Gå til innhold

Geforce GTX 9xx Tråden

Anbefalte innlegg

Noen som vet hvordan jeg kan få overklokket 970m i en g751? Syntes 59-60 grader på full load er litt lite, og vil se om jeg kan få hentet ut noe mer. Men afterburner eller precision tillater meg ikke å klokke, går bare tilbake til orginal klokk når jeg prøver.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen som vet hvordan jeg kan få overklokket 970m i en g751? Syntes 59-60 grader på full load er litt lite, og vil se om jeg kan få hentet ut noe mer. Men afterburner eller precision tillater meg ikke å klokke, går bare tilbake til orginal klokk når jeg prøver.

Har du flashet vBIOS?

Lenke til kommentar

Jeg fant utav det. Den nyeste driveren har en bug som gjør at en ikke får overklokket 970m.

Tok bare å installerte forrige driver, så kan jeg overklokke. Er vel fortsatt en begrensning på hvor mye volt jeg får lagt til, men holder for meg forløbi. Har ikke fått testet det ut noe særlig enda.

Lenke til kommentar

DuraN hadde ikke du noe kpe kort du skulle teste. Fått noe gang på de?

Ikke KPE nei, det er ikke tilgjengelig enda. Du tenker kanskje på ProbeIT-kablene som fulgte med mine to 780Ti KPE? :)

Har et vanlig 980 Classy, men BIOS 1 har daua og de to andre er ustabile, så får ikke bencha noenting.

Lenke til kommentar

DuraN hadde ikke du noe kpe kort du skulle teste. Fått noe gang på de?

Ikke KPE nei, det er ikke tilgjengelig enda. Du tenker kanskje på ProbeIT-kablene som fulgte med mine to 780Ti KPE? :)

Har et vanlig 980 Classy, men BIOS 1 har daua og de to andre er ustabile, så får ikke bencha noenting.

Ah. Da misforstod jeg. Har du drept biosen? ?
Lenke til kommentar

Jeg leste i dag at kommende Titan X/Titan 2 vil ha en pris på 1350 dollar...hvis det stemmer, så håper jeg ytelsen tilsvarer 980 SLI. Ellers gidder jeg ikke bruke pengene på det. Hva med dere?

I den samme artikkelen stod det at det kommer til å ha 6GB minne. Noe som ikke gir mening, skal de da kjøre 3GB minne på en cut down GM200 gaming-brikke? Tviler.

Lenke til kommentar

Jeg leste i dag at kommende Titan X/Titan 2 vil ha en pris på 1350 dollar...hvis det stemmer, så håper jeg ytelsen tilsvarer 980 SLI. Ellers gidder jeg ikke bruke pengene på det. Hva med dere?

I den samme artikkelen stod det at det kommer til å ha 6GB minne. Noe som ikke gir mening, skal de da kjøre 3GB minne på en cut down GM200 gaming-brikke? Tviler.

Stemmer. Hmm nei 3GB vram virker usannsynlig. Dessuten i disse 4K tider, så tror jeg den dyreste modellen får kun 12GB. 6GB gaming utgaven blir kanskje til et 980 UItra eller 980 Ti? Og ja, jeg vet at 980 i utgangspunktet ikke er låst. Jeg tror bare at GTX 1080 navnet er enda mer usannsynlig.

Endret av Betroz
Lenke til kommentar

Cut-down config av GM200 får 6GB, "standard" config får 12GB.

Mulig lansering medio-mars på GTC.

Lenke til kommentar

Bare gi meg 12GB Titan det :)

En annen ting; har lest at veldig mange venter på 980Ti, fordi det kom jo 780Ti. Når kommer 980Ti?

Lenke til kommentar

En annen ting; har lest at veldig mange venter på 980Ti, fordi det kom jo 780Ti. Når kommer 980Ti?

Hvis det kommer et 980Ti, så blir jo det basert på GM200 brikken og ikke GM204. Som HKS skrev, ryktene sier Mars en gang. Men vi vet jo ikke. Kanskje nVidia venter å ser hva AMD sine kort yter først.

Helt ny arkitektur fra nVidia kommer ikke før 16nm prosessen er klart, og masse produksjon starter ikke før sensommeren. Blir ting enda mer utsatt enn det allerede er, så kan det hende disse korta ikke kommer før om ett år fra nå. En ting er sikkert, nVidia går ikke et helt år (2015) uten å lansere noen nye kort. Derfor GM200 brikken.

Lenke til kommentar

Hvis det kommer et 980Ti, så blir jo det basert på GM200 brikken og ikke GM204. Som HKS skrev, ryktene sier Mars en gang. Men vi vet jo ikke. Kanskje nVidia venter å ser hva AMD sine kort yter først.

Helt ny arkitektur fra nVidia kommer ikke før 16nm prosessen er klart, og masse produksjon starter ikke før sensommeren. Blir ting enda mer utsatt enn det allerede er, så kan det hende disse korta ikke kommer før om ett år fra nå. En ting er sikkert, nVidia går ikke et helt år (2015) uten å lansere noen nye kort. Derfor GM200 brikken.

Jeg kødda, jeg vet alt dette. Er 99% sikker på at det ikke kommer noe 980Ti, da hoppet opp til GM200 fra GM204 er for stort. Det blir det samme som at 780 skulle blitt kalt 680 Ti.

Lenke til kommentar

Kanskje dem henter opp Ultra navnet igjen :hmm:

Siden GM200 ikke er en ny arkitektur, så tviler jeg dem kaller det for GTX 1080. Igjen kan hende det kun kommer et nytt Titan kort med denne brikken og ikke noe flere kort.

Hvorfor ikke? De hoppet jo fra 600 til 700 selv om begge seriene var Kepler. Det kommer nok cut down GM200 for gaming.

Lenke til kommentar

Kanskje dem henter opp Ultra navnet igjen :hmm:

Siden GM200 ikke er en ny arkitektur, så tviler jeg dem kaller det for GTX 1080. Igjen kan hende det kun kommer et nytt Titan kort med denne brikken og ikke noe flere kort.

Hvorfor ikke? De hoppet jo fra 600 til 700 selv om begge seriene var Kepler. Det kommer nok cut down GM200 for gaming.

Si det. Ja Cut down GM200 med 6GB vram for gaming og 12GB Titan X som nytt topp kort kan hende ja. Eller hva med GTX 990? :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...