Gå til innhold

Geforce GTX 9xx Tråden


Anbefalte innlegg

Woha, en enda svakere versjon (nedjustert til bare 2000 CUDA-cores) som koster enda mer, og bruker enda mindre strøm. Aiai. :tease:

 

Må være fint for de som ønsker seg en skikkelig middelmådig maskin.

Kanskje slenge inn en Intel spareprosessor som f.eks i5-4460T når man først er i gang. :rofl:

 

Uansett, ryktene på 800/900-serien har jo variert voldsomt også da. Så ikke godt å vite hva som er sant.

 

Uansett, vi får nok se noe bedre pris/ytelse, så FOR ille kan det ikke være. Ellers får ikke Nvidia solgt så mye som de ønsker. Men jeg er glad jeg tok høyde for at det kom til å bli en kjip lansering.

Endret av Andrull
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Woha, en enda svakere versjon (nedjustert til bare 2000 CUDA-cores) som koster enda mer, og bruker enda mindre strøm. Aiai. :tease:

 

Må være fint for de som ønsker seg en skikkelig middelmådig maskin.

Kanskje slenge inn en Intel sapreprosessor som f.eks i5-4460T når man først er i gang. :rofl:

 

Uansett, ryktene på 800/900-serien har jo variert voldsomt også da. Så ikke godt å vite hva som er sant.

Sant så sant, Håper på at prisen blir 4000Kr-ish, Ihvertfall lavere en 5K.

Lenke til kommentar

Woha, en enda svakere versjon (nedjustert til bare 2000 CUDA-cores) som koster enda mer, og bruker enda mindre strøm. Aiai. :tease:

Du har glemt at 750 Ti har "bare" 640 CUDA cores og leverer nesten like god ytelse som GTX 660 med 960 CUDA-cores? Ifølge Nvidia selv klarte de å få 35% mer ytelse per "CUDA-core" med Maxwell.

 

Syns det er mer spennende at de har klart å klokke dette kortet så ubegripelig høyt og likevel holdt TDP nede til 165W, mye av Nvidias fordel i ytelse/effekt med Kepler har jo vært lavere klokkefrekvenser, powergating, og mange ALUer. Annet interessant er 64 ROPs, hvorfor så mange med så lite minnebåndbredde?

Endret av N o r e n g
Lenke til kommentar

 

Med Maxwell v1.0 i tillegg. Dette ryktes å være Maxwell v2.0. NDA lift er ikke lenge til :)

Får ha håpet like høyt som deg ^!^ Selv om jeg er litt sur om ryktene stemmer, Så er dette jo litt spennende :)

 

Les: http://www.anandtech.com/show/7764/the-nvidia-geforce-gtx-750-ti-and-gtx-750-review-maxwell/3

 

Ingen forventet noen gang at GTX 980 skulle ha flere CUDA-cores enn GTX 780 Ti

Lenke til kommentar

 

 

Med Maxwell v1.0 i tillegg. Dette ryktes å være Maxwell v2.0. NDA lift er ikke lenge til :)

Får ha håpet like høyt som deg ^!^ Selv om jeg er litt sur om ryktene stemmer, Så er dette jo litt spennende :)

 

Les: http://www.anandtech.com/show/7764/the-nvidia-geforce-gtx-750-ti-and-gtx-750-review-maxwell/3

 

Ingen forventet noen gang at GTX 980 skulle ha flere CUDA-cores enn GTX 780 Ti

 

Ingen realister iallefall ;)

Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

der8auer saying around 2300MHz OCs on LN2

Fra Alatar på OCN. Spennende :)

 

Hva kom refrence kortet opp i? :)

 

EDIT: Altså 780/TI

 

Referanse 780Ti? Med sin massive 5-phase VRM? Aner ikke. Men 780Ti KPE toppa ut på rett over 2000mhz, og det var etter en god stund.

 

Da er de vel refrence Alatar teste? Som ikke er dårlig, 2.3Ghz er jo ikke ille det, Nesten like rask som min Q6700 (2.6Ghz) Så er veldig spent på hva 980 Kingpin klarer å gjøre :D

Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

 

der8auer saying around 2300MHz OCs on LN2

Fra Alatar på OCN. Spennende :)

 

Hva kom refrence kortet opp i? :)

 

EDIT: Altså 780/TI

 

Referanse 780Ti? Med sin massive 5-phase VRM? Aner ikke. Men 780Ti KPE toppa ut på rett over 2000mhz, og det var etter en god stund.

 

Da er de vel refrence Alatar teste? Som ikke er dårlig, 2.3Ghz er jo ikke ille det, Nesten like rask som min Q6700 (2.6Ghz) Så er veldig spent på hva 980 Kingpin klarer å gjøre :D

 

Ikke Alatar. Der8auer er en tysker :)

Lenke til kommentar

 

 

 

Med Maxwell v1.0 i tillegg. Dette ryktes å være Maxwell v2.0. NDA lift er ikke lenge til :)

Får ha håpet like høyt som deg ^!^ Selv om jeg er litt sur om ryktene stemmer, Så er dette jo litt spennende :)

 

Les: http://www.anandtech.com/show/7764/the-nvidia-geforce-gtx-750-ti-and-gtx-750-review-maxwell/3

 

Ingen forventet noen gang at GTX 980 skulle ha flere CUDA-cores enn GTX 780 Ti

 

Ingen realister iallefall ;)

 

 

Ikke helt enig der :wee:

 

Ref artikkel under:

 

Skal vi tro ryktebørsen rett vil GM204 by på rundt 3200 CUDA-kjerner. Dette er en grei økning fra dagens GK110, blant annet benyttet i GeForce GTX 780, som i nettopp dét kortet byr på 2304 aktive CUDA-kjerner.

 

http://www.hardware.no/artikler/nvidia-slipper-ny-toppmodell-neste-maned/162264

Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

 

 

 

Med Maxwell v1.0 i tillegg. Dette ryktes å være Maxwell v2.0. NDA lift er ikke lenge til :)

Får ha håpet like høyt som deg ^!^ Selv om jeg er litt sur om ryktene stemmer, Så er dette jo litt spennende :)

Les: http://www.anandtech.com/show/7764/the-nvidia-geforce-gtx-750-ti-and-gtx-750-review-maxwell/3

 

Ingen forventet noen gang at GTX 980 skulle ha flere CUDA-cores enn GTX 780 Ti

Ingen realister iallefall ;)

Ikke helt enig der :wee:

 

Ref artikkel under:

 

Skal vi tro ryktebørsen rett vil GM204 by på rundt 3200 CUDA-kjerner. Dette er en grei økning fra dagens GK110, blant annet benyttet i GeForce GTX 780, som i nettopp dét kortet byr på 2304 aktive CUDA-kjerner.

 

http://www.hardware.no/artikler/nvidia-slipper-ny-toppmodell-neste-maned/162264

Hardware.no leser jeg kun for å le og se på bilder av laptoper. Det var ingen med hjernen i behold som trodde på 3200 cuda-kjerner Endret av N o r e n g
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ikke for å fornærme noen, men hva tipper du 980 yter sammenliknet med 780?

 

Jeg tipper 10% høyere ytelse.

 

Så vil jeg at du skal tippe, så er det samme for meg hvem som har rett. Bare gøy å se i ettertid :)

 

Om det er verd prisen vil jo også ha sitt å si.

 

Er denne ekte, så har jeg feil, og det viste jeg fra før, men den som venter får se:

 

NVIDIA-GeForce-GTX-980-and-GeForce-GTX-9

Endret av Sn1ken
Lenke til kommentar

Jeg er ganske sikker på at 980 vil yte litt dårligere enn 780Ti, bare enkelt og greit utifra specs. Om de faktisk har forbedret designet så drastisk at det kan dra fra på med 256bit minne og veldig moderate specs, så blir jeg mektig imponert. Jeg håper såklart på såpass fremskritt, men det er ikke å forvente på 28nm og innenfor effekten det ryktes om.

Endret av Ziff
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...