Betroz Skrevet 29. januar 2015 Del Skrevet 29. januar 2015 960 er klokket til 1540Mhz og folder 24/7 dønn stabilt. Men leverer fortsatt meget svakt sammenliknet med 970. FAH stresser ikke korta på samme måte som f.eks Battlefield 4 eller FarCry 4. Jeg kan folde med GPU på høyere core enn jeg kan spille stabilt på. Lenke til kommentar
Sn1ken Skrevet 29. januar 2015 Del Skrevet 29. januar 2015 960 er klokket til 1540Mhz og folder 24/7 dønn stabilt. Men leverer fortsatt meget svakt sammenliknet med 970. FAH stresser ikke korta på samme måte som f.eks Battlefield 4 eller FarCry 4. Jeg kan folde med GPU på høyere core enn jeg kan spille stabilt på. Jeg vet.. ligger "bare" på 95% på GPU load ifølge GPU-Z. Men det er 24/7 og det er ikke som i spill hvor du får litt lugging på skjermen. Når det skjer, så får jeg BAD WU og prosjektet jeg har regnet på i 3 timer blir forkastet og jeg taper stort på ustabil maskin. Ergo er det en meget god test for stabilitet. PS: Til deg DuraN, jeg har et 750ti liggende som du kan få låne frem til GM200 kommer, så kan du frigjøre kapitalen som ligger i 960 kortet ditt Lenke til kommentar
DuraN Skrevet 29. januar 2015 Del Skrevet 29. januar 2015 Lurer på om jeg skal swappe Classy-kortet til et nytt eller om jeg bare skal ha et 960 til GM200 kommer... Kjedelig å vente, men kjedelig med 960 også. Tipper det ikke blir så veldig gøy å overklokke et eventuelt Titan 2, da jeg tviler på at vi har like mye flaks mtp spenningsregulator som vi hadde på Titan. I tillegg var den PCB'en RØTEN. Classified GM200 er ikke sikkert kommer en gang. Kunne jo kjørt et 980 KPE, men der får jeg ikke vannblokk på en evighet. Nei, jeg vil ikke ha Gigabyte Asle Jeg er ingen hardcore OC fantast. Men jeg har noen kort som folder 24/7 og det lærer jeg ganske mye ved å gjøre. Mine erfaringer med Maxwell er at de lar seg enkelt overklokke for en hvem som helst. Og det er overraskende hvor "lite" dere som er entusiaster klarer å tyne ekstra ut over dette. Det er ikke ment som noe negativt til alle entusiaster, men det sier mer om Maxwell VS tidligere generasjoner GPU slik jeg ser det. Jeg kan klokke alle mine kort (uansett merke og 980, 970, 960) til 1500Mhz når det står alene i maskin. Og da kan jeg kjøre det ganske hardt 24/7 uten noe form for fusk. 960 er klokket til 1540Mhz og folder 24/7 dønn stabilt. Men leverer fortsatt meget svakt sammenliknet med 970. Mitt poeng. Det vil overraske meg stort dersom GM200 ikke også har noen av de samme egenskapene når det kommer til klokk. Så vil ikke satse på at de ikke lar seg klokke overhodet. Spent på hva som skjer når dere får 980 kortene under vann 980 med eller uten vann vil jo bare daske 960 så det holder samme hva. 960 kjøpte jeg bare for å ha i samlingen. Det kan ikke brukes. Sitter med en gml 24" Dell ultra sharp på det kortet nå.. 4k skjermen må vente til jeg legger over til et egnet kort igjen. Så spør deg selv. Kan du klare deg med 960 til GM200 kommer? Det er jo det som er kjedelig med GM204, de skalerer dårlig med spenning (min erfaring er over 1.3v skalerer dårlig). Blir overrasket om GM200 klokker likt som GM204 da det er en mye mer kompleks chip, men Kepler klokka jo helt sykt så man kan aldri si aldri. Klarer meg nok med 960, spørsmålet er hvor lenge det er til GM200 kommer (gidder som sagt ikke noe røten referansePCB), om det i hele tatt kommer skikkelige GM200-kort på 28nm. Man vet jo heller ikke hvor lenge det er til 16nm. TL:DR; Maxwell så langt er kjedelig PS: Takk for tilbdet om 750Ti men jeg binder ikke opp kapital i grafikkort. Kan alltids bli kvitt skjermkort jeg ikke trenger Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 29. januar 2015 Del Skrevet 29. januar 2015 Helt riktig Duran, og et meget godt poeng. GM204 er rett og slett kjedelig. Lenke til kommentar
War Skrevet 29. januar 2015 Del Skrevet 29. januar 2015 (endret) Lite watt er gøy, 200ogno watt for full rigg med 2x 970 klokka 100%load Endret 29. januar 2015 av War Lenke til kommentar
