Gå til innhold

Geforce GTX 9xx Tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Hmm kjøpe Kingpin korta nå som GM200 kommer snart....okay... :roll:

Make me understand that.

Fordi vi vet fint lite om GM200. Skal le høyt når alle som venter på GM200 innser at det blir et Titan-kort til 11k og at de ikke har råd uansett.

 

Og så kommer de ikke før i november fordi AMD sine nye 3xx kort ikke er noen konkurrent :p

Lenke til kommentar

 

 

Hmm kjøpe Kingpin korta nå som GM200 kommer snart....okay... :roll:

Make me understand that.

Fordi vi vet fint lite om GM200. Skal le høyt når alle som venter på GM200 innser at det blir et Titan-kort til 11k og at de ikke har råd uansett.

 

Og så kommer de ikke før i november fordi AMD sine nye 3xx kort ikke er noen konkurrent :p

 

Titankortet kommer nok, men om vi får se noe ala 780 igjen gjenstår å se :)

Lenke til kommentar

Skal godt gjøres at ytelsehoppet fra et såpass gammelt kort som GTX 670 kan sammenlignes med GM200 VS GM204. Men ville ikke blitt overrasket om vi så et hopp på rundt 55-60 % opp fra GTX 970, og 40-45 % opp fra GTX 980.

 

Edit: Da selvsagt når alt av flaskehalser er eliminert. Reel forskjell kan selvsagt være noe mindre.

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Ser poenget, men jeg oppgraderer bare til noe jeg mener er verdt det. Jeg oppgraderte fra i7 2600K til 5960X. Fra GTX 670 SLI til GTX 970 SLI. Tviler GM200 gir meg samme ytelses hopp, men får se.

Vel mens du har sittet på din 2600K har noen av oss(meg selv, **dp**, War og Nizzen m.fl.) super entusiastene testet 5-6 av de nyere CPU'ene som 3770K, 3960X, 4770K, 4960X og 4970K. Også på GPU siden har vi vært igjennom flere både av NV og AMD som R90290X, GTX 780 og GTX 780 Ti.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Ser poenget, men jeg oppgraderer bare til noe jeg mener er verdt det. Jeg oppgraderte fra i7 2600K til 5960X. Fra GTX 670 SLI til GTX 970 SLI. Tviler GM200 gir meg samme ytelses hopp, men får se.

Vel mens du har sittet på din 2600K har noen av oss(meg selv, **dp**, War og Nizzen m.fl.) super entusiastene testet 5-6 av de nyere CPU'ene som 3770K, 3960X, 4770K, 4960X og 4970K. Også på GPU siden har vi vært igjennom flere både av NV og AMD som R90290X, GTX 780 og GTX 780 Ti.

 

Skjønner poenget hans, men jeg synes det er driiitkjedelig å ha samme hardware lenge. Noe må man jo ha som hobby :)

Lenke til kommentar

Jeg byttet hardware like ofte selv før jeg. Er jo moro med noe nytt. Oppgraderer man for å få bedre ytelse i spill eller FAH, så skjønner jeg det veldig godt, men for bedre scores i 3DMark...? Liksom kjøpe f.eks nye RAM brikker til 3000 kroner for 2% bedre ytelse. Mulig jeg har mistet litt av den entusiast gløden jeg engang hadde eller bare blitt mer fornuftig :p

 

Helt greit for meg at dere handler hardware og deler det med oss her, for da får vi andre sett hva den hardwaren er god for. Kudos :thumbup:

Lenke til kommentar

Jo mer PPD i fah jo bedre.

 

ettersom jeg ikke har muligheten til og slå rekorder akkurat uten Ln2 så ser jeg ikke poenget med 3dmark, enn at det er gøy og prøve og slå dere andre her inne.

 

@Andrull, hva klarer du i firestrike extreme?

Nysgjerrig om 2x 980 klokket klarer og slå 3x høyt klokket 780 Classy under vann. :p

 

Klarer max 72xx på total score, 19K på Cpu score og 7500 på gpu score på 3dmark firestrike extreme. (med 1 kort)

Lenke til kommentar

Nå er det veldig lenge siden jeg fikk kjørt 3Dmark, grunnet datamaskinhavari, og bygging av ny etc..

Så kun kjørt under vanlig H20 så klarte den rett over 15200 poeng. :) Vet ikke hva det var på CPU og GPU, men om et par uker så er vel nye maskinen klar til å kjøre i gang.

