Andrull Skrevet 21. januar 2015 Del Skrevet 21. januar 2015 (endret) GTX 990 kommer vel også snart? Aka. dobbelkortet til 980. 900-navnet er svertet av 980, og for dårlig for GM200. Skakke ha et kort som ikke takler litt overspenning. Eller som ser blottet for komponenter. Det blir nok helt sikkert nytt for de brikkene ja. På samme vis som GTX 600- og GTX 700-serien. Endret 21. januar 2015 av Andrull Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 21. januar 2015 Del Skrevet 21. januar 2015 Jeg er spent på hva 3072 cuda kjerner, 12GB vram på 384bit bus gjør med ytelsen i spill @ 4K oppløsning. For meg med 4K skjerm betyr det en del. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 21. januar 2015 Del Skrevet 21. januar 2015 For ikke å snakke om 96 ROPs (sannsynligvis). Og enda høyere oppløsninger for de med flere monitorer. Lenke til kommentar
Marinius Skrevet 21. januar 2015 Del Skrevet 21. januar 2015 Jeg har fått litt problemer med mine Evga 970 sc. Jeg får coil whine fra begge to. Både når de er i SLI og test av hvert enkelt. Hvordan funker dette? Burde jeg bare returnere de, eller ligger problemet hos f.eks PSU? Den er også helt ny, Hx1000i Lenke til kommentar
HKS Skrevet 21. januar 2015 Del Skrevet 21. januar 2015 Hvis det kommer et 980Ti, så blir jo det basert på GM200 brikken og ikke GM204.GeForce-variant kommer neppe enda. Først profesjonelle (Quadro, etc.) og semi-profesjonelle (Titan) kort... Som HKS skrev, ryktene sier Mars en gang. Men vi vet jo ikke. Kanskje nVidia venter å ser hva AMD sine kort yter først.Mars på GTC kan jeg vel bortimot bekrefte, hvis det lanseres før blir det en papirlansering. Ingen nye GPU'er fra AMD i overskuelig fremtid... Helt ny arkitektur fra nVidia kommer ikke før 16nm prosessen er klart, og masse produksjon starter ikke før sensommeren.Pascal kommer til å ha ganske mye til felles med Maxwell, det blir en mindre endring. Hovednyhetene blir ny bus mellom GPU'er (NVLink) og HBM. Nvidia mener at HBM ikke er noe poeng før man får krympet ned fra 28nm. Neste arkitektur med større endringer er Volta som kommer etter Pascal. Blir ting enda mer utsatt enn det allerede er, så kan det hende disse korta ikke kommer før om ett år fra nå. En ting er sikkert, nVidia går ikke et helt år (2015) uten å lansere noen nye kort. Derfor GM200 brikken.Jepp, GM200 og GM206 blir lansert i Q1. 1 Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 21. januar 2015 Del Skrevet 21. januar 2015 Hmm, Vits å vente på forbuker korta? Har bestemt meg for 970 SCC elns i Sli. Tenker dere? Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 21. januar 2015 Del Skrevet 21. januar 2015 Hmm, Vits å vente på forbuker korta? Har bestemt meg for 970 SCC elns i Sli. Tenker dere? Jeg tenker at du ikkje må tenke så mye. Slapp av et år med 970 sli du Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 21. januar 2015 Del Skrevet 21. januar 2015 Hmm, Vits å vente på forbuker korta? Har bestemt meg for 970 SCC elns i Sli. Tenker dere? Jeg tenker at du ikkje må tenke så mye. Slapp av et år med 970 sli du Holder vel et par år det ja^^ Da venter jeg til Pascal om jeg skal oppgradere^^ Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 21. januar 2015 Del Skrevet 21. januar 2015 Hmm, Vits å vente på forbuker korta? Har bestemt meg for 970 SCC elns i Sli. Tenker dere? Jeg tenker at du ikkje må tenke så mye. Slapp av et år med 970 sli du Holder vel et par år det ja^^ Da venter jeg til Pascal om jeg skal oppgradere^^ Imens du venter kan du spise deilig sjokoladekake på Pascal i Oslo. Digg 2 Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 21. januar 2015 Del Skrevet 21. januar 2015 Hmm, Vits å vente på forbuker korta? Har bestemt meg for 970 SCC elns i Sli. Tenker dere? Jeg tenker at du ikkje må tenke så mye. Slapp av et år med 970 sli du Holder vel et par år det ja^^ Da venter jeg til Pascal om jeg skal oppgradere^^ Imens du venter kan du spise deilig sjokoladekake på Pascal i Oslo. Digg Haha, Tar ca 4 timer og kjøre, men regner med det er verdt det Må være noe helt utsøkt sjokolade Regner med du selvsagt må langtids ``teste`` et Titan X/II/YØEÆ eller hva det skal hete? 1 Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 21. januar 2015 Del Skrevet 21. januar 2015 HKS: Så det er vel å forvente Titan(GM200) rundt slutten av mars? Har du forøvrig hørt noe mer om innebygget ARM og andre programmeringsmuligheter? (og hvilke som eventuelt blir eksklusivt for GM200?) Lenke til kommentar
