Christian Thork Skrevet 6. april 2015 Del Skrevet 6. april 2015 Nizzen, vet du hvilken bios som var best for 980 G1 korta? eller er det bare å velge og vrake mener du? Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 6. april 2015 Del Skrevet 6. april 2015 (endret) Nizzen, vet du hvilken bios som var best for 980 G1 korta? eller er det bare å velge og vrake mener du? Det man gjør nå, er å modde sin egen bios. Man bare "kopierer" en av de ferdige oppsetta. Dette fordi det finnes så mange bioser, og at det er best å ha sin egen bios som base. Jeg brukte bare en av de tidelige biosene, fordi de G1 modda biosene var basert på samme bios jeg hadde. Jeg var første som uploada bios av G1 i den tråden. Her har jeg backup: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1624970&page=173&do=findComment&comment=22341925 g1 gamestable: http://www.overclock.net/attachments/27523 Endret 6. april 2015 av Nizzen 1 Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 6. april 2015 Del Skrevet 6. april 2015 (endret) Nizzen, vet du hvilken bios som var best for 980 G1 korta? eller er det bare å velge og vrake mener du? Det man gjør nå, er å modde sin egen bios. Man bare "kopierer" en av de ferdige oppsetta. Dette fordi det finnes så mange bioser, og at det er best å ha sin egen bios som base. Jeg brukte bare en av de tidelige biosene, fordi de G1 modda biosene var basert på samme bios jeg hadde. Jeg var første som uploada bios av G1 i den tråden. Ahh, Takker! Får vel laste ned bios modde verktøyet, får ta meg en tur til OCN da ^^ Så lager jeg egen bios. Ikke mulig uten hardmod med å øke volt høyere enn 1.2750V? Endret 6. april 2015 av Snusmumr1kk1 Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 6. april 2015 Del Skrevet 6. april 2015 Nizzen, vet du hvilken bios som var best for 980 G1 korta? eller er det bare å velge og vrake mener du? Det man gjør nå, er å modde sin egen bios. Man bare "kopierer" en av de ferdige oppsetta. Dette fordi det finnes så mange bioser, og at det er best å ha sin egen bios som base. Jeg brukte bare en av de tidelige biosene, fordi de G1 modda biosene var basert på samme bios jeg hadde. Jeg var første som uploada bios av G1 i den tråden. Ahh, Takker! Får vel laste ned bios modde verktøyet, får ta meg en tur til OCN da ^^ Så lager jeg egen bios. Ikke mulig uten hardmod med å øke volt høyere enn 1.2750V? nei, da må du kjøpe 980 classy... Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 6. april 2015 Del Skrevet 6. april 2015 Nizzen, vet du hvilken bios som var best for 980 G1 korta? eller er det bare å velge og vrake mener du? Det man gjør nå, er å modde sin egen bios. Man bare "kopierer" en av de ferdige oppsetta. Dette fordi det finnes så mange bioser, og at det er best å ha sin egen bios som base. Jeg brukte bare en av de tidelige biosene, fordi de G1 modda biosene var basert på samme bios jeg hadde. Jeg var første som uploada bios av G1 i den tråden. Ahh, Takker! Får vel laste ned bios modde verktøyet, får ta meg en tur til OCN da ^^ Så lager jeg egen bios. Ikke mulig uten hardmod med å øke volt høyere enn 1.2750V? nei, da må du kjøpe 980 classy... Det jeg trodde. Jaja klarer meg nok med 1.275V ^^ Lenke til kommentar
mackanz Skrevet 6. april 2015 Del Skrevet 6. april 2015 Var det jag befarade ja. Då är det bara bättre kyla som funkar. 85c med vanlig boostclock i furmark och 1.212 vcore och fläkt på 50%. Asic på 75,9. Kort och HS blir varmt som f, så det verkar vara ok kontakt mellan hs och core. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 6. april 2015 Del Skrevet 6. april 2015 Var det jag befarade ja. Då är det bara bättre kyla som funkar. 85c med vanlig boostclock i furmark och 1.212 vcore och fläkt på 50%. Asic på 75,9. Kort och HS blir varmt som f, så det verkar vara ok kontakt mellan hs och core. ALDRI bruk furmark! Du tester varme og stabilitet med de spilla du spiller. Eventuelle bechmarks som 3dmark og valley etc... Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 6. april 2015 Del Skrevet 6. april 2015 (endret) And here we go again. Skriver inn ``C:\Users\Chris\Documents\mbt.nvflash\nvflash.exe`` I CMD det popper opp et annen vidu med nvflash instruk. jeg presser en eller annen knapp 2 ganger og det lukkes av seg selv... Endret 6. april 2015 av Snusmumr1kk1 Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 6. april 2015 Del Skrevet 6. april 2015 Anyone? Får faen med aldri til ting... Jaja, har ihvertfall ikke svidd et skjermkort på en stund Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 6. april 2015 Del Skrevet 6. april 2015 (endret) Ser ikke ut som du har fulgt instruksjonene. Nvflash etterfølges av ulike parametere og bios rom navn. Bruk også en kortere path . Lag f.eks en katalog rett under C:\ . For eksempel