**dp** Skrevet 27. januar 2015 Del Skrevet 27. januar 2015 Noe spennende: Nvidia G-sync Hack (working on every monitor ?) DP1.2 and EDP http://gamenab.net/2015/01/24/nvidia-g-sync-hack-working-on-every-monitor/ Truth about the G-sync Marketing Module (NVIDIA using VESA Adaptive Sync Technology – Freesync) http://gamenab.net/2015/01/26/truth-about-the-g-sync-marketing-module-nvidia-using-vesa-adaptive-sync-technology-freesync/ Noen kommentarer fra HKS eller efikkan ? This is a total lie ! You don’t need any G-sync Marketing Monitor, simply because it works behind a software algorithm part that is included in the drivers, but this is something that Nvidia will never tell you. Here’s my modded drivers 347.25 whql that activate the G-sync, next stop I will release optimized drivers that improve the GPU execution and also DSR on mobile GPU (need to fix some issues). Hopefully will release them before NVIDIA ?. On a friend’s screen, GD245HQ it doesn’t work, probably a conflict that needs to be resolved On a different Samsung screen it works Another friend tested on Yamakasi and Crossover screen, it works ! Update: http://gamenab.net/2015/01/26/truth-about-the-g-sync-marketing-module-nvidia-using-vesa-adaptive-sync-technology-freesync/ testet på min dell 2715.. nothing here.. testet først med displayport 1.1 og så 1.2 mini dp til dp. Har ingen 1.2 dp dp liggende tror jeg. Lenke til kommentar
**dp** Skrevet 27. januar 2015 Del Skrevet 27. januar 2015 helsike at jeg ikke finner DP - DP kabelen som fulgte med da... har uansett ikke stort å si.. GTX960 kortet mitt er ikke akkurat VM i klart til Unity og Far Cry 4.. det hakker så syykt på 1440 HIGH.. hehe. 30 fps = snakkes. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 27. januar 2015 Del Skrevet 27. januar 2015 helsike at jeg ikke finner DP - DP kabelen som fulgte med da... har uansett ikke stort å si.. GTX960 kortet mitt er ikke akkurat VM i klart til Unity og Far Cry 4.. det hakker så syykt på 1440 HIGH.. hehe. 30 fps = snakkes. Fc4 krever bare 3x980 i 1440p ultra Uten AA for 120+fps 2x980 er for 1080p Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 27. januar 2015 Del Skrevet 27. januar 2015 (endret) De som har følgt med i timen har fått med seg at G-Sync implementerer utkastet av Adaptive Sync, som gjør at det er kun et spørsmål om vilje å legge til støtten. Eksisterende DP-monitorer på markedet har ofte ikke denne støtten, så drivermanipulering vil ikke hjelpe her. Men det skal sies at laptoper har i en tid hatt støtte for dette via eDP, dvs. en god del laptoper som har vært på markedet en stund har paneler som har teoretisk støtte for Adaptive Sync, husk at Adaptive Sync ble nettopp utviklet for laptoper for å spare energi. Om en del laptopprodusenter ikke aktiverer støtte på alle modeller som teoretisk innehar støtte, hvem er det da som er grådige? Endret 27. januar 2015 av efikkan Lenke til kommentar
HKS Skrevet 27. januar 2015 Del Skrevet 27. januar 2015 Noe spennende: Nvidia G-sync Hack (working on every monitor ?) DP1.2 and EDP http://gamenab.net/2015/01/24/nvidia-g-sync-hack-working-on-every-monitor/ Truth about the G-sync Marketing Module (NVIDIA using VESA Adaptive Sync Technology Freesync) http://gamenab.net/2015/01/26/truth-about-the-g-sync-marketing-module-nvidia-using-vesa-adaptive-sync-technology-freesync/ Noen kommentarer fra HKS eller efikkan ? Stemmer vel godt overens med hva både jeg og "efikkan" har sagt. Både G-Sync og FreeSync er begge implementasjoner av VESA Adaptive Sync. Forskjellen er at Nvidia implementerte denne standarden over et år før den i det hele tatt ble inkludert i standarden, derfor har de en dedikert FPGA i skjermene (også kalt en G-Sync modul). VESA Adaptive Sync skulle egentlig ikke komme i DP før i versjon 1.3, men AMD fikk pushet igjennom at det skulle være mulighet for det i versjon 1.2a For å få dette til å fungere med hacket drivere trenger man nok en nyere laptopskjerm som støtter Adaptive Sync via eDP. Alternativt kan man bruke en ekstern skjerm som støtter Adaptive Sync (veldig få skjermer har dette). 1 Lenke til kommentar
HKS Skrevet 27. januar 2015 Del Skrevet 27. januar 2015 Ytelsen vil være den samme ja, men ikke etter at du ikke får brukt opp RAM'en. FPS vil uansett være dårligere enn 980, den er grei, men 980 vil ikke lide av stuttering som en følge av det RAM bruk, sånn som 970 gjør. Dette har ikke kommet fram under launch og specs, og jeg må si jeg skjønner at folk blir forbanna.Er du nå helt sikker på det? Til nå er det ikkje kommet håndfaste bevis for at dette har noe å si i spill enda... Men bruker man opp ALL vram, så lagger det uansett hvilket skjermkort man har... Du får brukt opp all VRAM på koret, det er bare det at aksesstiden til den siste partisjonen (0,5 GB) ikke er like rask som resten (3,5 GB). Aksesstiden er uansett bedre enn hva den ville vært hvis du måtte sendt data over PCI Express til hovedminne (hva som skjer når alle 4GB med VRAM er brukt opp). Ytelsen på 970 er akuratt like bra som når kortet ble lansert. 1 Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 27. januar 2015 Del Skrevet 27. januar 2015 (endret) Jeg har lenge ønsket skjermkort med flere minnebanker, med rundt 3 GB raskt minne og minst like mye til som kan være tregere. Alt vi trenger da er gode måte å håndtere dette på i OpenGL og Direct3D, og spill kan by på ennå mer detaljert innhold. At GTX 970 ikke har full hastighet på hele 4GB til spillformål er tross alt en bagatell siden bussen uansett er for treg til å bruke alt dette i hvert skjermbilde. Endret 27. januar 2015 av efikkan Lenke til kommentar
HKS Skrevet 27. januar 2015 Del Skrevet 27. januar 2015 (endret) Jeg har lenge ønsket skjermkort med flere minnebanker, med rundt 3 GB raskt minne og minst like mye til som kan være tregere. Alt vi trenger da er gode måte å håndtere dette på i OpenGL og Direct3D, og spill kan by på ennå mer detaljert innhold. At GTX 970 ikke har full hastighet på hele 4GB til spillformål er tross alt en bagatell siden bussen uansett er for treg til å bruke alt dette i hvert skjermbilde.Det ønsket går i oppfyllelse om noen år, høyst sannsynlig med Volta. 3D-stacka minne (HBM) som er raskt, og DDR4-minne som er tregt men stort... Edit: Typo Endret 27. januar 2015 av HKS 1 Lenke til kommentar
mackanz Skrevet 28. januar 2015 Del Skrevet 28. januar 2015 Ytelsen vil være den samme ja, men ikke etter at du ikke får brukt opp RAM'en. FPS vil uansett være dårligere enn 980, den er grei, men 980 vil ikke lide av stuttering som en følge av det RAM bruk, sånn som 970 gjør. Dette har ikke kommet fram under launch og specs, og jeg må si jeg skjønner at folk blir forbanna.Er du nå helt sikker på det? Til nå er det ikkje kommet håndfaste bevis for at dette har noe å si i spill enda... Men bruker man opp ALL vram, så lagger det uansett hvilket skjermkort man har... Du får brukt opp all VRAM på koret, det er bare det at aksesstiden til den siste partisjonen (0,5 GB) ikke er like rask som resten (3,5 GB). Aksesstiden er uansett bedre enn hva den ville vært hvis du måtte sendt data over PCI Express til hovedminne (hva som skjer når alle 4GB med VRAM er brukt opp). Ytelsen på 970 er akuratt like bra som når kortet ble lansert. Är många som måste ty till större växlingsfil på SSD för att "motverka" problemet när den sista 500mb ram blir använt, för bandbredden till den sista biten drar tydligen ned resten också. Nu har Nvidia ändrat specifikationerna i natt på 970 så de som köper det nu vet om det. Men de som har köpt det fram till i går vet jag inte vad som sker med. De flesta ger nog fan, men för de som är berörda måste det nog till en eller annan kompensation, och då kan ju resten också "hänga sig på". Mina pengar är på att de erbjuder två nya spel. Lenke til kommentar
