Gå til innhold

Geforce GTX 9xx Tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

Er veldig fornøyd selv. Dog vet ikke om jeg bare skal ta et kort med en gang, Eller vente på FTW/ACX versjonen fra Evga. :hmm:

 

Ser ikke ut som om 2x6pin stopper for lett overklokking, Eneste grunnen egentlig for at jeg venter er siden jeg vil ha 1x6, 1x8pin på kortet, Samt et fint non-refrence Pcb :)

Selv om 6-pin tilkobling per design bare skal gi 75W, og kortene dimensjoneres etter dette, så vil en 6-pin på moderne PSUer ha elektriske egenskaper som bare er 20 % svakere enn 8-pin som er godkjent for 150W.

 

Så om GTX 780Ti Classy med sine to 8-pin + gjennom PCI-e slotten klarer 500W uten problem, så bør

To 6-pin tilkoblinger + gjennom PCI-e slotten kunne klare mer enn 400W med samme spenningsfall/stabilitet. Og med GTX 980 sitt lave effektforbruk så er det nok mer enn nok i overskuelig fremtid. :)

 

At en bedre VRM kan gjøre gi en vesentlig bedre OC vil vi derimot bare måtte vente og se, men det er nok garantert ikke tilkoblingene på kortet som holder deg igjen. :)

 

Dog skal det sies at 970 er veldig spennende med sin vanvittige pris/ytelse. :D

Hvorfor ikke peise på med tre slike. Det koster jo bare ca 8000kr, mens to GTX 980 koster

9400kr. :ph34r: Og har man lite penger kan man jo starte festen med å bare kjøpe to 970'er.

Seff, er jo et utrolig tilbud, meen... Jeg har lyst på 980, ingenting som får til å gå på budsjett ^!^

Lenke til kommentar

Jeg har ventet på denne dagen og skal bestille meg system nå. Jeg har liten leilighet uten plass til kontor. Planla egentlig å ta mest av gaming på stua via min nye Sony 55" 4K tv. Litt sånn HTPC/steamboks oppsett. Ble litt usikker på valget mellom disse to. Det å lage seg system for spilling i 4K, når det uansett ikke er optimalt for TV med 28ish ms er kanskje ikke lurt. Hvordan er det å kjøre 1080p på slike skjermer forresten? Er casual gamer. Greit med tanke på fremtiden/sli å ta riktig kort nå.

Noen som kan hjelpe meg med en liten anbefaling/personlig mening?

Lenke til kommentar

LINK til Tråd med skyn3t bios :

vBios Data Base

  • Version 84.04.1F.00.02 Copyright © 1996-2014 NVIDIA Corp Modded by skyn3t Haha..
  • Base clock : 1126.5 Mhz
  • Boost 2.0 Disable tongue.gif
  • Power Limit 200w @ 100% and 400w @ 200%
  • Voltage to be announced.

Bare å vente på vannblokker nå - EK har annonsert, med ingen i stock på EKWB.com også...

Er det noe hensikt å bruke dette på luftkjøling? Eller er dette mer tiltenkt "ekstrem" bruk/overklokking?

 

(Kortet mitt ble nettopp sendt fra MPX, yay)

Endret av heanwi
Lenke til kommentar

 

LINK til Tråd med skyn3t bios :

vBios Data Base

  • Version 84.04.1F.00.02 Copyright © 1996-2014 NVIDIA Corp Modded by skyn3t Haha..
  • Base clock : 1126.5 Mhz
  • Boost 2.0 Disable tongue.gif
  • Power Limit 200w @ 100% and 400w @ 200%
  • Voltage to be announced.

Bare å vente på vannblokker nå - EK har annonsert, med ingen i stock på EKWB.com også...

Er det noe hensikt å bruke dette på luftkjøling? Eller er dette mer tiltenkt "ekstrem" bruk/overklokking?

 

(Kortet mitt ble nettopp sendt fra MPX, yay)

 

 

Usikker på om det er hensiktsmessig, men hvis kortet ikke får nok strøm med du klarer å holde deg kjølig nok, da kan det være en ide. Vet ikke hvordan 980 er ennå under heftig klokking / temperatur.

 

Kortene mine er frigjort for plukk (forhåpentligvis sendes de da i dag) :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...