Betroz Skrevet 18. desember 2014 Del Skrevet 18. desember 2014 oivindwold : Du har kjøpt deg EVGA Classified, men har kun 8GB RAM i maskina di? Hmmm det står vel ikke helt i stil hvis jeg hadde trodd 16gb hjalp i spill så hadde jeg sikkert kjøpt det også Greia er at jo mer RAM man har jo mer kan Windows ta i bruk (som egentlig er bra). Jeg har ikke hatt swapfile på mange år. Under spilling av FarCry4 (med noen apps åpne i bakgrunnen) så har jeg sett RAM bruk over 8GB... 16GB RAM er på ingen måte bortkastet penger i dag. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 18. desember 2014 Del Skrevet 18. desember 2014 8GB er minimum og 16GB er det jeg anbefaler for kraftigere PCer. 32GB ga meg passe overkill. ^^ Hadde 4GB på dama sin nye PC og 4GB på ny PC på jobb (hvem setter inn 4GB i en modere maskin!?). Og alt var som sirup. SIMS 3 gikk ikkebuten at den klagde på for lite minne og måtte lukke programmer. Mens PCen på jobb knapt dugde til Word/pdf. 8GB går smooth, men for at windows skal booste opplevelsen maks så kan 16GB være til nytte. Men er man virkelig på sparebluss så er det klart 8 GB funker lenge. Lenke til kommentar
oivindwold Skrevet 18. desember 2014 Del Skrevet 18. desember 2014 oivindwold : Du har kjøpt deg EVGA Classified, men har kun 8GB RAM i maskina di? Hmmm det står vel ikke helt i stil hvis jeg hadde trodd 16gb hjalp i spill så hadde jeg sikkert kjøpt det også Greia er at jo mer RAM man har jo mer kan Windows ta i bruk (som egentlig er bra). Jeg har ikke hatt swapfile på mange år. Under spilling av FarCry4 (med noen apps åpne i bakgrunnen) så har jeg sett RAM bruk over 8GB... 16GB RAM er på ingen måte bortkastet penger i dag. javel da får jeg kjøpe to brikker til da! Lover dere høyere fps da? forresten fått opp classy kortet mitt i 1582 mhz. Uten flashing og med bare 1.250v. Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 18. desember 2014 Del Skrevet 18. desember 2014 javel da får jeg kjøpe to brikker til da! Lover dere høyere fps da? Mer fps, nei. Spill eller maps i spill kan laste raskere. En mer responsiv Windows opplevelse. Sier ikke at din PC vil bli dobbelt så rask... Poenget er vel mer at RAM ikke skal være en begrensende faktor i din maskin. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 18. desember 2014 Del Skrevet 18. desember 2014 Bedre og mer RAM og CPU vil ofte kunne gjøre at FPSen ikke faller fullt så mye under Fps drops. 1 Lenke til kommentar
SKAÐI Skrevet 18. desember 2014 Del Skrevet 18. desember 2014 oivindwold : Du har kjøpt deg EVGA Classified, men har kun 8GB RAM i maskina di? Hmmm det står vel ikke helt i stil hvis jeg hadde trodd 16gb hjalp i spill så hadde jeg sikkert kjøpt det også Greia er at jo mer RAM man har jo mer kan Windows ta i bruk (som egentlig er bra). Jeg har ikke hatt swapfile på mange år. Under spilling av FarCry4 (med noen apps åpne i bakgrunnen) så har jeg sett RAM bruk over 8GB... 16GB RAM er på ingen måte bortkastet penger i dag. javel da får jeg kjøpe to brikker til da! Lover dere høyere fps da? forresten fått opp classy kortet mitt i 1582 mhz. Uten flashing og med bare 1.250v. Kan love deg ettpar fler fps ja Men som de andre sier, det går vel mer på at hvis du bruker andre program samtidig som du gamer, voip, nettleser osv, så kaan det bli "nyttig" Lenke til kommentar
James Bond Skrevet 18. desember 2014 Del Skrevet 18. desember 2014 Bedre og mer RAM og CPU vil ofte kunne gjøre at FPSen ikke faller fullt så mye under Fps drops. Jupp husker jeg nevnte dette om den litt utdaterte CPUen min i7 2600k, som jeg overclocket fra stock til 4.5 da fløt Watch Dogs mye, mye bedre. Mange tror kun skjermkort har alt og si i spill, (oo fordi når CPUen har loadet hele spillet trengs den ikke mer) men CPU spiller også en viktig rolle sammen med RAM. Jeg kommer å oppgradere CPUen til den beste som finnes til P8Z68 hk mitt. Om jeg ikke heller bare slenger ut hele driten og går for ett bedre HK som tillater en bedre CPU, det er forsåvidt ikke så dumt. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 18. desember 2014 Del Skrevet 18. desember 2014 (endret) Bedre og mer RAM og CPU vil ofte kunne gjøre at FPSen ikke faller fullt så mye under Fps drops. Jupp husker jeg nevnte dette om den litt utdaterte CPUen min i7 2600k, som jeg overclocket fra stock til 4.5 da fløt Watch Dogs mye, mye bedre. Mange tror kun skjermkort har alt og si i spill, (oo fordi når CPUen har loadet hele spillet trengs den ikke mer) men CPU spiller også en viktig rolle sammen med RAM. Jeg kommer å oppgradere CPUen til den beste som finnes til P8Z68 hk mitt. Om jeg ikke heller bare slenger ut hele driten og går for ett bedre HK som tillater en bedre CPU, det er forsåvidt ikke så dumt. Kan bekrefte