HKS Skrevet 21. januar 2015 Del Skrevet 21. januar 2015 HKS: Så det er vel å forvente Titan(GM200) rundt slutten av mars? Hva navnet blir vet jeg ikke, men skal selv over til GTC, og GM200 er en av tingene som blir vist. Har du forøvrig hørt noe mer om innebygget ARM og andre programmeringsmuligheter? (og hvilke som eventuelt blir eksklusivt for GM200?)Innebygd ARM (Denver) skjer nok ikke før 16nm. Det kommer også etterhvert til å komme spennende ting ut av samarbeidet med IBM... Kan ikke si noe om features på GM200, men kan si at brikken får en annen compute versjon enn GM204. 1 Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 21. januar 2015 Del Skrevet 21. januar 2015 Kan ikke si noe om features på GM200, men kan si at brikken får en annen compute versjon enn GM204. Kan hende GM200 vil yte en del bedre til Folding@Home da over GM204. 1 Lenke til kommentar
oivindwold Skrevet 22. januar 2015 Del Skrevet 22. januar 2015 (endret) Hvor høy kvalitet kan jeg kjøre The Witcher 3 på f.eks, på disse spesifikasjonene? For eksempel prosessoren som er anbefalt er jo en i7-3770 og jeg har en i5-4670K, ikke overclocka enda. Er det stor forkjell på disse prosessorene, jeg har hørt at i5 er en "bedre" gaming prosessor og at den er bedre på forkjellige opppgaver. Dette gjelder også andre veien. 770 er bedre enn 760, det er som at 960 ikke kommer til å være bedre enn en 970. Hva med å komme med flere umulige spørsmål, mens du førstenes er i gang? The Witcher 3 er ikkje ute enda etter det jeg har fått med meg... TW3 skal jo bli et JÆVELIG krevende spill i følge ryktene. Derfor gleder jeg meg, ikkje på grunn av selve gameplayet Spill det nye Dragonage spillet, så får du nok en anelse hva et slikt spill vil yte med din hardware. Dragonage Iinquisition skalerer meget bra med hardware, iallefall med flere skjermkort. Ganske greitt å ha en bra cpu i Dragonage Sikler på 6 eller 8 kjerner selv. Men spiller du mye i 1280x720 oppløsning eller ? Endret 22. januar 2015 av [email protected] Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 22. januar 2015 Del Skrevet 22. januar 2015 (endret) De tester med lavere oppløsning av forskjellige grunner. Men hovedsakelig for at testen skal gi mening for High-end brukere og bedre varighet for fremtiden. Det gir liten mening å måle ytelsen til CPUen, når du kjører et for svakt skjermkort til å kunne måle ytelsen. Folk overklokker kanskje GPUen, de skaffer seg SLI osv.., eller nye kraftigere skjermkort kommer ut. Og da ønsker man gjerne å vite hvor mange FPS CPUen er god for, og om det bør gi noen effekt å overklokke eller skaffe seg en med flere kjerner. Endret 22. januar 2015 av Andrull Lenke til kommentar
War Skrevet 22. januar 2015 Del Skrevet 22. januar 2015 Jeg har fått litt problemer med mine Evga 970 sc. Jeg får coil whine fra begge to. Både når de er i SLI og test av hvert enkelt. Hvordan funker dette? Burde jeg bare returnere de, eller ligger problemet hos f.eks PSU? Den er også helt ny, Hx1000i Endrer lyden tone når du /om du drar klokkeslideren for eks opp 50 eller ned 50 og trykker ok? Under last? Med en gang du starter et spill? Alle spill? Får cw på alle 40 kort her om jeg folder core 15 i fah, så type belastning kan også spille inn. Lenke til kommentar
Marinius Skrevet 22. januar 2015 Del Skrevet 22. januar 2015 Core 15 er blokkert, så det er under load. Folding av core 17 og spilling. Har prøvd et par forskjellige spill med samme resultat. Kan prøve å klokke opp / ned når jeg kommer hjem over helgen. Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 22. januar 2015 Del Skrevet 22. januar 2015 Core 15 er blokkert, så det er under load. Folding av core 17 og spilling. Har prøvd et par forskjellige spill med samme resultat. Kan prøve å klokke opp / ned når jeg kommer hjem over helgen. Tips, Har du Crysis 3 elsn? der FPS er skyhøy i spillmenyen, Så lar du skjermkortet være i spillmenyen lenge, snakk om 12 timer, (eller mer) så skal det meste forsvinner, kan også gå vekk med tiden, må bare ``jobbe`` kortet inn Lenke til kommentar
Marinius Skrevet 22. januar 2015 Del Skrevet 22. januar 2015 Har det, men fah burde jo klare å "jobbe" kortet inn om det skulle være nødvendig? Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 22. januar 2015 Del Skrevet 22. januar 2015 (endret) Er som sagt forskjellig etter hvordan type last det er. FAH tviler jeg på belaster alle deler av kortet spesielt bra, og belaster det på en annen måte. Å være i en spillmeny vil heller ikke stå for maks belastning, men tydeligvis en belastning som er mer fordelaktig når det kommer til å fjerne CW.ja, faktisk så har jeg en anelse om at det rett og slett er to motsetninger. Det du belaster i en spillmeny er ganske motsatt av det du belaster i FAH. Ettersom jeg ikke ser for meg at det er særlig mye som skjer hos CUDA-kjernene/shaderene. Og heller mer på de delene som står for å levere det prosesserte bildet. Disse får knapt gjort noe i i FAH, hvor du strengt talt ikke belaster de delene overhode. Endret 22. januar 2015 av Andrull Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå