Christian Thork Skrevet 26. januar 2015 Del Skrevet 26. januar 2015 Nja, det spørs hvilket jort du får mitt bruker egfektiv 3 600mb så jeg mangler bare 400 Still, 400BM for lite, (500 er det vel uansett, alle kort er like) 1+ til Nizzen^^ Lenke til kommentar
DuraN Skrevet 26. januar 2015 Del Skrevet 26. januar 2015 Jaja. 970 fikk sin knekk, MEN når kommer neste serie ut?! Blir det kanskje en Classified Ti i Gm200 arkitekturen?! Ikke sikkert det kommer noe Ti i det hele tatt, 780 Ti kom kun fordi AMD sine kort var såpass kraftige som de var. Kan vel gjenta det igjen; GM200 skal bli lansert i mars på GTC (kilde: HKS samt over snittet intelligens), om de kommer med noen "billige" kort på 28nm gjenstår å se. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 26. januar 2015 Del Skrevet 26. januar 2015 Endelig, der var informasjonen jeg var ute etter. Det gir absolutt mening at det er en begrensning i kommunikasjon mellom kommunikasjonsbussen og minnekontrollerne via L2. Det er verdt å merke seg følgende ting: - Selv om der er et reelt problem har Nai's benchmark vært misvisende. Den har vist "samme problem" på en rekke andre skjermkort uten at de har denne "defekten". (se f.eks. her) Dessuten viser verktøyet feil hastighet i forhold til hva en enkelt blokk kan ha fra GPU-minnet. - pcper.com sier en alvorlig feil: operativsystemet har absolutt ingenting med allokering av minne på skjermkortet, dette er det driveren som tar seg av uten operativsystemets kontroll. At GTX 970 ikke fungerer optimalt er ikke Windows sin feil. - I følge tallene fra Nvidia-moderatorem som alle siterer skal ytelsetapet være marginalt sammenlignet med GTX 980 link. Det store spørsmålet blir hvor merkbart dette blir for de enkelte spill. Jeg ser for meg at Nvidia vil forsøke med å forbedre dette i kommende drivere. Jeg ser frem til en stor sammenligning i en rekke spill for å se konsekvensene av dette. Hvis spillene er "smarte" nok så skulle de i teorien kunne jobbe bra rundt dette, siden en god del av GPU-minnet er ofte svært statisk og blir bare brukt sporadisk. Lenke til kommentar
C64C Skrevet 26. januar 2015 Del Skrevet 26. januar 2015 (endret) Nvidia korrigerer spesifikasjonene for Geforce GTX 970: Før: Rasterenheter 64. Nå: 56 stk. Før: L2-Cache: 2 MB Nå: 1,75 MB Det har kanskje ikke så stor betydning? Endret 26. januar 2015 av C64C Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 26. januar 2015 Del Skrevet 26. januar 2015 Nvidia korrigerer spesifikasjonene for Geforce GTX 970: Før: Rasterenheter 64. Nå: 56 stk. Før: L2-Cache: 2 MB Nå: 1,75 MB Det har kanskje ikke så stor betydning? Dette er faktisk grunn for pengene tilbake om man vil Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 26. januar 2015 Del Skrevet 26. januar 2015 Jeg må si jeg syns det er utrolig at Nvidia har gjort dette med viten og vilje, de har sluppet kort - gitt det feil specs og rettet det ikke opp før de var tatt med buksa nede med begge beina i salaten.Men verden vil bedras, denne luringen her (meg) har akkurat bestilt ett til. Lenke til kommentar
Lunalotic Skrevet 26. januar 2015 Del Skrevet 26. januar 2015 Jeg må si jeg syns det er utrolig at Nvidia har gjort dette med viten og vilje, de har sluppet kort - gitt det feil specs og rettet det ikke opp før de var tatt med buksa nede med begge beina i salaten. Men verden vil bedras, denne luringen her (meg) har akkurat bestilt ett til. Var vel ikke så lurt å bestille nytt nå ? Regner med det havner en del kort på bruktmarkedet nå. Lenke til kommentar
War Skrevet 26. januar 2015 Del Skrevet 26. januar 2015 Nå skal alle konfirmantene som trur kortet ble mye dårligere av å finne ut av en feil selge det. Husk at 99% var fornøyd med kortet før de hørte om dette. Jeg har kjøpt 4 nye Lenke til kommentar
Harribo25 Skrevet 26. januar 2015 Del Skrevet 26. januar 2015 Ah bytta nettopp fra 290X til 970 og har vært meget fornøyd, så kommer dette Synes selv det er utrolig at de har gjort dette med viten og vilje. Dog er ikke 500MB så mye men spillene har begynt å bli veldig kresen på Vram. Tror faktisk jeg ikke gidder å bytte mer, gikk fra et 780 til 290x og til 970. Nå får det være nok Håper de kompenserer med et eller annet, ellers er jo det tragedie. Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 26. januar 2015 Del Skrevet 26. januar 2015 Jeg må si jeg syns det er utrolig at Nvidia har gjort dette med viten og vilje, de har sluppet kort - gitt det feil specs og rettet det ikke opp før de var tatt med buksa nede med begge beina i salaten. Men verden vil bedras, denne luringen her (meg) har akkurat bestilt ett til. Var vel ikke så lurt å bestille nytt nå ? Regner med det havner en del kort på bruktmarkedet nå. Jah, hvorfor ikke? Du skal kline på endel filtere før du capper 3.5GB, så er ikke sååå bekymret for det, jeg har nesten bestandig kjørt uten slikt sålenge jeg har spilt. Men det skal sies, jeg syns dette er jævlig dårlig av Nvidia, fordi dette er rett og slett ren løgn. Men jeg har allerede ROG Swift og et 970 Strix fra før, og gidder ikke punge ut enda 4-5K for GPU på vann, og jeg enda mindre lyst på AMD. Så for meg så blir 970 det mest fornuftige. Og enda en ting, jeg kommer til å hoppe rett på neste gen, og da blir det toppkort uansett. Nå skal alle konfirmantene som trur kortet ble mye dårligere av å finne ut av en feil selge det. Husk at 99% var fornøyd med kortet før de hørte om dette. Jeg har kjøpt 4 nye 970? Lenke til kommentar
