Gå til innhold

Geforce GTX 9xx Tråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Lurer på en ting, hvor "future-proof" er GTX 970?

Ingen skjermkort er det, og vil heller ikke være det i overkommelig fremtid. Den dagen du har et skjermkort som klarer å rendre grafikk i spill som er så realistisk at du ikke klarer å skille det fra virkeligheten, ja da er vi der :p Edit : In real time that is.

Men seriøst så kjøp etter lommeboka og DINE behov her og nå.

Endret av Betroz
Lenke til kommentar

Lurer på en ting, hvor "future-proof" er GTX 970?

Det mangler noe vesentlig.. et grensesnitt som klarer 4k i 120Hz f.eks.. for ikke å snakke om 8k.

Leste nylig om en ny kabel, men det hjelper lite når hverken skjerm eller skjermkort har noe "port" som støtter denne kabelen?

Ergo vil jeg si at fremtiden for 970 avhenger mye av hva som skjer på den fronten. Og selvsagt hva du bruker maskinen til for din egen del, kombinert med hvilke "krav" du har til ytelse.

Lenke til kommentar

Kan vare i 5 år før det ikke klarer spill lenger..

Kommer ann på refresh rate på skjermen din, og oppløsningen ;)

Hvis Christian får 970, så varer det statistisk ikkje lenge :cool:

Hahaha ^^

Joa, de dør nok med sikkerhet før 5 år da jeg folder,har også et åar ekstra tips for og skade det :p

Men 980 var faktisk ikke min feil, kun foldet med mye (og overklokket)

Lenke til kommentar

Vær litt seriøse da.

Man kan spille nye titler fremdeles med ett gtx680 på high med en skjerm i full HD.

I mars er det tre år siden lansering av 600 serien.

Det gir et perspektiv over mulighetene. Og merk muligheter ...

Ja full HD, 1080p og 60 Hz gaming ja. Går man opp til 1440p og 144Hz eller 4K oppløsning, så endrer det saken vesentlig.

Lenke til kommentar

Vær litt seriøse da.

Man kan spille nye titler fremdeles med ett gtx680 på high med en skjerm i full HD.

I mars er det tre år siden lansering av 600 serien.

Det gir et perspektiv over mulighetene. Og merk muligheter ...

Ja full HD, 1080p og 60 Hz gaming ja. Går man opp til 1440p og 144Hz eller 4K oppløsning, så endrer det saken vesentlig.

Selvsagt. Sier jeg noe annet ? , refresh rate nevnte jeg ikke med hensikt.

Har en hardcore gamer i huset som har brukt gtx680 med BenQ 144Hz 1920x 1080 frem til årsskiftet.

Men alt er bedre nå med ett 980.

Lenke til kommentar

Man har jo mulighet for SLI å da blir jo levetiden lengere. Jeg hadde GTX 660TI i SLI å klarte greit å holde 120fps i BF4, måtte ofre noe eyecandy som AA, men det gjorde ikke meg så mye. Blir nok et til 980 på meg etterhvert, men til 1080P spilling så holder det foreløpig med et kort.

Nå har jo 1080P vært standard for spilling i ganske lang tid, men tror nok om noen få år at 4K blir den nye standaren å da tror jeg nok vi sliter litt med dagens kort.

Lenke til kommentar

Hvor høy kvalitet kan jeg kjøre The Witcher 3 på f.eks, på disse spesifikasjonene?

For eksempel prosessoren som er anbefalt er jo en i7-3770 og jeg har en i5-4670K, ikke overclocka enda. Er det stor forkjell på disse prosessorene, jeg har hørt at i5 er en "bedre" gaming prosessor og at den er bedre på forkjellige opppgaver. Dette gjelder også andre veien.

770 er bedre enn 760, det er som at 960 ikke kommer til å være bedre enn en 970.

Lenke til kommentar

Hvor høy kvalitet kan jeg kjøre The Witcher 3 på f.eks, på disse spesifikasjonene?

For eksempel prosessoren som er anbefalt er jo en i7-3770 og jeg har en i5-4670K, ikke overclocka enda. Er det stor forkjell på disse prosessorene, jeg har hørt at i5 er en "bedre" gaming prosessor og at den er bedre på forkjellige opppgaver. Dette gjelder også andre veien.

770 er bedre enn 760, det er som at 960 ikke kommer til å være bedre enn en 970.

Hva med å komme med flere umulige spørsmål, mens du førstenes er i gang? :D

The Witcher 3 er ikkje ute enda etter det jeg har fått med meg...

TW3 skal jo bli et JÆVELIG krevende spill i følge ryktene. Derfor gleder jeg meg, ikkje på grunn av selve gameplayet :p

Spill det nye Dragonage spillet, så får du nok en anelse hva et slikt spill vil yte med din hardware. Dragonage Iinquisition skalerer meget bra med hardware, iallefall med flere skjermkort.

http--www.gamegpu.ru-images-stories-Test

Ganske greitt å ha en bra cpu i Dragonage :p

Endret av Nizzen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja forskjellen på 4670 og 3770 er basicly clock speed og ht.

Du kan regne med at 960 vil ca gi ytelsen til 770. Hvis ikke drøyt det samme.

Bør gå greit i hvertfall med mindre det er et jævlig ht krevende spill.

Ser ut til det, annen arkitektur, og den har ht.

I7 er alltid bedre :p

Klokk i5 til 4.4Ghz så er den plenty rask nok :)

760 er ca 670, 770 er ca 680, 680 er ca 960, om du skjønner ;)

• Liker 3
Lenke til kommentar

TW3 skal jo bli et JÆVELIG krevende spill i følge ryktene. Derfor gleder jeg meg, ikkje på grunn av selve gameplayet :p

Spill det nye Dragonage spillet, så får du nok en anelse hva et slikt spill vil yte med din hardware. Dragonage Iinquisition skalerer meget bra med hardware, iallefall med flere skjermkort.

Liker det faktum at en i7 2600k slår en fx 9590 :p
Lenke til kommentar

Liker det faktum at en i7 2600k slår en fx 9590 :p

Enda gøyere å tenke på at 2600k kan overklokkes lett til 5Ghz med bra kjøling. Da er det plutselig kjedelig å være AMD cpu fanboy :green:

Jeg har testet 9590 med Ln2 kjøling, og den var ikkje lett å overklokke mere enn stock. Klarte ca 5500mhz med alle kjernene aktivert. Altså elendig med Ln2. Da kan du tenke deg OC potensialet på luftkjøling. Ja skandale :wee: Klarte dog over ca 7500mhz med 1 kjerne aktivert :p

@ Tg 2014:

2014-04-17193319.jpg

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...