Gå til innhold

Geforce GTX 9xx Tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

På 880M la nvidia inn en begrensning i nyeste driverene så om du kom over en vis power grense fikk du et rødt flag som du kunne se i nvidia inspector og dermed begynte kortet å throttle under last. Dette fiksa du med å ikke bruke de nye driverene samt oppgradere vBIOS'n.

Endret av Bahamut
Lenke til kommentar

Spiller vel ingen rolle om det er vel så digital VRM?

 

I dag så kan de sperre for høyere OC ved å sette en maks-spenning i VRM-modulen, samt sette en power-limit. Sistnevnte er mulig å flashe seg forbi, men ikke førstnevnte.

 

880m er jo laptop, og at de sperrer OC der har nok lite med hvordan stasjonærverjsonen blir. Ja, det er faktisk ingen sammenheng, og så er jo en sperre på bærbare maskiner ikke noe sjokk akkurat. Ettersom de færreste folk ikke oppgraderer kjøleløsningen når de overklokker her, og det er generelt ikke et miljø som er like basert på overklokking (taper ikke så mye om de stopper det).

Lenke til kommentar

 

Jeg er noob ^!^ orker ikke å vente lenge på et non-refrence 980.

 

Jeg sitter og lurer på samme, men skal klare å holde meg til Classy kommer. Da blir det sli (vurderer faktisk 3 stk, men har fått beskjed om å roe ned)

 

Regner med 4-5Mnd i værste fall, Heldig med 3mnd. 780 Classy tok 6mnd :/

 

Men jeg synes stock kjøleren er Sexy, Om den klarer å dytte vekk 250watt med varme, på et 175watt kort så er det fantastisk, Dog har lyst på ihvertfall Lyst på 1 6 pin, Og en 8 pin da kortet kan dra 300watt elns, 2x 6 pin er vel 225watt, Eller er jeg på bærtur? :))

Lenke til kommentar

Dog har lyst på ihvertfall Lyst på 1 6 pin, Og en 8 pin da kortet kan dra 300watt elns, 2x 6 pin er vel 225watt, Eller er jeg på bærtur? :))

Hva så? Kablene på gode strømforsyninger er kraftig overdimensjonert. Case in point: R9 295X2 har bare 2x 8-pin, men det går likevel bortimot 450W gjennom et par kabler spesifisert for 300W. Så lenge kretskortet takler effekten er det svært sjelden PCIe-kablene det står på.

Endret av N o r e n g
Lenke til kommentar

Dy kan dra så mye du vil (ikke uten konsekvenser så klart), så blir mer riktig å si "er designet for å takle opp til xxx watt".

 

Forskjellen er viktig, for påstanden om at du bare kan dra xxx watt var noe jeg husker forvirret meg da jeg var yngre.

 

Ellers hadde 780/780Ti classy eiere som overklokker på vann gått på en smell. Da de bare er designet for 375W, men kan trekke opp mot 500-550w.

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...