Marinius Skrevet 28. januar 2015 Del Skrevet 28. januar 2015 For å komme tilbake på coil whine problemet, så har jeg undersøkt enda mer. Mens jeg var borte på jobb virker det som at lyden har blitt enda høyere. Lyden endrer tonefall når mhz forandres. Har bestemt meg for å returnere på 45 dagers returrett og kjøpe noe annet. Problemet er nå om jeg skal gå for 980 eller sli 970 igjen... Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 28. januar 2015 Del Skrevet 28. januar 2015 (endret) Är många som måste ty till större växlingsfil på SSD för att "motverka" problemet när den sista 500mb ram blir använt, för bandbredden till den sista biten drar tydligen ned resten också. Nu har Nvidia ändrat specifikationerna i natt på 970 så de som köper det nu vet om det. Men de som har köpt det fram till i går vet jag inte vad som sker med. De flesta ger nog fan, men för de som är berörda måste det nog till en eller annan kompensation, och då kan ju resten också "hänga sig på". Mina pengar är på att de erbjuder två nya spel. ? Det gir jo ingen mening... I alle fall ikke slik jeg ser det. Så det trengs muligens noe mer forklaring. Det er jo to separate deler av bussen, og ser ikke hvorfor den skal hente data fra HDD/SSD'en, men fra RAM'en. Ellers ville det nok ikke bare gått "litt" tregere, men ala1000 ganger tregere om den skulle hente data derfra. Endret 28. januar 2015 av Andrull Lenke til kommentar
Harribo25 Skrevet 28. januar 2015 Del Skrevet 28. januar 2015 Kjøp et 980 og oppgrader senere med ett til Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 28. januar 2015 Del Skrevet 28. januar 2015 Skal ha 980 selv, 970 har jo ikke 4Gv vram engang Lenke til kommentar
ExpensiveGameFinder Skrevet 28. januar 2015 Del Skrevet 28. januar 2015 Hvordan klarer folk seg da med 780 ti 3gb? Hvis 970 3.6gb (my case)ikke funker? Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 28. januar 2015 Del Skrevet 28. januar 2015 (endret) Hvilke spill/hvor er det du har problem med 3,6 GB minne da? Det hender man havner i trøbbel med 3GB minne, men da som regel i 4K og høyere renderoppløsning. Ikke at det er noe mindre problematisk, men kan ofte løses med visse "triks" i div. spill. Mulig spillet tar høyde for å utnytte så mye av 4GB som det kan (det er litt dynamisk hvor mye som blir tatt i bruk, alt etter hvor mye man har tilgjengelig), mens for de med 780, så prøver det å utnytte 3GB. Med 3x 1440p så har jeg løpt inn i minnebegrensning et par ganger, ja, men det har foreløpig bare vært i Skyrim med masse mods og BF4. Førstnevnte kan fikses med færre mods som krever minne, og BF4 kan du velge å ikke forhåndslaste inn så mange teksturer. Endret 28. januar 2015 av Andrull Lenke til kommentar
ExpensiveGameFinder Skrevet 28. januar 2015 Del Skrevet 28. januar 2015 Jeg har ikke problemer med det, men skjønner ikke hvorfor alle sutrer, eneste spill foreløpig jeg har spilt som har burkt alle gb er ac unity. Der kunne det vært fint med slle 4 men den drar på iltra med fxaa på 60fps så skal ikke klage Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 28. januar 2015 Del Skrevet 28. januar 2015 Pff... 970... 980 FTW... Vurderer nesten 980 refrence kort, men Gigabyte G1 er jo nest beste kortet 900 series (Classy på top selvsagt, men 7K for en Gpu...) Om jeg legger til en Gpu i loopen, hvor mye vil det si for tempen på Cpu? Enda en 280mm rad (25-35mm tykk) trengs? så total 360mm (60mm tykk) + 280mm (25-35mm tykk) Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 28. januar 2015 Del Skrevet 28. januar 2015 (endret) Venter du stort lengre så har vel GM200 kommet ut uansett, som igjen vil gi deg hodepine av valg. Etter lansering av gm200 kommer vil du ikke klare å få gitt bort et GM204 kort en gang. Endret 28. januar 2015 av Andrull Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 28. januar 2015 Del Skrevet 28. januar 2015 Håper bare nVidia ikke setter helt urimelig pris på GM200. Mye avhenger av hva AMD gjør tror jeg. R390X skal koste rundt 8000 kr har jeg lest, og ha over 4000 cores mot GM200 sine 3072. Håper på en priskrig som kommer oss til gode! Som følge av 970 flausen, så kanskje nVidia setter ned prisene snart Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå