Gå til innhold

Geforce GTX 9xx Tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Men hvilket bruksområde ser dere for dere for at dere skal gå over til DP-regnekort på spillmaskinene.

Sitter dere på 1-3skjermer i 4K ? nei, ingen oljebarn spiller i 60hz for å få 4k håper jeg.

 

Så da sitter vi igjen med modelleringsfolka som ikke har råd til 40-60.000kr-regnekorta og gamere som lar seg friste av markedsføringen til nvidia.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Husk at du på f.eks swift, altså ender opp med renderoppløsningen på 5K (5120 x 2880) i praksis. Ja, for hvilket oljebarn spiller vel med tydelig aliasing, eller blurry filtere på spillene sine? Man ønsker ikke å minske siktet av fiendene vell? ;)

 

Og da er det SSAA/DSR som gjelder. TXAA synes jeg er oppskrytt og MSAA tar bare det groveste.

Lenke til kommentar

Men er de fullt ut DP da? Jeg mener, Nvidia har markedsført dette kortet mot gamere, ikke til utviklere.

 

 

The DP ratio won't be the same as Kepler's 1/3 since the Maxwell architecture is laid out in twin rows of ALUs as opposed to triples. So a natural FP64 ratio for Maxwell would be 1/2, if NVidia wanted to concentrate on a DP performant part. But the rumors point to it being a 1/32 ratio like GM204, allowing more FP32/graphics horsepower. This rumor is subtly supported by the recent release of the GPGPU-only GK210 in K80 which is designed to be a CUDA workhorse. If a FP64 Maxwell beast were coming so soon, why make the K80 at all?

https://devtalk.nvidia.com/default/topic/815938/titan-x-/

Endret av bshagen
Lenke til kommentar

Siden det ikke støtter native double precision og er 8bit-farge VS 10 på proffkorta da hele maxwell i seg selv er sånn, så vil jeg kalle det et hybridkort.

 

Hvis man bare spiller så må det iallefall slå 980SLI på enten ytelse eller nytte av mer minne VS 980SLI.

Hvis det gjør det i spill, så er det bare forskjellen i ytelse VS pris som er eneste holdepunkt for å kjøpe det.

 

Synes fortsatt hele titan er en rotete serie, henter litt fra regneverden og retter all markedsføring mot spillere og legger det ut med en saftig pris.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Siden det ikke støtter native double precision og er 8bit-farge VS 10 på proffkorta da hele maxwell i seg selv er sånn, så vil jeg kalle det et hybridkort.

 

Hvis man bare spiller så må det iallefall slå 980SLI på enten ytelse eller nytte av mer minne VS 980SLI.

Hvis det gjør det i spill, så er det bare forskjellen i ytelse VS pris som er eneste holdepunkt for å kjøpe det.

 

Synes fortsatt hele titan er en rotete serie, henter litt fra regneverden og retter all markedsføring mot spillere og legger det ut med en saftig pris.

Ærlig talt så tror jeg ikke de som kjøper ett enkelt kort er hovedgruppen for et slikt kort. Det er nok heller de som tar både to og tre slike. Da ville ikke GTX 980 korta hatt en sjanse. Og spesielt da mye minne kommer til sin rett.

 

Å bare kjøpe ett kort ser jeg på som noe meningsløst, med mindre du virkelig hater microstuttering eller bygger en kompakt m-ITX-maskin.

Lenke til kommentar

Tenker da på den samme kundegruppen, de fleste kjøper 2x 980, men de hadde neppe kjøpt seg 2x titan x.

Typisk, skal jeg kjøpe 2x 970 eller 1x 980-gjengen.

 

og lol titan z, da kjøper jeg heller 3x 780ti -gjengen.

 

Yter det bedre en 980 skal jeg seff ha 4. Med den nye directx mener jeg sli også plusser på minnet , sånn at gpuene da får 48gb

Endret av War
Lenke til kommentar

Joda, dog ville jeg ikke holdt pusten helt enda.

Tar ofte et år eller to før en ny API får fotfeste, og det virkelig kommer ut en mengde slike spill som tar det skikkelig i bruk. :)

 

 

Tenker da på den samme kundegruppen, de fleste kjøper 2x 980, men de hadde neppe kjøpt seg 2x titan x.

Typisk, skal jeg kjøpe 2x 970 eller 1x 980-gjengen.

Japp. Tror ikke den kundegruppen kommer til å vurdere å gå for Titan X overhode. De har sjeldent så ekstreme krav til ytelse/grafikk/oppløsning, og synes ikke det er like gøy med maskinvare som visse andre her inne. :p

 

Men for de som husker Titan-lanseringen, så var det i ettertid en rimelig god investering, og holdt seg godt. Om det er noenlunde samme for Titan X, så er det ikke sikkert det er så ille kjøp.

 

Mitt største problem er egentlig heller dollarkursen, enn selve Titan X. Om et år eller to så har kanskje dollaren falt 20-30 % (om den går tilbake), og da kommer det på toppen av all annen verdiavskrivning et skjermkort får.

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Det var det med den kronekursen da, jeg kan ikke se den bli så mye sterkere akkurat.

Jobber jo selv i olja, og her som jeg holder til akkurat nå så mister riggene kontrakter, det er færre og færre helikoptere, folk mister jobbene og der hjemme på Nordsjøen står omtrent stille eller blir svakere og svakere. Mange av de norske felta ligger under Break Even for øyeblikket, det samme skjer andre steder, nå som fatet er på $57. Ikke alt med kursen har med olja å gjøre selvsagt, men olja er da engang motoren i den norske økonomien. USA nå stortsett selvforsynte, og Saudi kan gå ned til $20 før de begynner å tape noe særlig.

Mulig det bare er jeg som er pessimist, men jeg tror USA må krige litt mer før vi ser at dollarkursen går ned. :(

Beklager OT.

Endret av bshagen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...