Gå til innhold

Geforce GTX 9xx Tråden


Anbefalte innlegg

 

 

 

maks 300w ut av esken med det opplegget.

Tanker om 1 kort vs 980 i sli mtp ren kraft?

 

Kanskje 980 korta blir billige og jeg tar med meg et 3 ^^

35-40% raskere

 

Daym, største ytelse hoppet på lenge da regner jeg med^^

 

680 til 780 var vel 25%?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

 

 

 

maks 300w ut av esken med det opplegget.

Tanker om 1 kort vs 980 i sli mtp ren kraft?

 

Kanskje 980 korta blir billige og jeg tar med meg et 3 ^^

35-40% raskere

Daym, største ytelse hoppet på lenge da regner jeg med^^

 

680 til 780 var vel 25%?

Nei, det var mer
Lenke til kommentar

1. 680 til Titan var på ca. Samme nivå, rundt 40 %, om ikke noe mer. Og tydelig at nvidia fortsetter videre med den samme strategi som de har gjort i en årrekke.

 

2. Om dette stemmer, og det gjør det nok, så kommer ikke neste serie før om kanskje noe ala et halvt års tid. Sannsynligvis alt etter hvor raskt AMD får ut sin beryktede 390x.

 

Inntil da så får super-entusiasten kose seg med Titan.

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Det kommer alltid noe nytt og bedre Christian. 2 stk Titan X vil nok være overkill til 1080p gaming, men til 4K gaming overhodet ikke. Kommer spill fremover som presser disse korta garantert, så spørs bare om prisen for dem blir verdt det. Folk med 980 kort burde vel heller vente på neste års Pascal. Jeg vet om noen her som kommer til å kjøpe alle sammen (War og Nizzen) :p

Lenke til kommentar

Mellom 1000 og 1200 dollar vil jeg gjette på. Titan Z koster dem nok langt mer i produksjonskostnader, og vesentlig mer kompleks enn Titan-X, og var egentlig et langt dyrere kort ment for ferdig-PCer. Så at det blir SÅ dyrt tviler jeg sterkt på. I tillegg så fantes det flere steg under Titan-Z, det finnes ikke i dag. Så fra økonomisk og strategisk standpunkt så tviler jeg.

Situasjonen er svært lik slik den var da GTX 680 var best og vi fikk vanlig Titan. Og da ble prisen 1000 dollar. Og slenger vi inn litt slingringsmon, så vil jeg tippe på rundt 1100-dollar +/- 100 dollar. Med lav kronepris I dag tilsvarer det vel ca. 9500-11500kr.

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Når GTX "1080" blir lansert, så tipper jeg prisen faller bittelitt, og så bare forsvinner, eller så får GTX 980 navnebytte, og kommer som GTX "1070". Da tipper jeg prisen går ned til en 4000kr ny, og bruktpris på GTX 980 vil jeg da gjette legger seg en 500-1000kr under dette. Ikke noen voldsom forskjell med andre ord.

 

Og Titan X tror jeg ikke vil forandre prisen noe som helst.

Vil heller tro at R9 390x får mer å si for prisen, og at den får GTX 980 til å falle ned til 3800-4000kr ish. :)

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Kjøpte mitt andre kort for 4000kr, så var jo en grei deal.

 

Om dette kommer som 1070 er jo det greit nok. sikkert raskere minne elns.. hvem vet :p

 

390X/380X har jeg ikke troa på dessverre, men igjen så er amd kort kun verdige for folding i mine øyne ^^

 

gleder meg litt til å se hva Titan X gjør i Fah, noen galninger her inne kjøper det nok :green:

 

Om det gir 1mill PPD (et 980 på 1500Mhz gir 390K PPD) da kan det kanskje forsvare en prislapp på 10K :p

Lenke til kommentar

Kjøpte mitt andre kort for 4000kr, så var jo en grei deal.

Om dette kommer som 1070 er jo det greit nok. sikkert raskere minne elns.. hvem vet :p

390X/380X har jeg ikke troa på dessverre, men igjen så er amd kort kun verdige for folding i mine øyne ^^

gleder meg litt til å se hva Titan X gjør i Fah, noen galninger her inne kjøper det nok :green:

Om det gir 1mill PPD (et 980 på 1500Mhz gir 390K PPD) da kan det kanskje forsvare en prislapp på 10K :p

Selv de som holder seg til nvidia har stor interesse av hva AMD gjør. Nesten hver eneste gang AMD lanserer nytt flaggskip så får det vesentlige prisendringer fra Nvidia. :) (noen ganger fordi de bare justerer pris, andre ganger fordi de venter med å lansere nye kort til AMD har kommet med nytt)

 

Så venter alltids på å kjøpe skjermkort når AMD lanserer nytt flaggskip. ;) Som regel blir det Nvidia vel og merke. Selv om man da også kan ta et bedre valg.

 

Om GTX 1070 kommer, og det bare blir navnebytte med noe høyere frekvenser osv.. så kan det godt hende du bare kan flashe kortet med "GTX 1070" BIOS. Og så eventuelt kjøre det i 3-way SLI med et slikt. (eller kjøpe et ekstra 980 brukt)

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

 

Kjøpte mitt andre kort for 4000kr, så var jo en grei deal.