Siden jeg er noob i å støpe glassfiber, og fordi både naboer ikke liker lukta, og fordi det er vinter så ble resultatet ræv, og har måtte bruke flere uker på å fikse opp. XD

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Nå er det veldig lenge siden jeg fikk kjørt 3Dmark, grunnet datamaskinhavari, og bygging av ny etc..

Så kun kjørt under vanlig H20 så klarte den rett over 15200 poeng. :) Vet ikke hva det var på CPU og GPU, men om et par uker så er vel nye maskinen klar til å kjøre i gang.

Siden jeg er noob i å støpe glassfiber, og fordi både naboer ikke liker lukta, og fordi det er vinter så ble resultatet ræv, og har måtte bruke flere uker på å fikse opp. XD

Pc havari? Trodde det kun var meg som klarte og fucke opp alt :innocent: (Tør jeg spørre hva skjedde?)

 

15200P i fs extreme skal jeg klokke meg til og ta :p

Lenke til kommentar

 

 

Nå er det veldig lenge siden jeg fikk kjørt 3Dmark, grunnet datamaskinhavari, og bygging av ny etc..

Så kun kjørt under vanlig H20 så klarte den rett over 15200 poeng. :) Vet ikke hva det var på CPU og GPU, men om et par uker så er vel nye maskinen klar til å kjøre i gang.

Siden jeg er noob i å støpe glassfiber, og fordi både naboer ikke liker lukta, og fordi det er vinter så ble resultatet ræv, og har måtte bruke flere uker på å fikse opp. XD

Pc havari? Trodde det kun var meg som klarte og fucke opp alt :innocent: (Tør jeg spørre hva skjedde?)

 

15200P i fs extreme skal jeg klokke meg til og ta :p

Husker knapt hva det var. (Er alltids et eller annet) Men noe luftlekkasje der, og noe vannlekkasje her, samt en fjærsylinder som plutselig sprakk og en trykktank som sprang osv... XD

 

Og på grunn av fjærsylinderen sprakk (avlastet /sikret en annen trykksylinder), så ble det lekkasje i en slange til den også, og HK-brettet senket seg raskt.

 

Dette igjen vibrerte kraftig i kabinettet og førte til at jeg måtte ha sjekket alle rørkoblinger i tilfelle.

 

Ga opp hele driten, da den var klar for å erstattes av noe bedre, og ikke bare oppgradering. :D:p

 

You know, just ordinary PC problems.

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

"Your order has shipped" ! Nå mangler det bare sporingsnr fra UPS. Vi får forresten KPE til Norge i starten av mars :) Prisen kommer vel til å ligge på opp mot 8000...

Samme her, order has shipped men jeg lurer på om vi får tracking info da ikke kan se at jeg har fått det på tidligere best.

Lenke til kommentar

 

"Your order has shipped" ! Nå mangler det bare sporingsnr fra UPS. Vi får forresten KPE til Norge i starten av mars :) Prisen kommer vel til å ligge på opp mot 8000...

Samme her, order has shipped men jeg lurer på om vi får tracking info da ikke kan se at jeg har fått det på tidligere best.

 

Fikk det dagen etter på mail da jeg bestilte kabler til PSU :) Havner dog ofte i spam eller en av de der idiotiske gmail-folderne...

Lenke til kommentar

 

 

"Your order has shipped" ! Nå mangler det bare sporingsnr fra UPS. Vi får forresten KPE til Norge i starten av mars :) Prisen kommer vel til å ligge på opp mot 8000...

Samme her, order has shipped men jeg lurer på om vi får tracking info da ikke kan se at jeg har fått det på tidligere best.

 

Fikk det dagen etter på mail da jeg bestilte kabler til PSU :) Havner dog ofte i spam eller en av de der idiotiske gmail-folderne...

 

Der kom tracking nr på ordren også :D

 

Hos Evga :p

Endret av Minhund
Lenke til kommentar

 

 

 

"Your order has shipped" ! Nå mangler det bare sporingsnr fra UPS. Vi får forresten KPE til Norge i starten av mars :) Prisen kommer vel til å ligge på opp mot 8000...

Samme her, order has shipped men jeg lurer på om vi får tracking info da ikke kan se at jeg har fått det på tidligere best.

 

Fikk det dagen etter på mail da jeg bestilte kabler til PSU :) Havner dog ofte i spam eller en av de der idiotiske gmail-folderne...

 

Der kom tracking nr på ordren også :D

 

Hos Evga :p

 

Jepp fikk nettopp epost :) Da kan det tenkes det er her over helga da!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...