Sn1ken Skrevet 29. januar 2015 Del Skrevet 29. januar 2015 (endret) 960 er klokket til 1540Mhz og folder 24/7 dønn stabilt. Men leverer fortsatt meget svakt sammenliknet med 970. FAH stresser ikke korta på samme måte som f.eks Battlefield 4 eller FarCry 4. Jeg kan folde med GPU på høyere core enn jeg kan spille stabilt på. Mye av bakgrunnen for at jeg nevner dette er også erfaringen med 7xx serien. Noen av 780 ti modellene som kom med OC fra fabrikk, var vi nødt for å klokke ned da de ikke kunne folde 24/7 uten å bli svært ustabil. Andre kort som ikke var klokket fra fabrikk kunne man knapt klokke før det ble ustabilt. Ergo er det en revolusjon med Maxwell for min del. Det tåler å klokkes selv om det kommer med svært lav klokk fra fabrikk, eller blodklokk fra fabrikk. Begge ender på ca det samme når jeg folder (ca 1500Mhz). For å si det på en annen måte. Dersom 780 ti Classy og KPN hadde evnet å folde med så høy klokk som enkelte har gjennomført bench osv.. da hadde jeg kjøpt de for lenge siden Endret 29. januar 2015 av Sn1ken Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 29. januar 2015 Del Skrevet 29. januar 2015 Man vet jo heller ikke hvor lenge det er til 16nm. Av informasjonen som har kommet ut, så starter produksjonen på sensommeren i år. Så tar det litt tid før korta kommer ut. Alt i fra Q4 2015 til Q2 2016 tipper jeg. Lenke til kommentar
DuraN Skrevet 29. januar 2015 Del Skrevet 29. januar 2015 Man vet jo heller ikke hvor lenge det er til 16nm. Av informasjonen som har kommet ut, så starter produksjonen på sensommeren i år. Så tar det litt tid før korta kommer ut. Alt i fra Q4 2015 til Q2 2016 tipper jeg. Alt dette har vi vært gjennom med 20nm før, ergo vet vi ikke når det kommer. "Tipper jeg" holder ikke. Man vet jo ikke engang om det blir 16nm FinFET eller 14nm FinFET... Hovedpoenget mitt er uansett at jeg er skeptisk til hvordan det blir å klokke et evnt Titan 2, og et kort som ikke er overklokkingsvennlig er uinteressant for min del. Lenke til kommentar
010011110100110101000111 Skrevet 29. januar 2015 Del Skrevet 29. januar 2015 Hei folkens, har akkurat installert et 980 kort og lurer på om noen andre har en heatsink som kan beveges på? Når jeg satt det i så "gled" det så vidt det var da jeg presset det ned i PCI-E sporet. Lurer bare på om det er unormalt. Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 29. januar 2015 Del Skrevet 29. januar 2015 Har sendt mail til Di, tror de har godkjent RMA og håper ikke de har sendt ut kort enda, Har satt sammen en liten liste, Nippler, 2stk: http://digitalimpuls.no/PC-komponenter/Vannkj%C3%B8ling/Nipler/Kompresjon/Bitspower-kompnippel-3-8ID-1-2OD-Matt-Black-121157-p0000062141.aspx Bakplate: http://digitalimpuls.no/PC-komponenter/Vannkj%C3%B8ling/GPU/EK/EK-FC980-GTX-Backplate---Black-Bakplate-for-GTX-980-Sort-130688-p0000091520.aspx Blokk: http://digitalimpuls.no/PC-komponenter/Vannkj%C3%B8ling/GPU/EK/EK-FC980-GTX---AcetalNickel-G1-4-nVidia-GTX980-130593-p0000091232.aspx og kort: http://digitalimpuls.no/PC-komponenter/Skjermkort/PCI-Express/EVGA/EVGA-GeForce-GTX-980-4GB-PhysX-CUDA-PCI-Express-30--Superclocked--w-EVGA-131208-p0000094828.aspx Dette skal vel være Ok? Tar rett og slett ref design, enklere og finner fremtidige blokker og kort på brukten Hvor mye ekstra varme i loopen? Slik at jeg bare skal skru ned til 4.625Ghz 1.265V, Har ikke så mye og si for meg egentlig, etter og ha tenkt Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 29. januar 2015 Del Skrevet 29. januar 2015 (endret) Endret 29. januar 2015 av Nizzen 1 Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 29. januar 2015 Del Skrevet 29. januar 2015 Tviler på at jeg kommer til å spille på disse innstillingene her uansett, da jeg vil ha høyere FPS, men: Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 29. januar 2015 Del Skrevet 29. januar 2015 Tviler på at jeg kommer til å spille på disse innstillingene her uansett, da jeg vil ha høyere FPS, men: Ser ut som om det er for nærme 4GB, så det kan like greitt være at skjermkortet blir tom for vram enn at det lagger pga over 3.5 GB.. Eller er jeg helt på jordet her? Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 29. januar 2015 Del Skrevet 29. januar 2015 Tviler på at jeg kommer til å spille på disse innstillingene her uansett, da jeg vil ha høyere FPS, men: Ser ut som om det er for nærme 4GB, så det kan like greitt være at skjermkortet blir tom for vram enn at det lagger pga over 3.5 GB.. Eller er jeg helt på jordet her? Sorry, kunne jo tatt med kilden: (om det gir noe bedre bilde av det) https://forums.geforce.com/default/topic/807509/geforce-900-series/nvidia-take-ownership-of-your-gtx-970-problem-and-fix-it-figure-it-out-and-get-it-done-now-/1/ Jeg må innrømme at jeg har for lite peiling på dette her, så om dere får meg til å sove bedre om natta så setter jeg pris på det. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 29. januar 2015 Del Skrevet 29. januar 2015 Dette kan virke som fasit om GTX 970 "problemet" Det er ikkje noe problem http://www.hardwarecanucks.com/forum/hardware-canucks-reviews/68595-gtx-970s-memory-explained-tested-2.html Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 30. januar 2015 Del Skrevet 30. januar 2015 Det er mulig det er placebo inne i bildet her, ser en det så plutselig ser alle det. ;-) Et lite tankekors er det likevel at så mange leverer inn kortene sine, når alternativer ikke er så gode. Noe må jo noen se? Likevel, skal sove godt i natt, tror at dere har rett i deres antagelser, at dette er et ikke-problem. :-) Lenke til kommentar
War Skrevet 30. januar 2015 Del Skrevet 30. januar 2015 Ja snodig hvor fornøyd alle var med 970 før de leste dette. Lenke til kommentar
Alyssa Skrevet 30. januar 2015 Del Skrevet 30. januar 2015 Jeg kjøpte gtx 970 og fikk satt det inn for et par dager siden, sammen med ny ssd og "vårrengjøring" av pc'en. Gleda meg som en unge etter å ha spart lenge. Ble veldig skuffa da jeg så mine spill få fps drops hvert 10-15 sekund, uansett hvilke settings man kjørte på. Må nevne at jeg spiller gamle og ikke krevende spill. League of Legends holdt fint 140 fps, mens med det nye kortet ligger det på 120, dropper til 40 rinse repeat. I andre mer krevende spill får jeg kraftige drops hvert 10-15 sekund (spill som mitt radeon hd 5870 kjører uten problemer eller stuttering). Tenkte jeg hadde gjort noe feil, men etter å ha lest om dette fra AMD og søkt litt rundt ser det ut til at veldig mange er i samme båt. Aner ikke hva jeg skal gjøre nå, ikke har jeg lyst på et glødende amd kort og 980 ser ut til å ha samme problemer. Ta gjerne et søk på "gtx 970 stuttering" for dere som er usikre på om dette er et problem Lenke til kommentar
War Skrevet 30. januar 2015 Del Skrevet 30. januar 2015 Hva med å slå av FPS-tallet, så vil 90% være løst. 3 Lenke til kommentar
DuraN Skrevet 30. januar 2015 Del Skrevet 30. januar 2015 Jeg kjøpte gtx 970 og fikk satt det inn for et par dager siden, sammen med ny ssd og "vårrengjøring" av pc'en. Gleda meg som en unge etter å ha spart lenge. Ble veldig skuffa da jeg så mine spill få fps drops hvert 10-15 sekund, uansett hvilke settings man kjørte på. Må nevne at jeg spiller gamle og ikke krevende spill. League of Legends holdt fint 140 fps, mens med det nye kortet ligger det på 120, dropper til 40 rinse repeat. I andre mer krevende spill får jeg kraftige drops hvert 10-15 sekund (spill som mitt radeon hd 5870 kjører uten problemer eller stuttering). Tenkte jeg hadde gjort noe feil, men etter å ha lest om dette fra AMD og søkt litt rundt ser det ut til at veldig mange er i samme båt. Aner ikke hva jeg skal gjøre nå, ikke har jeg lyst på et glødende amd kort og 980 ser ut til å ha samme problemer. Ta gjerne et søk på "gtx 970 stuttering" for dere som er usikre på om dette er et problem Her er noe annet galt. En annen ting, når dere søker på for eksempel "GTX970 stuttering" eller "GTX970 issues", så vil dere få opp resultater der folk har skrevet om problemene sine. Det betyr ikke automagisk at det er et utbredt problem. FPS dropp i LoL med GTX970 skal ikke forekomme på grunn av for lite minne, det er ikke mulig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå