Gå til innhold

Geforce GTX 9xx Tråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

EVGA GeForce GTX 980 K|NGP|N ACX 2.0+ PCI-Express 3.0, DL-DVI-I, HDMI 2.0, 3xDP

7.690,-

Hmm, jeg endte opp med å betale kr 5430,- før norsk MVA så da ender jeg vel opp på ca 6.800,- pr kort

Måtte sende en mail til EVGA slik at de trakk fra Tysk MVA da :)

Kortene mine befinner seg nå rett nord for Hannover i følge UPS

Langenhagen, Germany 19.02.2015 14:06 Ankomstskanning Endret av Minhund
Lenke til kommentar

Måtte bare ha dette en plass, da det er sletta fra OCN...

Much thanks to Naennon and JoeDirt for making this all possible with Maxwell Bios Tweaker and the patched version of nvflash!
JoeDirt's Thread for updated NVFLASH and MBT

devil.gif NOLIMITS v7, and GameStable v1 Release! sonic.gif
As always, FLASH AT YOUR OWN RISK!

Before you begin
My BIOS's are not magic, if your GPU has limits placed on it by the VRM, we can't get past those yet.
Likewise if you have a low ASIC, your card won't suddenly start performing like a high ASIC card. Generally the gains are between 2 and 4 bins.
I've put the changelogs in each zip. Simply follow the changelog to turn any existing BIOS into NOLIMITS or GameStable.
You'll need to copy the voltage table from one of the existing BIOS's. I'm too lazy to type out all 78 changes.

In each download you'll find:
1. GameStable or NOLIMITS bios.
2. JoeDirts's 5.196 NVFLASH.
3. Maxwell II BIOS Tweaker v 1.36.
4. The original EVGA SC ACX 2.0 BIOS.
5. Detailed changelog.

NOLIMITS FINAL - Max Benching/High ASIC BIOS | GameStable FINAL - Flash it and Forget it

GTX 980 Downloads

GM204-REFERENCE-EVGA980SCACX-GS-FINAL.zip1112k .zip file
REFERENCE-EVGA-980-SCACX-GM204-NOLIMITS-FINAL.zip 1112k .zip file
GIGABYTE-G1-980-GM204-GSv1-NLv7.zip 1238k .zip file

Zotac EE and EVGA Classified only get NOLIMITS BIOS. If you get a low ASIC after paying so much... Send the card back.
EVGA-CLASSIFIED-980-GM204-NOLIMITSv7.zip1102k .zip file
ZOTAC-980-EE-GM204-NOLIMITSv7.zip 1100k .zip file

GTX 970 Downloads

EVGA-970-SCACX-GM204-GSv1-NLv7.zip 1236k .zip file
GIGABYTE-G1-970-GM204-GSv1-NLv7.zip 1238k .zip file
MANLI-970-GM204-GSv1-NLv7.zip 1235k .zip file
PLAIT-970-GM204-GSv1-NLv7.zip 1238k .zip file
ZOTAC-970-GM204-GSv1-NLv7.zip 1235k .zip file
ZOTAC-OMEGA-970-GM204-GSv1.zip 1101k .zip file

JoeDirt AMP Omega Extreme GTX 970 BIOS
JoeDirt-ZotacAmpOmega-Extreme-970.zip 136k .zip file

Usage Notes/Benching Tips
1. For NOLIMITS bios, set "Power management mode" in the NVCP to "Prefer maximum performance".
2. Although the power limits are increased, the sliders still go to 125%. This is because the default power was also increased.
3. The BIOS still scales to low voltage/clockspeeds when idling, and does not implement the P00,P02 workaround, it actually does voltage scaling correctly.
4. If benching, be sure to set Preferred refresh rate to "Application-Controlled".
5. If benching, remember to set Vertical sync to OFF. Leaving G-SYNC enabled, for example, causes a severe drop in bench scores.
6. There is strong evidence that afterburner may be incorrectly showing 1.275v. Several people, including myself, have measured the actual voltage from the back of the card to be at ~1.31-1.32v.
7. Gamestable final tested for 10 hours by playing borderlands TPS WHILE encoding x264 at the same time using OPENCL extensions.
8. NOLIMITS bios tested bench stable 3dmark firestrike ultra.
9. These BIOS's were tested on 980 SLI 70.5% ASIC and 64% ASIC quality.

NCP81174 VRM datasheet: http://www.onsemi.com/pub/Collateral/NCP81174-D.PDF
It does not appear to be programmable, maybe I'm wrong. That would explain why Kingpin went to a hardmod in order to exceed 1.3v and disable OVP/OCP.

Some of you noticed the Reference cards are getting updates before everything else. Naturally the card I own will get updates before anything else. tongue.gif

Obviously, the only BIOS i've actually tested is the EVGA/Reference BIOS. The previous NOLIMITS bios did not feature changes to the voltage tables, so again...
Flash at your own risk!

Still with me? Then, GO NUTS!