War Skrevet 26. januar 2015 Del Skrevet 26. januar 2015 Litt dilldall som skal få folde litt 1 Lenke til kommentar
War Skrevet 26. januar 2015 Del Skrevet 26. januar 2015 NVIDIA says this was an error in the reviewer’s guide and a misunderstanding between the engineering team and the technical PR team on how the architecture itself functioned. Det her er så bra PR-sjefen fikk en postilapp på skjermen , reklamer vår nye 970 , google specksa, finn på no bra Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 26. januar 2015 Del Skrevet 26. januar 2015 Trenger ikke å være rakettkirurg for å skjønne at det der er piss akkurat. Lenke til kommentar
Marinius Skrevet 26. januar 2015 Del Skrevet 26. januar 2015 Hvordan stiller egentlig 970 vs 980 nå? Før var det vel 15% kraftigere og 50% dyrere med 980, men hvordan er dette nå? Ser vi et større sprik mellom dem nå? Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 26. januar 2015 Del Skrevet 26. januar 2015 Hvordan stiller egentlig 970 vs 980 nå? Før var det vel 15% kraftigere og 50% dyrere med 980, men hvordan er dette nå? Ser vi et større sprik mellom dem nå? Samme Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 26. januar 2015 Del Skrevet 26. januar 2015 (endret) Cdon.no er blitt verdenskjente http://videocardz.com/54727/amd-radeon-r9-300-series-rumors Endret 26. januar 2015 av Nizzen Lenke til kommentar
War Skrevet 26. januar 2015 Del Skrevet 26. januar 2015 Smart da, 900.000.000 besøkende for 3 min arbeid. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 27. januar 2015 Del Skrevet 27. januar 2015 (endret) Folkens. GTX 970 har da ikke blitt noe dårrligere. Det er da nøyaktig det samme kortet. Og om man mangler noen ROPs her så spiller det jo ingen trille når man uansett mangler de tilhørende shaderenhetene, og de visste vi jo manglet. Det hadde nok ikke gitt noe som helst i praksis med de ekstra. (980/970 har begge latterlig mange ROPs kontra minnebuss, så det er nok ikke i nærhten av flaskehals) De flest her inne tipper jeg har sammenlignet kortene etter ytelsen det logger opp mot 980. Og det er fortsatt vesentlig billigere enn GTX 980, så det gir fortsatt mye mening. Greit nok, jeg forstår godt at man i praksis bare får utnyttet 3,5GB med minne, før ytelsen potensielt vil ryke litt ekstra nedover. Men hey, det visste vi jo i fra før. Ja vi har da sett grafene i div. Spill. Og at ingen la spesielt merke til de prosentene man taper i slike scenarioer før nå, sier vel litt om hvor stor betydning det har?... Nvidia har jo egentlig vært smarte, og det er takket være maxwell at det er mulig at de to kommer så "nærme" som de gjør. Med sin triksing. Egentlig hadde GTX 970 vært enda tregere og hatt enda mindre minne å route med. Jeg synes fortsatt at 980 har et vesentlig forsprang, men prisen er desto mer. Så joda, vil i lile stor grad anbefale GTX 970. Endret 27. januar 2015 av Andrull Lenke til kommentar
MrMarbles Skrevet 27. januar 2015 Del Skrevet 27. januar 2015 Folkens. GTX 970 har da ikke blitt noe dårrligere. Det er da nøyaktig det samme kortet. Og om man mangler noen ROPs her så spiller det jo ingen trille når man uansett mangler de tilhørende shaderenhetene, og de visste vi jo manglet. Det hadde nok ikke gitt noe som helst i praksis med de ekstra. (980/970 har begge latterlig mange ROPs kontra minnebuss, så det er nok ikke i nærhten av flaskehals) De flest her inne tipper jeg har sammenlignet kortene etter ytelsen det logger opp mot 980. Og det er fortsatt vesentlig billigere enn GTX 980, så det gir fortsatt mye mening. Greit nok, jeg forstår godt at man i praksis bare får utnyttet 3,5GB med minne, før ytelsen potensielt vil ryke litt ekstra nedover. Men hey, det visste vi jo i fra før. Ja vi har da sett grafene i div. Spill. Og at ingen la spesielt merke til de prosentene man taper i slike scenarioer før nå, sier vel litt om hvor stor betydning det har?... Nvidia har jo egentlig vært smarte, og det er takket være maxwell at det er mulig at de to kommer så "nærme" som de gjør. Med sin triksing. Egentlig hadde GTX 970 vært enda tregere og hatt enda mindre minne å route med. Jeg synes fortsatt at 980 har et vesentlig forsprang, men prisen er desto mer. Så joda, vil i lile stor grad anbefale GTX 970. Det er bare det at plutselig, så er ikke alt av minnet på samme spek som resten minnet. Og plutselig har spesifikasjonene blitt verre. Jeg synes ikke dette er greit og er glad jeg ikke har et 970. Nå gjenstår det å se hva for konsekvenser dette vil ha i faktiske spill som kommer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå