Gå til innhold

Geforce GTX 9xx Tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

På 780ti/classy ja, men maxwell = sett i kort, dra slider til 1500 - bruk = kald

 

Da blir vanngevinst liten, men med 1-2 pcer så ja , da kan man jo rote med sånn.

 

Når vannblokkene kommer i posten er det nye gpuer ute :rofl: Har kanskje byttet gpuer i spillmaskinen 5 ganger på et år.

2x 980 nå

Lenke til kommentar

ok nå har det skjedd noe rart her i natt. jeg kjører 2x 970 windforce kort (G1) og nå har plutselig det ene kortet starta å pulse på leden. jeg har testa stort sett alle kombinasjoner av led instillinger uten at det har løst seg.

 

jeg søkte også opp problemet og fant en kar som hadde samme problem, og han løste det ve då installere drivere på nytt, men det funka ikke for meg.

 

noen tanker?

 

pfff akkurat ja...var ikke værre nei...doh!

 

rett etter at jeg posta så kom jeg på at jeg måtte aktivere sli igjen pga driverinstall, og da løste problemet seg.

 

man kan si mye om data, men etter over 20 år så blir jeg forsatt overraska over hvordan noen problemer løser seg.

Endret av Spirre
Lenke til kommentar

man kan si mye om data, men etter over 20 år så blir jeg forsatt overraska over hvordan noen problemer løser seg.

 

Word. og man kan bli akkurat like overraska over hvordan de oppstår.

Jeg hadde en laptop en gang som nekta å boote forbi POST om en ekstern monitor var tilkobla, med mindre jeg gikk inn i bios og gikk ut igjen uten å lagre innstillinger....

 

Man kan lure noen ganger.

Endret av Apox
Lenke til kommentar

 

Ikke for å være festbrems her, men hvis du ikke "trenger" den ekstra ytelsen, hva med å utsette kjøpet til du får nye behov? (og plutselig er GM200 her)

Og plutselig er 16nm Maxwell her. Osv osv. Er riktignok enig i at man ikke burde kjøpe for å kjøpe. Kjøp etter behov! Trenger du nytt skjermkort, kjøp deg nytt skjermkort. Hvis ikke lar du være :)

 

Prøv å si det til Nizzen :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Det er vel kanskje noen som har litt mer særegne "behov" enn andre ;)

 

Imponert jeg...

At de gidder å holde på med å kjøpe stadig ny hardware og tweake/benche "forever".

Har gått lei for leeeeenge siden, med ett og annet tilbakefall.

:)

 

Ad topic:

Facinerende så se at ett særdeles godt kort (og kjøp) gå fra "must-have" til "hate-hate-Nvida" på så kort tid.

For etter min mening "ingenting".

Er ferdig med å benche/"leke" med mitt EVGA GTX970..

Nå står det der i en "kontor-dev-PC"

:)

Lenke til kommentar

 

Det er vel kanskje noen som har litt mer særegne "behov" enn andre ;)

Imponert jeg...

At de gidder å holde på med å kjøpe stadig ny hardware og tweake/benche "forever".

Har gått lei for leeeeenge siden, med ett og annet tilbakefall.

:)

 

Det kalles en hobby og jeg mener det er en fin ting at folk finner ett eller annet å sysle med som gir de mening i hverdagen. Enten det er snakk om overklokking, bil-mekking, musikkinstrumenter, elektronikk, strikking, riding osv. så er det som regel ting som kan være sunne hobbyer. Det er definitivt mye mer konstruktivt enn å bli sittende i en stol og se på TV. Jeg vil faktisk oppfordre folk til å finne flere hobbyer så de ikke går lei av én ting.

 

Ad topic:

Facinerende så se at ett særdeles godt kort (og kjøp) gå fra "must-have" til "hate-hate-Nvida" på så kort tid.

For etter min mening "ingenting".

Er ferdig med å benche/"leke" med mitt EVGA GTX970..

Nå står det der i en "kontor-dev-PC"

:)

Som du er inne på har tidenes ikke-sak fått folks oppfatning av et produkt til å snu tvert, selv om "feilen" er svært marginal og rammer i svært få tilfeller. Feilen er så marginal at det tok over tre måneder å oppdage den, på tross av grundig testing og mange titusener (eller hundretusener?) av kort solgt.

 

Svært mye av hatet og opprøret fyres selvsagt av fanboys, og fanboys er et problem uahengig av merke.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

1598mhz var max jeg kunne spille Farcry 4 på med Gigabyte gtx 980 G1 på vann. Litt turnoff å ikkje bikke 1600mhz :p

 

Nå blir det å teste det siste G1 kortet på vann om 1 time (om gud vil) :p

Da dropper jeg nok vann på min(e) :&

 

Nizzen, hvordan er det med 2stk i sli, med 1 slott imellom?

 

Regner med du har testet før?

 

 

èn slott imellom går helt fint. Helt intilhverandre er håpløst. Da vil boost være max 1200mhz etterhvert som skjermkorta blir varme. Les 80-90 grader.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

1598mhz var max jeg kunne spille Farcry 4 på med Gigabyte gtx 980 G1 på vann. Litt turnoff å ikkje bikke 1600mhz :p

 

Nå blir det å teste det siste G1 kortet på vann om 1 time (om gud vil) :p

Da dropper jeg nok vann på min(e) :&

 

Nizzen, hvordan er det med 2stk i sli, med 1 slott imellom?

 

Regner med du har testet før?

 

 

èn slott imellom går helt fint. Helt intilhverandre er håpløst. Da vil boost være max 1200mhz etterhvert som skjermkorta blir varme. Les 80-90 grader.

 

Thankyou!

 

Da går det i mål regner jeg med, max temp under spill med voltøkning og Oc (1500/2000Mhz) 68¤C.

 

Er tempen ok med 1 slott imellom forsatt med OC?

 

Om jeg legger til en vifte som blåser inn (evt ut) mot kortene vil det hjelpe tror du? :) ;D

Tenker da på en 140mm Airflow vifte. ^^

Endret av Snusmumr1kk1
Lenke til kommentar

 

 

Ikke for å være festbrems her, men hvis du ikke "trenger" den ekstra ytelsen, hva med å utsette kjøpet til du får nye behov? (og plutselig er GM200 her)

Og plutselig er 16nm Maxwell her. Osv osv. Er riktignok enig i at man ikke burde kjøpe for å kjøpe. Kjøp etter behov! Trenger du nytt skjermkort, kjøp deg nytt skjermkort. Hvis ikke lar du være :)

 

Prøv å si det til Nizzen :p

 

Dette var mer spesifikt ment til han som skulle kjøpe. Har selv hatt 3x780, R9 290X, 3x780Ti, 970 og 980 så jeg faller vel litt i hobby-kategorien selv :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...