Gå til innhold

Geforce GTX 9xx Tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

Hvis denne har gått dere hus forbi, anbefaler jeg å lese. Hilbert pleier å ha bra artikler :)

Ble lagt ut 19/2 ;)

 

http://www.guru3d.com/articles-pages/pci-express-scaling-game-performance-analysis-review,1.html

Hilbert er en MSI-sponsa tosk imo. Men noen av artiklene kan man vel lese
Å? På hvilken måte? Jeg synes alltid han har hatt både lange, gode artikler og reviews. Litt gretten på forumet har jeg opplevd ham da, men skriveriene har stort sett vært bra :)

 

PS: jeg linket til artikkelen her siden han brukte 2x980 ;)

 

De har blitt for sterkt knytta til MSI gjennom Afterburner/Rivatuner-prosjektet. Han mente for eksempel at 780 Classified var overprisa, og at 780 Lightning var et bedre kort. Ville heller ikke bruke Classified Controller for å overklokke i reviewen sin. Så har du jo sagaen med EVGA og PrecisionX, som etterhvert viste seg at var storm i vannglass fra Unwinder/Guru3D sin side. Ser du over X99-anmeldelsene av hovedkort vil du se at andre produsenter får trekk for prisen (for eksempel), mens MSI sine hovedkort til samme pris IKKE får det. Generelt vanskelig å stole på anmeldelser når man er såpass knyttet opp mot en produsent.

Lenke til kommentar

Nu får butikerna komma i växel. Inte ett vettigt tilbud på några av de bättre 980 på flera veckor. Säljer de så bra till 5300+ att de inte behöver köra tilbud?

Høyere kostpris på varer grunnet høy dollarkurs. Når prisene på kortene er høyere i utgangspunktet blir tilbudsprisene også høyere.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Hvis denne har gått dere hus forbi, anbefaler jeg å lese. Hilbert pleier å ha bra artikler :)

Ble lagt ut 19/2 ;)

 

http://www.guru3d.com/articles-pages/pci-express-scaling-game-performance-analysis-review,1.html

Hilbert er en MSI-sponsa tosk imo. Men noen av artiklene kan man vel lese
Å? På hvilken måte? Jeg synes alltid han har hatt både lange, gode artikler og reviews. Litt gretten på forumet har jeg opplevd ham da, men skriveriene har stort sett vært bra :)

 

PS: jeg linket til artikkelen her siden han brukte 2x980 ;)

De har blitt for sterkt knytta til MSI gjennom Afterburner/Rivatuner-prosjektet. Han mente for eksempel at 780 Classified var overprisa, og at 780 Lightning var et bedre kort. Ville heller ikke bruke Classified Controller for å overklokke i reviewen sin. Så har du jo sagaen med EVGA og PrecisionX, som etterhvert viste seg at var storm i vannglass fra Unwinder/Guru3D sin side. Ser du over X99-anmeldelsene av hovedkort vil du se at andre produsenter får trekk for prisen (for eksempel), mens MSI sine hovedkort til samme pris IKKE får det. Generelt vanskelig å stole på anmeldelser når man er såpass knyttet opp mot en produsent.
Når du sier det, har jeg jo lest det, men ikke tenkt så mye over det. Godt vi har flere store gode hardwaresider som f.eks Anandtech da ;) Halve moroa for meg er å lese flere reviews før jeg bestiller et produkt :D Endret av TXD1979
Lenke til kommentar

Nu får butikerna komma i växel. Inte ett vettigt tilbud på några av de bättre 980 på flera veckor. Säljer de så bra till 5300+ att de inte behöver köra tilbud?

Hva med dette da?

https://www.komplett.no/gainward-geforce-gtx-980-4gb-physx-cuda/826616?c_rid=51uz015Cr2Kj0Dg-1235497121%7C38015287&utm_campaign=339277_w0815_komnno_geek_A&utm_medium=email&utm_source=Komplett+NO+B2C-All_Recipients

Lenke til kommentar

Hade det hemma för en vecka sedan. Det var längre än både komplett och Gainward hade som specs, passar inte i kassen :(

Tror det är få kassar som det kortet passar i. Inga review på kortet alls. Inte en.

 

Hvorfor er det ikke en eneste sjel i hele verden som har skrevet en anmeldelse eller noe om dette kortet? Er det et godt kjøp eller mindre bra?

Lenke til kommentar

 

EVGA GeForce GTX 980 K|NGP|N ACX 2.0+ PCI-Express 3.0, DL-DVI-I, HDMI 2.0, 3xDP

7.690,-

 

Hmm, jeg endte opp med å betale kr 5430,- før norsk MVA så da ender jeg vel opp på ca 6.800,- pr kort

 

Måtte sende en mail til EVGA slik at de trakk fra Tysk MVA da :)

 

Kortene mine befinner seg nå rett nord for Hannover i følge UPS

 

 

Langenhagen, Germany 19.02.2015 14:06 Ankomstskanning

 

 

Få de til og trekke fra Tysk moms har jeg prøvd flere ganger, det har ikke vært snakk om de har vært villige til det, selv når de fikk klar beskjed fra USA om dette skulle gjøres på varer som skulle til Norge.(fikk kopi av mail fra USA til Tyskland)

 