Om dette kommer som 1070 er jo det greit nok. sikkert raskere minne elns.. hvem vet :p

390X/380X har jeg ikke troa på dessverre, men igjen så er amd kort kun verdige for folding i mine øyne ^^

gleder meg litt til å se hva Titan X gjør i Fah, noen galninger her inne kjøper det nok :green:

Om det gir 1mill PPD (et 980 på 1500Mhz gir 390K PPD) da kan det kanskje forsvare en prislapp på 10K :p

Selv de som holder seg til nvidia har stor interesse av hva AMD gjør. Nesten hver eneste gang AMD lanserer nytt flaggskip så får det vesentlige prisendringer fra Nvidia. :) (noen ganger fordi de bare justerer pris, andre ganger fordi de venter med å lansere nye kort til AMD har kommet med nytt)

 

Så venter alltids på å kjøpe skjermkort når AMD lanserer nytt flaggskip. ;) Som regel blir det Nvidia vel og merke. Selv om man da også kan ta et bedre valg.

 

Om GTX 1070 kommer, og det bare blir navnebytte med noe høyere frekvenser osv.. så kan det godt hende du bare kan flashe kortet med "GTX 1070" BIOS. Og så eventuelt kjøre det i 3-way SLI med et slikt. (eller kjøpe et ekstra 980 brukt)

 

Blir nok noe ala dette her ja. sjans for at GTX ``1060`` blir et rebranded 970?

 

Når man tenker på at et Radeon 7970 som kom tidlig i 2012 (I februar ikkesant?) holder forsatt med i svingene på 1080P, klarer nesten å maxe bf4 med stabile 60Fps så er det ikke så ille^^

Lenke til kommentar

 

 

Kjøpte mitt andre kort for 4000kr, så var jo en grei deal.

Om dette kommer som 1070 er jo det greit nok. sikkert raskere minne elns.. hvem vet :p

390X/380X har jeg ikke troa på dessverre, men igjen så er amd kort kun verdige for folding i mine øyne ^^

gleder meg litt til å se hva Titan X gjør i Fah, noen galninger her inne kjøper det nok :green:

Om det gir 1mill PPD (et 980 på 1500Mhz gir 390K PPD) da kan det kanskje forsvare en prislapp på 10K :p

Selv de som holder seg til nvidia har stor interesse av hva AMD gjør. Nesten hver eneste gang AMD lanserer nytt flaggskip så får det vesentlige prisendringer fra Nvidia. :) (noen ganger fordi de bare justerer pris, andre ganger fordi de venter med å lansere nye kort til AMD har kommet med nytt)

 

Så venter alltids på å kjøpe skjermkort når AMD lanserer nytt flaggskip. ;) Som regel blir det Nvidia vel og merke. Selv om man da også kan ta et bedre valg.

 

Om GTX 1070 kommer, og det bare blir navnebytte med noe høyere frekvenser osv.. så kan det godt hende du bare kan flashe kortet med "GTX 1070" BIOS. Og så eventuelt kjøre det i 3-way SLI med et slikt. (eller kjøpe et ekstra 980 brukt)

 

Blir nok noe ala dette her ja. sjans for at GTX ``1060`` blir et rebranded 970?

Jeg tror egentlig ikke det. Det ville ikke vært etter normen til Nvidia, selv om det vriker noe mer tilfeldig i dette sjiktet.

GTX 970 vil raskt kunne forsvinne mellom to stoler. GTX x60-kortene fokuserer oftere på å være litt mer energieffektiv og rimelgiere i produksjon, og ikke bare et kort som fyller et pris-hull. Og det er jo nettopp det GTX x70 (deriblandt GTX 970) er. Og ikke et kort designet fra bunnen og opp.

 

Ser for meg at det får 192-bit minnebuss, men siden GTX 960 allerede bruker GM206, så kan det jo hende de faktisk tar å bruker GM204 (GTX 970) her. Eller at GTX "1060" får første krymping og volta arkitektur langt uti 2016. Det KAN skje.

 

GTX 970 har en middels stor kjerne som, hvor Nvidia har kuttet ut 25 %. Så for de mest kost-effektive og energi effektive så gir det ofte mer mening å heller ta en mindre kjerne som GM206 (med mindre det er svært dårlig yields, noe jeg ikke ser for meg med tanke på hvor gammel 28nm prosessen er).

 

Så kort sagt: jeg er veldig usikker, og det er ikke helt godt å vite hva nvidia gjør. Både GM204, GM206 og Volta er mulige alternativer, som kan tenkes Nvidia velger. Ikke sikkert Nvidia vet det selv en gang.

 

 

 

Vil ikkje Z etter alt og døme framleis vere kraftigare enn X, eller ...?

Sannsynligvis. Det blir som GTX 690 VS Titan. 690 var som regel kraftigst, og dro godt fra i visse spill. Dog, forsvant raskt fra markedet grunnet sin eldre arkitektur, og at i det prissegmentet så befinner det seg oftest entusiaster som ikke ser seg fornøyd med at SLI-oppsettet yter bare litt bedre enn neste generasjon. ^^

Endret av Andrull
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...