Gå til innhold

Geforce GTX 9xx Tråden


Anbefalte innlegg

 

 

Jeg er spent på hva AMD har planlagt for å matche Maxwell... Har hørt meget lite fra den leiren i det siste.

De har jo akkurat kommet med R9 285 og vist at de ikke har noe som helst som kan konkurrere mot Maxwell... Så det er nok en stund til vi får se noe fra AMD, ettersom de må inn i tenkeboksen for å fikse svakhetene de har.

Leste jeg ikke noe om 390x en eller annen plass nettopp, eller har jeg drømt? :hmm:

Edit: Det var visst ikke helt enda nei :(

Endret av TXD1979
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Slik den svenske siden forespeilet, kan det se ut som pris blir ca 6k for 980 og 4k for 970.

 

I tilfelle de yter så bra som det kommer frem av de testene vil det være en riktig pris.

 

Blir det mye rimeligere og yter bedre enn 780 ti, vil det jo ødelegge markedet for alle andre kort :)

Håper på maks 5.5K for Gpu, Ellers så må jeg faktisk bruke 6mnd betaling utsettelse, Men det er verdt det (Tror jeg)

 

Om Prisen hadde havnet på 4.5K er det supert, Tror heller det. Tror ikke det kommer en 980Ti heller, Men må tiden la oss vise.

 

``The voltage controller has been moved below the power connectors and the power delivery includes 5 Phases compared to 6 on the GeForce GTX 780 Ti. At the same time, we can see a large array of VRMs aside the chokes which will deliver unprecedented amount of overclocking performance even on the reference designs. The NVIDIA GeForce GTX 980 will retail at $549 US while non-reference models will retail at around $599 US pricing.

Read more: http://wccftech.com/nvidia-maxwell-geforce-gtx-980-geforce-gtx-970-performance-numbers-leaked-gtx-980-15-faster-r9-290x-gtx-970-10-faster-r9-290/#ixzz3DgjCiEUM``

Endret av Snusmumr1kk1
Lenke til kommentar

6000 var så fall jævlig dyrt syntes nå jeg, men nå er det ikke lenge til vi slipper å spekulere på det.

 

Det må jo sees opp mot ytelsen og ikke minst etterspørsel.

 

Så spørs det hvor mye de som sitter med lager ønsker å tape på sine 780ti og 780 osv,

 

Mange hensyn å ta, men det er ihvertfall ikke ofte mann får i pose og sekk som de sier. Hadde jo ikke skadet, men det er lite sannsynlig.

Lenke til kommentar

http://wccftech.com/inno3d-geforce-gtx-980-ichill-air-boss-herculez-x4-cooling-unveiled-custom-designed-boosts-1329-mhz/

 

Inno3D GeForce GTX 980 iChill Air Boss With HerculeZ X4 Cooling

 

The Inno3D GeForce GTX 980 blows away the reference model with its 1228 MHz base and 1329 MHz boost clock. We don’t know if the PCB is a non-reference or reference model but judging from the design, it could be a custom design. Regardless, the memory runs at 7.2 GHz effective clock speed pumping out 230.4 GB/s worth of bandwidth.

 

...litt mye vifter

Endret av B-QL
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...