce Ti 4x00 GeForce 2 Ti? Har det tidligere blitt brukt om full gpu i toppmodell?

 

Hva er alternativet? Innføre enda en tittel å forholde seg til? Vi får vel se om ikke så lenge :)

Endret av Knutgrus
Lenke til kommentar

Før Nvidia bekrefter navnet så er jeg fortsatt skeptiker.

 

Og det ble tidligere sagt om at 980Ti ikke kommer om Nvidia følger normal navnegiving eller historisk sett følger sin lanseringsportefølge.

 

Men Nvidia kan åpenbart velge hvilket navn det vil. Men med tanke på hvor mange som hele tiden har skreket etter 980Ti navnet så vil det i seg selv kunne påvirke hva Nvidia kaller det. De er kundestyrt, og om folket virkelig vil ha 980Ti så kan det hende de får det. Det endrer dog ikke det faktum at det er et helt annet type kort.

 

Ikke at jeg har god peiling på biler overhode:

 

Blir dog litt som om Audi skulle kalt den neste lamborghinien for "Audi A6 sport" eller noe i den duren. De kunne gjort det om de ville, men de to er fortsatt ganske så forskjellige klasser normalt sett, så å beuke likt navn på de to ville vært litt humoristisk.

Virker litt fornuftig at nvidia lanserer 980Ti nå! Pga å utgjevne ytelse og pris mellom 980 og titan, og at 390 serien til AMD kan drøye litt til, så kan det være et smart trekk i fra nvidia!

Lenke til kommentar

 

Virker litt fornuftig at nvidia lanserer 980Ti nå! Pga å utgjevne ytelse og pris mellom 980 og titan, og at 390 serien til AMD kan drøye litt til, så kan det være et smart trekk i fra nvidia!

 

 

Nei, som de sier i artikkelen på sweclockers så gjør de seg bare klare til å stjele oppmerksomhet fra AMD's 390X lansering. Å lansere 980ti nå vil sannsynligvis være det dummeste Nvidia kan finne på, da de kun vil "stjele" kunder fra seg selv. Hver dag som AMD ikke har et kort på markedet som kan konkurrere med Maxwell er penger rett i lomma på Nvidia. Og det de gjør seg klare til her er å sabotere AMD's lansering. Nå har Nvidia tjent store penger på å ikke ha noen konkurrent i segmentet, så når AMD omsider kommer med sitt bidrag kan Nvidia gjøre en av to ting: Enten tar de tilbake ytelses-tronen fra 390X umiddelbart etter lansering. Eller så kutter de prisene på egen portefølje slik at AMD må følge etter og ikke tjener en dritt på kortene sine...

Lenke til kommentar

 

 

Virker litt fornuftig at nvidia lanserer 980Ti nå! Pga å utgjevne ytelse og pris mellom 980 og titan, og at 390 serien til AMD kan drøye litt til, så kan det være et smart trekk i fra nvidia!

 

 

Nei, som de sier i artikkelen på sweclockers så gjør de seg bare klare til å stjele oppmerksomhet fra AMD's 390X lansering. Å lansere 980ti nå vil sannsynligvis være det dummeste Nvidia kan finne på, da de kun vil "stjele" kunder fra seg selv. Hver dag som AMD ikke har et kort på markedet som kan konkurrere med Maxwell er penger rett i lomma på Nvidia. Og det de gjør seg klare til her er å sabotere AMD's lansering. Nå har Nvidia tjent store penger på å ikke ha noen konkurrent i segmentet, så når AMD omsider kommer med sitt bidrag kan Nvidia gjøre en av to ting: Enten tar de tilbake ytelses-tronen fra 390X umiddelbart etter lansering. Eller så kutter de prisene på egen portefølje slik at AMD må følge etter og ikke tjener en dritt på kortene sine...

 

Tror Nvidia vet best best hva de skal gjøre! Vi får vente på hva dem gjør! Hvis Nvidia lanserer et Ti kort nå, slik at kundene kjøper det istedet for et 390 i fremtiden, så har nvidia oppnådd ganske så mye!

Lenke til kommentar

 

 

 

Virker litt fornuftig at nvidia lanserer 980Ti nå! Pga å utgjevne ytelse og pris mellom 980 og titan, og at 390 serien til AMD kan drøye litt til, så kan det være et smart trekk i fra nvidia!

 

 

Nei, som de sier i artikkelen på sweclockers så gjør de seg bare klare til å stjele oppmerksomhet fra AMD's 390X lansering. Å lansere 980ti nå vil sannsynligvis være det dummeste Nvidia kan finne på, da de kun vil "stjele" kunder fra seg selv. Hver dag som AMD ikke har et kort på markedet som kan konkurrere med Maxwell er penger rett i lomma på Nvidia. Og det de gjør seg klare til her er å sabotere AMD's lansering. Nå har Nvidia tjent store penger på å ikke ha noen konkurrent i segmentet, så når AMD omsider kommer med sitt bidrag kan Nvidia gjøre en av to ting: Enten tar de tilbake ytelses-tronen fra 390X umiddelbart etter lansering. Eller så kutter de prisene på egen portefølje slik at AMD må følge etter og ikke tjener en dritt på kortene sine...

 

Tror Nvidia vet best best hva de skal gjøre! Vi får vente på hva dem gjør! Hvis Nvidia lanserer et Ti kort nå, slik at kundene kjøper det istedet for et 390 i fremtiden, så har nvidia oppnådd ganske så mye!

 

 

Du, slapp nå litt av med de utropstegnene. Det ser ut som du roper til meg. Uansett, som sagt; at Nvidia skal gidde å konkurrere med seg selv nå som AMD så og si hjelper dem med å dytte penger i lomma fremstår som særdeles urealistisk å forvente. Den eneste grunnen til Nvidia for å gjøre det, måtte være hvis deres industrispioner har funnet ut at de ikke kommer til å klare å gi bort 980Ti etter at R9 390X har kommet. Jeg håper riktignok 390X blir et bra kort, men optimistisk er jeg ikke. :)

Lenke til kommentar

Nvidia kunne riktig nok lansert "980Ti" i morgen, men det skal en god grunn til for at de lanserer det før konkurransen kommer.

Det kunne de, men da hadde det nok blitt problemer med tilgjenglighet, etter hva jeg har forstått så selger de mer en ventet av Titan X og Quadro M6000.

GM200 er en veldig stor brikke, og det tar nok et par måneder til før de har volum nok til å kjøre ut et "980ti" kort. Det ble vel også nevnt at GM200 ikke er pushet spesielt langt når det gjelder klokkefrekvens, hvis de kan vente et par måneder til vil det nok være lettere å sample opp nok brikker før en høyere bin (klokkefrekvens).

Lenke til kommentar

Hvordan installerer man nVidia-drivere på Windows 8.1? Jeg får hverken installert GeForce experience eller rådriveren, fordi det er et problem med Virtual Audio, hva nå enn det er. Googlet litt, men ser ikke ut til å være noen åpenbar løsning på det. 

EDIT: Wipet windows, da gikk rådriveren inn. Av årsaker jeg ikke kjenner til. Jaja, rent OS er fint når man har "ny build" uansett. :)

Endret av Heilage
Lenke til kommentar

Beating a dead horse by now. Men jeg ser igrunnen ikke stor forskjellen på å bruke penger på sleevede kabler, farget vann til vannkjøling eller andre "pynte" gjenstander til en PC. Forstår ikke at fancy SLI broer skal være så mye mer kontroversielt. Mulig jeg plukker meg opp en av de ROG bruenne selv om det er mulig å få tak i, men hele settet har jeg dog ikke bruk for.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...