C:\nvflash og putt nvflash.exe, sys filene og bios filene der. http://www.overclock.net/t/1523391/easy-nvflash-guide-with-pictures-for-gtx-970-980/40 Viktig Windows versjonen av nvflash og ikke dos (link i tråden) Windows cmd «as administrator» Disable gpu i devicemanager ved flashingen (unngå system krasj) Sette 800×600 for ikke å få blurry screen (tips ute i tråden) Bruke nvflash --list for deretter å bruke --index ved flashing om du har flere kort. Les trådens første post pluss kommentarene i resten av sidene, merk feilene andre har gjort først. Den er bare 5 sider. Endret 6. april 2015 av syar2003 1 Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 7. april 2015 Del Skrevet 7. april 2015 Takker så meget, begge korta er dealtivert. Skal dog få lastet ned den andre versjonen og prøve asap jeg kommer hjem idag :-) Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 7. april 2015 Del Skrevet 7. april 2015 Fungere forsatt ikke.. blir rett og slett gaal :& Lenke til kommentar
Vanderen Skrevet 7. april 2015 Del Skrevet 7. april 2015 AMD har sovet i timen i flere år nå, men de vil vokne neste år! Og vulkan bruker også mye av det beste som finnes i mantle, enig? Slik jeg ser det, så er det AMD som sitter med kunnskapen her! Vulkan må bruke teknologi i fra mante for at det skal bli en realitivitet, eller mer konkurransedyktig mot DX12? Den ene fordelen AMD vil ha er at de har hatt en "testimplementasjon" av Direct3D 12 og Vulkan gjennom Mantle. Alt som Vulkan har "arvet" fra Mantle har Mantle allerede arvet fra Direct3D 12. AMD har hele tiden vært klar over at Mantle er dødt straks Direct3D 12 kommer, og at Mantle har vært et PR-eksperiment for PC-plattformen. http://www.pcper.com/news/General-Tech/GDC-15-Khronos-Acknowledges-Mantles-Start-Vulkan "Neil Trevett, the current president of Khronos Group and a vice president at NVIDIA, made an on-the-record statement to acknowledge the start of the Vulkan API. The quote came to me via Ryan, but I think it is a copy-paste of an email, so it should be verbatim. Many companies have made great contributions to Vulkan, including AMD who contributed Mantle. Being able to start with the Mantle design definitely helped us get rolling quickly – but there has been a lot of design iteration, not the least making sure that Vulkan can run across many different GPU architectures. Vulkan is definitely a working group design now" Mantle ble vist frem sept 2013, så mantle ble påbegynt før 2013. Dice startet et samarbeid med AMD i 2013 pga frostbite, slik at bf4 fikk støtte for mantle ganske tidlig. Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 7. april 2015 Del Skrevet 7. april 2015 (endret) Hepp! Kommer til å kjøpe meg et GTX 970 snart, og lurer litt på om det er en spesiell variant jeg burde gå for eller burde unngå som pesten. La oss si at prisen er cirkus 3,5k. Jeg hadde sett for meg denne varianten: https://www.komplett.no/gainward-geforce-gtx-970-4gb/825432 så vidt jeg har forstått det så er det mest utseende som avgjør hvilken versjon du vil kjøpe, med mindre du er en av de gærningene her inne som kjøper en 8-10 kort bare for å finne et som klokker 7Mhz mer. selv kjører jeg 2x gigabyte G1 970 og er fornøyd med de. har klokka de til 1450/7500 kun ved å øke power til 112%, kjører på stock volt. men så koster G1 korta 4-500kr mer nå enn da jeg kjøpte de. jævla dollarkursen som ødelegger... Endret 7. april 2015 av Spirre Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 10. april 2015 Del Skrevet 10. april 2015 Dollarkursen er kjipt. Bestilte GTX 970 i går, med ny PSU (ikke strengt nødvendig, men vil trenge en ekstra PSU snart uansett og kan likegodt kjøpe nå som jeg bygger om spillmaskina) og nytt kabinett. Har ikke prøvd GeForce siden 8800GTX, som var et knallkort som tjente meg godt. Er spent på 970. Lenke til kommentar
ExpensiveGameFinder Skrevet 10. april 2015 Del Skrevet 10. april 2015 ^^ Hva har d hatt imens? Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 10. april 2015 Del Skrevet 10. april 2015 Hadde et AMD Radeon HD6870 i mellom hvertfall. Jeg har en tendens til å bruke GPUer en stund. 1 Lenke til kommentar
ExpensiveGameFinder Skrevet 10. april 2015 Del Skrevet 10. april 2015 ^^ Det er bra Lenke til kommentar
Teodor1979 Skrevet 12. april 2015 Del Skrevet 12. april 2015 http://m.sweclockers.com/artikel/20332-geforce-gtx-980-ti-redo-fr-lansering Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 12. april 2015 Del Skrevet 12. april 2015 http://m.sweclockers.com/artikel/20332-geforce-gtx-980-ti-redo-fr-lansering Jeg husker det var ikke mange månedene siden folk her i denne tråden sa at 980 Ti aldri ville komme fordi vanlig 980 var ingen nedstrippa Maxwell. Vel nå kommer den Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå