**dp** Skrevet 26. januar 2015 Del Skrevet 26. januar 2015 Selvfølgelig er det verdens undergang.. ( ) Gidder ikke og legge det under vann om det ikke klarer MINST 1515/2000Nhz stabilt ^^ Men trenger mer radiator areal uansett, tempen på cpu er allerede oppe i 70C, på 4.75Ghz 1.330V, en ekstra 280/240mm rad, hadde vært digg, men allerede for lite plass i R5 med xtx 360 den tempen på cpu må du nesten regne med uansett. der ser du grunnen til at R5 ikke er ideelt til vannkjøling, men ville du høre..? Spørsmålet er vell om det har noen reel verdi? Christian har hatt en bratt kurve hva ytelse angår for sin hardware. Om det har noen faktisk betydning å øke enda noen Mhz for Christian sin del (annet enn det psykiske kicket enhver får i en slik situasjon) er jeg heller usikker på. Samme som problemet med Nvidia som er diskutert her som "ild i tørt gress". Jeg siterer Nizzen: "Som sagt så vil kanskje ikkje noen merke "problemet" engang. 970 er et svært bra kort til prisen på alle måter fortsatt." Sitat slutt. Status qou: Christian er 15år som tidligere nevnt av han selv en rekke ganger. Det er mer vanlig å ta med i beregningene "hva alle andre synes" i den alderen. Ergo blir det frem og tilbake. Det er jo overkill med et slikt oppsett uansett når 1080p 60Hz er alt gutten har av skjerm (og han er ikke alene) det er vel heller motsatt - de siste Mhzene er ALT han bryr seg om det handler om å høre på hva andre sier og så ta en avgjørelse selv basert på innspillene man får. da slipper man kanskje å selge R5 kabinettet og tape penger på dette. 1 Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 26. januar 2015 Del Skrevet 26. januar 2015 Selvfølgelig er det verdens undergang.. ( ) Gidder ikke og legge det under vann om det ikke klarer MINST 1515/2000Nhz stabilt ^^ Men trenger mer radiator areal uansett, tempen på cpu er allerede oppe i 70C, på 4.75Ghz 1.330V, en ekstra 280/240mm rad, hadde vært digg, men allerede for lite plass i R5 med xtx 360 den tempen på cpu må du nesten regne med uansett. der ser du grunnen til at R5 ikke er ideelt til vannkjøling, men ville du høre..? Spørsmålet er vell om det har noen reel verdi? Christian har hatt en bratt kurve hva ytelse angår for sin hardware. Om det har noen faktisk betydning å øke enda noen Mhz for Christian sin del (annet enn det psykiske kicket enhver får i en slik situasjon) er jeg heller usikker på. Samme som problemet med Nvidia som er diskutert her som "ild i tørt gress". Jeg siterer Nizzen: "Som sagt så vil kanskje ikkje noen merke "problemet" engang. 970 er et svært bra kort til prisen på alle måter fortsatt." Sitat slutt. Status qou: Christian er 15år som tidligere nevnt av han selv en rekke ganger. Det er mer vanlig å ta med i beregningene "hva alle andre synes" i den alderen. Ergo blir det frem og tilbake. Det er jo overkill med et slikt oppsett uansett når 1080p 60Hz er alt gutten har av skjerm (og han er ikke alene) det er vel heller motsatt - de siste Mhzene er ALT han bryr seg om det handler om å høre på hva andre sier og så ta en avgjørelse selv basert på innspillene man får. da slipper man kanskje å selge R5 kabinettet og tape penger på dette. Sure,.Får ueg et Lc v8 til 1000Kr så done, men 3500Kr for en kasse man har greiene oppi blir overkill. Er riktig det Sn1ken sier, jeg vigler frem og tilbake ofte og mye... Men er ikke lett og bestemme seg, R5 fikk jeg i gave av en snill sjel. Så går nå får 980, mister fps, men så har jeg singelt kort og legger det muligens under vann. Forskjellen på 4.5Ggz og 4.75Ghz er kanskje ikke allverdens, men siden jeg liker og overklokke så går jeg selvsagt for det jeg max klarer til 24/7 (har ikke testet høyere) 1 Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 26. januar 2015 Del Skrevet 26. januar 2015 Forskjellen på 4.5Ggz og 4.75Ghz er kanskje ikke allverdens, men siden jeg liker og overklokke så går jeg selvsagt for det jeg max klarer til 24/7 (har ikke testet høyere) Bare at med singel 980 kort så vil ikke 4.5 Ghz CPU begrense deg, eller 4.0 Ghz for den sakens skyld... Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 26. januar 2015 Del Skrevet 26. januar 2015 (endret) Forskjellen på 4.5Ggz og 4.75Ghz er kanskje ikke allverdens, men siden jeg liker og overklokke så går jeg selvsagt for det jeg max klarer til 24/7 (har ikke testet høyere) Bare at med singel 980 kort så vil ikke 4.5 Ghz CPU begrense deg, eller 4.0 Ghz for den sakens skyld... Nei, sant de, men hvorfor overklokke i heheletatt da, gøyere og kjøre høyere klokk 24/7... Endret 26. januar 2015 av Snusmumr1kk1 Lenke til kommentar
Taake89 Skrevet 26. januar 2015 Del Skrevet 26. januar 2015 Selvfølgelig er det verdens undergang.. ( ) Gidder ikke og legge det under vann om det ikke klarer MINST 1515/2000Nhz stabilt ^^ Men trenger mer radiator areal uansett, tempen på cpu er allerede oppe i 70C, på 4.75Ghz 1.330V, en ekstra 280/240mm rad, hadde vært digg, men allerede for lite plass i R5 med xtx 360 den tempen på cpu må du nesten regne med uansett. der ser du grunnen til at R5 ikke er ideelt til vannkjøling, men ville du høre..? Spørsmålet er vell om det har noen reel verdi? Christian har hatt en bratt kurve hva ytelse angår for sin hardware. Om det har noen faktisk betydning å øke enda noen Mhz for Christian sin del (annet enn det psykiske kicket enhver får i en slik situasjon) er jeg heller usikker på. Samme som problemet med Nvidia som er diskutert her som "ild i tørt gress". Jeg siterer Nizzen: "Som sagt så vil kanskje ikkje noen merke "problemet" engang. 970 er et svært bra kort til prisen på alle måter fortsatt." Sitat slutt. Status qou: Christian er 15år som tidligere nevnt av han selv en rekke ganger. Det er mer vanlig å ta med i beregningene "hva alle andre synes" i den alderen. Ergo blir det frem og tilbake. Det er jo overkill med et slikt oppsett uansett når 1080p 60Hz er alt gutten har av skjerm (og han er ikke alene) det er vel heller motsatt - de siste Mhzene er ALT han bryr seg om det handler om å høre på hva andre sier og så ta en avgjørelse selv basert på innspillene man får. da slipper man kanskje å selge R5 kabinettet og tape penger på dette. Sure,.Får ueg et Lc v8 til 1000Kr så done, men 3500Kr for en kasse man har greiene oppi blir overkill. Er riktig det Sn1ken sier, jeg vigler frem og tilbake ofte og mye... Men er ikke lett og bestemme seg, R5 fikk jeg i gave av en snill sjel. Så går nå får 980, mister fps, men så har jeg singelt kort og legger det muligens under vann. Forskjellen på 4.5Ggz og 4.75Ghz er kanskje ikke allverdens, men siden jeg liker og overklokke så går jeg selvsagt for det jeg max klarer til 24/7 (har ikke testet høyere) Du er mer vinglette enn de mest usikre brudene som skal velge brudekjole Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 26. januar 2015 Del Skrevet 26. januar 2015 Selvfølgelig er det verdens undergang.. ( ) Gidder ikke og legge det under vann om det ikke klarer MINST 1515/2000Nhz stabilt ^^ Men trenger mer radiator areal uansett, tempen på cpu er allerede oppe i 70C, på 4.75Ghz 1.330V, en ekstra 280/240mm rad, hadde vært digg, men allerede for lite plass i R5 med xtx 360 den tempen på cpu må du nesten regne med uansett. der ser du grunnen til at R5 ikke er ideelt til vannkjøling, men ville du høre..? Spørsmålet er vell om det har noen reel verdi? Christian har hatt en bratt kurve hva ytelse angår for sin hardware. Om det har noen faktisk betydning å øke enda noen Mhz for Christian sin del (annet enn det psykiske kicket enhver får i en slik situasjon) er jeg heller usikker på. Samme som problemet med Nvidia som er diskutert her som "ild i tørt gress". Jeg siterer Nizzen: "Som sagt så vil kanskje ikkje noen merke "problemet" engang. 970 er et svært bra kort til prisen på alle måter fortsatt." Sitat slutt. Status qou: Christian er 15år som tidligere nevnt av han selv en rekke ganger. Det er mer vanlig å ta med i beregningene "hva alle andre synes" i den alderen. Ergo blir det frem og tilbake. Det er jo overkill med et slikt oppsett uansett når 1080p 60Hz er alt gutten har av skjerm (og han er ikke alene) det er vel heller motsatt - de siste Mhzene er ALT han bryr seg om det handler om å høre på hva andre sier og så ta en avgjørelse selv basert på innspillene man får. da slipper man kanskje å selge R5 kabinettet og tape penger på dette. Sure,.Får ueg et Lc v8 til 1000Kr så done, men 3500Kr for en kasse man har greiene oppi blir overkill. Er riktig det Sn1ken sier, jeg vigler frem og tilbake ofte og mye... Men er ikke lett og bestemme seg, R5 fikk jeg i gave av en snill sjel. Så går nå får 980, mister fps, men så har jeg singelt kort og legger det muligens under vann. Forskjellen på 4.5Ggz og 4.75Ghz er kanskje ikke allverdens, men siden jeg liker og overklokke så går jeg selvsagt for det jeg max klarer til 24/7 (har ikke testet høyere) Du er mer vinglette enn de mest usikre brudene som skal velge brudekjole L.A.L Lenke til kommentar
War Skrevet 26. januar 2015 Del Skrevet 26. januar 2015 Kjøp 10 av hver, så setter du resten til å folde, problemet løst. Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 26. januar 2015 Del Skrevet 26. januar 2015 Kjøp 10 av hver, så setter du resten til å folde, problemet løst. Smart, noen som vil bytte mot en tuer tier og litt lommerusk ^^ Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 26. januar 2015 Del Skrevet 26. januar 2015 Jeg må innrømme, jeg vingler like mye jeg, og er da dobbelt så gammel som Christian. Tipper det er en her inne som er drit lei av maset mitt 1 Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 26. januar 2015 Del Skrevet 26. januar 2015 Jeg må innrømme, jeg vingler like mye jeg, og er da dobbelt så gammel som Christian. Tipper det er en her inne som er drit lei av maset mitt Finally, we got one ^^ Da skjønner du strevet med og velge komponenter, tok noen dager og velge hk også, gikk dpg for Asus x99 s og ikke oc Formula pga pris, fikk asus kortet for 2K Nå er det samme greie med gpu^^ Noen som vet om Gigabyte lar deg legge kortet under vann, og at jeg beholde garantirn, slik evga og msi gjør. Lenke til kommentar
Taake89 Skrevet 26. januar 2015 Del Skrevet 26. januar 2015 Noen som vet om Gigabyte lar deg legge kortet under vann, og at jeg beholde garantirn, slik evga og msi gjør. Egentlig er det bra at det blir spurt en del spørsmål, jeg tipper det er mange som lurer på mye av det samme men ikke tør å spørre. Men samtidig, mye av det kan man enkelt google seg frem til, slik som det spørsmålet det 1 Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 26. januar 2015 Del Skrevet 26. januar 2015 Litt mer info om 970 "problemet" her. Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 26. januar 2015 Del Skrevet 26. januar 2015 Noen som vet om Gigabyte lar deg legge kortet under vann, og at jeg beholde garantirn, slik evga og msi gjør. Egentlig er det bra at det blir spurt en del spørsmål, jeg tipper det er mange som lurer på mye av det samme men ikke tør å spørre. Men samtidig, mye av det kan man enkelt google seg frem til, slik som det spørsmålet det Googlet idag under skoletimen, etter 25min endte det opp med at den ble prøvd fratatt av lærer Skal sende mail til Gigabyte jeg. 1 Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 26. januar 2015 Del Skrevet 26. januar 2015 Offisielt intervju med Jonah Alben fra Nvidia. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 26. januar 2015 Del Skrevet 26. januar 2015 Offisielt intervju med Jonah Alben fra Nvidia. Flott! Hvis alle folk som lurer på 970 problemet leser hele artikkelen, så blir det bra Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 26. januar 2015 Del Skrevet 26. januar 2015 Så i praksis er 970 et 3.5GB vram kort da. Får bli toppkortet neste gang da Lenke til kommentar
War Skrevet 26. januar 2015 Del Skrevet 26. januar 2015 Man kjøper alltid toppkort så fort de kommer. Bare til å ringe butikken og lage an avtale om at alle nye kort automatisk blir sendt til en hver tid. Gjerrigknarker blir alltid karma-critta 2 Lenke til kommentar
ExpensiveGameFinder Skrevet 26. januar 2015 Del Skrevet 26. januar 2015 Nja, det spørs hvilket jort du får mitt bruker egfektiv 3 600mb så jeg mangler bare 400 Lenke til kommentar
kalleklovn12 Skrevet 26. januar 2015 Del Skrevet 26. januar 2015 Jaja. 970 fikk sin knekk, MEN når kommer neste serie ut?! Blir det kanskje en Classified Ti i Gm200 arkitekturen?! Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 26. januar 2015 Del Skrevet 26. januar 2015 (endret) Endret 26. januar 2015 av Nizzen 5 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå