Gå til innhold

Geforce GTX 9xx Tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tipper titan i vesentlig større grad vil trenge vann for å klokke bra. Så ikke håp på for mye med luft. Og er jo ikke aksialvifte, slik at varmen går ut av kabinettet i større grad, men gjør den på samme tid noe svakere på kjølinga når man har ett eller to kort.

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Det har faktisk vært min største innvending mot Titan hele tiden; nesten fravær av custom-kort. Jeg forstår ikke helt hvorfor Nvidia legger restriksjoner på slikt, selv de av oss om ikke planlegger ekstrem overklokking kan ha god nytte av bedre kjøleløsninger og forbedret strømstyring. Jeg er en av de som krever at maskinen skal være dønn stabil, så jeg styrer langt unna referansekort. Enkelte av produsentene har også en tendens til å plukke ut bedre brikker til custom-kortene, så det er absolutt noe for den som ønsker stabile kort. Jeg ser ingenting i veien for at ikke "arbeidsstasjonskort" også skal ha bedre kjølere og PCB.

Endret av efikkan
Lenke til kommentar

 

 

 

Ok, hvor mye bedre er Titan X sammenlignet med 980? :p

 

Tenkte/lese før du svarer? Du er litt kjapp avogtil (veldig ofte :p)

 

http://videocardz.com/55013/nvidia-geforce-gtx-titan-x-3dmark-performance(hvis dette stemmer da...)

 

Skrev i et annet innlegg litt over at det ikke er mer enn 7% forskjell på kraftig overklokket 980 vs stock Titan X :p

 

(Ja jeg er alltid litt kjapp før jeg skriver.. Skrive > tenke :p ^^)

Lenke til kommentar

Det er vanskelig å si, husk at GTX 980 er teoretisk ~32% kraftigere enn GTX 970, men bare rundt ~12% raskere i praksis(?)

Så om Titan X blir 40-45% raskere teoretisk, så gjenstår det fremdeles å se det i praksis. Men vi må ikke glemme at GM200 trolig får 50% rausere minnebuss.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Samme arkitektur har en tendens til å overklokke ganske likt med "megahertz" på gpu.

 

Maxwell overklokker f.eks greitt til 1500mhz uansett om det er gtx 750ti/970/980.

 

Da satser jeg på Titan X også klokker til ca 1500mhz :green: Dermed skal det i teorien være de ca 25?% bedre enn gtx 980 når begge er overklokka.

 

EK er ganske produktive med å lage vannblokker tidelig, særlig til referansekort, så Titan X får nok vannblokk rimelig raskt :) GTX 980 ref blokk kom iallefall fort til meg.

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...