Flash guide:
1. Unpack both zips to the same folder.
2. Right click "Computer" and to go Manage. Computer Manager opens.
3. Click Device Manager
4. Expand Display Adapters
5. Right click your GTX980/970 and Disable it(all of them if you have more than one).
6. Start -> run -> cmd (must be administrative, or you must have UAC disabled)
7. Navigate to your nvflash folder: cd\folder\path\here\
8. If you are flashing a BIOS intended for your card, simply type:
nvflash BIOSNAME.rom
9. If you need a PCI DeviceID Override, add -6 after nvflash and before your filename.
nvflash -6 BIOSNAME.rom

If you have more than one card and want to flash a specific one:
nvflash --list
Look at the index number (0, 1, 2, 3) and then
nvflash -6 --index <#> BIOSNAME.rom
Images here (Posted by DBEAU 10/22/2014): http://www.overclock.net/t/1517316/...-nolimits-and-gamestable/100_50#post_23040140

Power Table Information Posted 10/23/2014

http://www.overclock.net/t/1517316/...-nolimits-and-gamestable/150_50#post_23042849

Clock State Information Posted 10/24/2014

http://www.overclock.net/t/1517316/...-nolimits-and-gamestable/250_50#post_23049300

Why Disabling Boost is totally unnecessary

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

7.690,-

Hmm, jeg endte opp med å betale kr 5430,- før norsk MVA så da ender jeg vel opp på ca 6.800,- pr kort

Langenhagen, Germany 19.02.2015 14:06 Ankomstskanning

Jeg sendte også mail til EVGA angående dette og fikk beskjed om å vente med å kjøpe kortet til Komplett.no hadde det, lol. EVGA EU er noe drit. Sende en mail til, få tilbake penger.

Lenke til kommentar

7.690,-

Jeg sendte også mail til EVGA angående dette og fikk beskjed om å vente med å kjøpe kortet til Komplett.no hadde det, lol. EVGA EU er noe drit. Sende en mail til, få tilbake penger.

De hadde nok gjort det uansett siden de hadde endret fakturaen på siden før jeg sendte mail

Lenke til kommentar

7.690,-

De hadde nok gjort det uansett siden de hadde endret fakturaen på siden før jeg sendte mail

Betalte jo 6900 kroner, så nei...

Lenke til kommentar

7.690,-

Logg deg inn på EVGA siden og sjekk faktura

F.... :(

Scheduled Delivery Updated To: Monday, 23.02.2015, By End of Day Endret av Minhund
Lenke til kommentar

7.690,-

Logg deg inn på EVGA siden og sjekk faktura

F.... :(

Scheduled Delivery Updated To: Monday, 23.02.2015, By End of Day

Betalte 6896 kr med Paypal, på Invoice hos EVGA står det 771 euro. Sendte nok en mail til EVGA, da jeg har sjekka opp at vi ikke skal betale momsen Tyskland fordi vi ikke er medlem av EU. Så jeg skulle betalt 630 euro eller noe deromkring.

EDIT: Betalte ikke tysk moms da jeg bestilte sleeved-kablene til PSU'en, så jeg regner med dette ordner seg.

Endret av DuraN
Lenke til kommentar

Jeg ble trukket €749 pr stk + €21 i frakt via Paypal når jeg betalte men på fakturaen står det €629.41 og de betaler tilbake det som er trukket for mye.

Your Answer:Hello Morton,

this is exactly the case, because you are outside of the EU we will ship the card with a 0% VAT invoice and you need then to pay the VAT locally. You will get the difference refunded during the day.

Regards, Your Question:
Hi Matthew
Thank you for your service, it seemed that I was a bit quick and eager to ask for that tracking number. I got it in another mail just a few minutes after you supplied it.

I've got another question about the invoice and my payment, the invoice states that I have payed a Grand Total of €1,279.82
But I have payed through Paypal a total of €1 520,98 EUR and I assume the difference is the German VAT
As I have to pay the Norwegian VAT and you do not have to pay the German VAT on a product sold to Norway I would like to have the VAT I've paid to you refunded

Best Regards
Morten Sørensen

Lenke til kommentar

Jeg ble trukket €749 pr stk + €21 i frakt via Paypal når jeg betalte men på fakturaen står det €629.41 og de betaler tilbake det som er trukket for mye.

Your Answer: Hello Morton,

this is exactly the case, because you are outside of the EU we will ship the card with a 0% VAT invoice and you need then to pay the VAT locally. You will get the difference refunded during the day.

Regards, Your Question:

Hi Matthew

Thank you for your service, it seemed that I was a bit quick and eager to ask for that tracking number. I got it in another mail just a few minutes after you supplied it.

I've got another question about the invoice and my payment, the invoice states that I have payed a Grand Total of €1,279.82

But I have payed through Paypal a total of €1 520,98 EUR and I assume the difference is the German VAT

As I have to pay the Norwegian VAT and you do not have to pay the German VAT on a product sold to Norway I would like to have the VAT I've paid to you refunded

Best Regards

Morten Sørensen

På min invoice står det fortsatt 771 euro, så den har de ikke endra. Men ja, jeg regner med dette ordner seg. Da blir vel totalprisen på kortet rundt 6500 kroner + gebyret for fortollinga? :)

Lenke til kommentar

Hvis denne har gått dere hus forbi, anbefaler jeg å lese. Hilbert pleier å ha bra artikler :)

Ble lagt ut 19/2 ;)

http://www.guru3d.com/articles-pages/pci-express-scaling-game-performance-analysis-review,1.html

Hilbert er en MSI-sponsa tosk imo. Men noen av artiklene kan man vel lese
Å? På hvilken måte? Jeg synes alltid han har hatt både lange, gode artikler og reviews. Litt gretten på forumet har jeg opplevd ham da, men skriveriene har stort sett vært bra :)

PS: jeg linket til artikkelen her siden han brukte 2x980 ;)

Endret av TXD1979
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...