Da har de kanskje snudd, får se ved neste korsvei

Endret av baggiebridges
Lenke til kommentar

 

 

EVGA GeForce GTX 980 K|NGP|N ACX 2.0+ PCI-Express 3.0, DL-DVI-I, HDMI 2.0, 3xDP

7.690,-

 

Hmm, jeg endte opp med å betale kr 5430,- før norsk MVA så da ender jeg vel opp på ca 6.800,- pr kort

 

Måtte sende en mail til EVGA slik at de trakk fra Tysk MVA da :)

 

Kortene mine befinner seg nå rett nord for Hannover i følge UPS

 

 

Langenhagen, Germany 19.02.2015 14:06 Ankomstskanning

 

 

Få de til og trekke fra Tysk moms har jeg prøvd flere ganger, det har ikke vært snakk om de har vært villige til det, selv når de fikk klar beskjed fra USA om dette skulle gjøres på varer som skulle til Norge.(fikk kopi av mail fra USA til Tyskland)

 

Da har de kanskje snudd, får se ved neste korsvei

 

Vel jeg har jo fått det skriftlig fra de så da har de vel snudd.

 

Dette er det som de selv har på min ordre:

 

 

 

Item Unit Cost Qty Price

04G-P4-5988-KR €629.41 2 €1,258.82

 

Subtotal: €1,258.82

Shipping Cost: €21.00

Adult Signature: €0.00

Ship Total €21.00

Grand Total €1,279.82

 

Lenke til kommentar

 

 

 

EVGA GeForce GTX 980 K|NGP|N ACX 2.0+ PCI-Express 3.0, DL-DVI-I, HDMI 2.0, 3xDP

7.690,-

 

Hmm, jeg endte opp med å betale kr 5430,- før norsk MVA så da ender jeg vel opp på ca 6.800,- pr kort

 

Måtte sende en mail til EVGA slik at de trakk fra Tysk MVA da :)

 

Kortene mine befinner seg nå rett nord for Hannover i følge UPS

 

 

Langenhagen, Germany 19.02.2015 14:06 Ankomstskanning

 

 

Få de til og trekke fra Tysk moms har jeg prøvd flere ganger, det har ikke vært snakk om de har vært villige til det, selv når de fikk klar beskjed fra USA om dette skulle gjøres på varer som skulle til Norge.(fikk kopi av mail fra USA til Tyskland)

 

Da har de kanskje snudd, får se ved neste korsvei

 

Vel jeg har jo fått det skriftlig fra de så da har de vel snudd.

 

Dette er det som de selv har på min ordre:

 

 

 

Item Unit Cost Qty Price

04G-P4-5988-KR €629.41 2 €1,258.82

 

Subtotal: €1,258.82

Shipping Cost: €21.00

Adult Signature: €0.00

Ship Total €21.00

Grand Total €1,279.82

 

 

 

 

??? Hvor høy er den Tyske momsen blitt? 629,41 x 1.333 = 839 Hos EVGA Tyskland 839.00

 

Trodde den Tyske momsen er på 19% Ref liste for 2015: http://ec.europa.eu/taxation_customs/resources/documents/taxation/vat/how_vat_works/rates/vat_rates_en.pdf

Endret av baggiebridges
Lenke til kommentar

 

 

 

 

EVGA GeForce GTX 980 K|NGP|N ACX 2.0+ PCI-Express 3.0, DL-DVI-I, HDMI 2.0, 3xDP

7.690,-

 

Hmm, jeg endte opp med å betale kr 5430,- før norsk MVA så da ender jeg vel opp på ca 6.800,- pr kort

 

Måtte sende en mail til EVGA slik at de trakk fra Tysk MVA da :)

 

Kortene mine befinner seg nå rett nord for Hannover i følge UPS

 

 

Langenhagen, Germany 19.02.2015 14:06 Ankomstskanning

 

 

Få de til og trekke fra Tysk moms har jeg prøvd flere ganger, det har ikke vært snakk om de har vært villige til det, selv når de fikk klar beskjed fra USA om dette skulle gjøres på varer som skulle til Norge.(fikk kopi av mail fra USA til Tyskland)

 

Da har de kanskje snudd, får se ved neste korsvei

 

Vel jeg har jo fått det skriftlig fra de så da har de vel snudd.

 

Dette er det som de selv har på min ordre:

 

 

 

Item Unit Cost Qty Price

04G-P4-5988-KR €629.41 2 €1,258.82

 

Subtotal: €1,258.82

Shipping Cost: €21.00

Adult Signature: €0.00

Ship Total €21.00

Grand Total €1,279.82

 

 

 

 

??? Hvor høy er den Tyske momsen blitt? 629,41 x 1.333 = 839 Hos EVGA Tyskland 839.00

 

Trodde den Tyske momsen er på 19% Ref liste for 2015: http://ec.europa.eu/taxation_customs/resources/documents/taxation/vat/how_vat_works/rates/vat_rates_en.pdf

 

 

Pre-orderpris på kortet var €749. Har også sendt mail, med tanke på at de fjerna den tyske momsen sist gang jeg kjøpte derfra ser jeg ikke hvorfor de ikke skal gjøre det. Får jeg ikke pengene tilbake sender jeg kortet i retur og dedikerer livet mitt til å spre drit om EVGA på samtlige nettforum med fler enn 150 brukere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...