en merkbar fpsøkning i Watch Dogs med stock 4 kjerner intel VS 4800mhz og 2800mhz ram At cpu har mye å si i WD bekreftes også her: Merk at 5960x knuser 4770k med 500mhz lavere hastighet. Flere kjerner enn 4 er ikkje vits? Ser ut som skjermkort også har noe å si i WD http://gamegpu.ru/action-/-fps-/-tps/watch-dogs-bad-blood-test-gpu.html Endret 18. desember 2014 av Nizzen Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 18. desember 2014 Del Skrevet 18. desember 2014 Kanskje 5820K ikke var så ille oppgradering, ^^ 980 dro virkelig fra 780Tu synes jeg De er jo ikke så mye mer kraftigere enn 780Ti Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 18. desember 2014 Del Skrevet 18. desember 2014 Kan bekrefte en merkbar fpsøkning i Watch Dogs med stock 4 kjerner intel VS 4800mhz og 2800mhz ram At cpu har mye å si i WD bekreftes også her: Merk at 5960x knuser 4770k med 500mhz lavere hastighet. Flere kjerner enn 4 er ikkje vits? Nizzen, at en 4.6 Ghz 5960X er raskest kommer ikke som en bombe. Etter alle tester jeg har sett av 5960X, så er den nettsiden, GameGPU, de som klarer å få så høye tall. I spill tester andre steder er det ikke så stor forskjell, så hvordan GameGPU tester kan man bare lure på... Lenke til kommentar
James Bond Skrevet 18. desember 2014 Del Skrevet 18. desember 2014 Var vel ikke det som var poenget hans, det var mer at man bør ha en grei CPU som er over ett visst nivå skal man slippe lags eller stuttering som noen kaller det i nettopp f.ex Watch Dogs. Som sagt 4.5 ghz utgjorde hele forskjellen på mitt MSI 970 + 8 GB Vengeance ram og i7 2600k prosessoren Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 18. desember 2014 Del Skrevet 18. desember 2014 (endret) Kan bekrefte en merkbar fpsøkning i Watch Dogs med stock 4 kjerner intel VS 4800mhz og 2800mhz ram At cpu har mye å si i WD bekreftes også her: Merk at 5960x knuser 4770k med 500mhz lavere hastighet. Flere kjerner enn 4 er ikkje vits? Nizzen, at en 4.6 Ghz 5960X er raskest kommer ikke som en bombe. Etter alle tester jeg har sett av 5960X, så er den nettsiden, GameGPU, de som klarer å få så høye tall. I spill tester andre steder er det ikke så stor forskjell, så hvordan GameGPU tester kan man bare lure på... Det var stock 5960x vs stock andre cpuer bilde er fra da... Nå er det faktisk svært få som tester så nøye og mye som gamegpu. Kanskje derfor. De resultatene stemmer som regel med det jeg opplever. Så helt på bærtur er de nok ikkje. Endret 18. desember 2014 av Nizzen Lenke til kommentar
Truls84 Skrevet 18. desember 2014 Del Skrevet 18. desember 2014 Nå føler jeg meg ganske så skuffet, to 970 i sli @stock ble bare 2200poeng i valley benchmark, er det riktig? Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 18. desember 2014 Del Skrevet 18. desember 2014 Den store 20MB L3 cacha som 5960X har hjelper nok på ytelsen i spill vs 8 og 15MB brødrene i i7 serien. Husker det var slik i Core2 Quad dagene (QX6850 vs QX9650) Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 18. desember 2014 Del Skrevet 18. desember 2014 Nå føler jeg meg ganske så skuffet, to 970 i sli @stock ble bare 2200poeng i valley benchmark, er det riktig? Fikk 5250 med 780Ti, Extreme hd preset 1080P Lenke til kommentar
Truls84 Skrevet 18. desember 2014 Del Skrevet 18. desember 2014 Nå føler jeg meg ganske så skuffet, to 970 i sli @stock ble bare 2200poeng i valley benchmark, er det riktig? Fikk 5250 med 780Ti, Extreme hd preset 1080P var det med to eller tre 780Ti? Tester Valley CPU og? Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 18. desember 2014 Del Skrevet 18. desember 2014 Kjempeproblem! En ting er når ting ikke funker. Men hva gjør man når ting funker, og det egentlig ikke bør funke?! Er det feil, eller er teorien feil: Har koblet en 4K TV til PCen med vanlig HDMI-kabel, til et GTX 780. Og den ser ut til å klare 3840x2160 @60Hz fint. Ytelsemessig i windows ser det ut som 60Hz (ikke som 30Hz-suppa, som er markant), og TVen rapporterer 3840x2160@60p... Og i spill låser den seg til 60 Hz ved V-sync. Kan HDMI 2.0 støtten komme bare pga. nyere driver? :S Lenke til kommentar
Truls84 Skrevet 18. desember 2014 Del Skrevet 18. desember 2014 Er flere som har kjørt "4k"@60hz over hdmi. Leste netopp på nvidia sitt forum at det er fult mulig. Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 18. desember 2014 Del Skrevet 18. desember 2014 2Stk 780Ti i valley Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 18. desember 2014 Del Skrevet 18. desember 2014 Kan HDMI 2.0 støtten komme bare pga. nyere driver? :Ssikker på at det ikke er interpolert?Om støtten har kommet i en driver lurer jeg på hva Nvidia har gjort de siste to åra... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå