Christian Thork Skrevet 15. september 2014 Del Skrevet 15. september 2014 Spørs om det slår GTX 780 Classy, kanskje noe ala det samme? Og om det blir så håpløs/streng powerlimit, så går jeg også ut fra at classy også vil klokke en del bedre (selv om fra fabrikk-OC). Og dermed ende opp med totalt sett lavere ytelse. Selvsagt med lavere strømtrekk, men det er det langt fra alle som bryr seg om. Stock selvsagt, men classy på vann treffer vel 1350-ish? Har di 3mnd betaling utsettelse? Venter på å få solgt hk'et. Da får jeg råd men har lyst på kortet ved launch Er det egentlig bekreftet at man ikke får klokket? Lenke til kommentar
DuraN Skrevet 15. september 2014 Del Skrevet 15. september 2014 Spørs om det slår GTX 780 Classy, kanskje noe ala det samme? Og om det blir så håpløs/streng powerlimit, så går jeg også ut fra at classy også vil klokke en del bedre (selv om fra fabrikk-OC). Og dermed ende opp med totalt sett lavere ytelse. Selvsagt med lavere strømtrekk, men det er det langt fra alle som bryr seg om. 980 slår Ti, 450 dollar. (kilde: random fyr på OCN) Lenke til kommentar
Bahamut Skrevet 15. september 2014 Del Skrevet 15. september 2014 Selvsagt med lavere strømtrekk, men det er det langt fra alle som bryr seg om. Amen.....give us power for whatever the cost is! Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 15. september 2014 Del Skrevet 15. september 2014 Spørs om det slår GTX 780 Classy, kanskje noe ala det samme? Og om det blir så håpløs/streng powerlimit, så går jeg også ut fra at classy også vil klokke en del bedre (selv om fra fabrikk-OC). Og dermed ende opp med totalt sett lavere ytelse. Selvsagt med lavere strømtrekk, men det er det langt fra alle som bryr seg om. Stock selvsagt, men classy på vann treffer vel 1350-ish? Har di 3mnd betaling utsettelse? Venter på å få solgt hk'et. Da får jeg råd men har lyst på kortet ved launch Er det egentlig bekreftet at man ikke får klokket? Så lite? Alle mine klarer 1400+ på Vann, og nærmere 1500 på vann+. Ingenting med 98 er ofisielt bekreftet slik jeg skjønner det. Visse ting er dog såpass "bevist" at man anser det som en sannhet. Dette er nok ikke noe av dem. Spørs om det slår GTX 780 Classy, kanskje noe ala det samme? Og om det blir så håpløs/streng powerlimit, så går jeg også ut fra at classy også vil klokke en del bedre (selv om fra fabrikk-OC). Og dermed ende opp med totalt sett lavere ytelse. Selvsagt med lavere strømtrekk, men det er det langt fra alle som bryr seg om. 980 slår Ti, 450 dollar. Hehe. Det hadhe blitt bra! I hvert fall om det kan overklokkes. Hvis ikke, så er det ubrukelig å kjøpe referansedesign. Lenke til kommentar
DuraN Skrevet 15. september 2014 Del Skrevet 15. september 2014 Spørs om det slår GTX 780 Classy, kanskje noe ala det samme? Og om det blir så håpløs/streng powerlimit, så går jeg også ut fra at classy også vil klokke en del bedre (selv om fra fabrikk-OC). Og dermed ende opp med totalt sett lavere ytelse. Selvsagt med lavere strømtrekk, men det er det langt fra alle som bryr seg om. Stock selvsagt, men classy på vann treffer vel 1350-ish? Har di 3mnd betaling utsettelse? Venter på å få solgt hk'et. Da får jeg råd men har lyst på kortet ved launch Er det egentlig bekreftet at man ikke får klokket? Så lite? Alle mine klarer 1400+ på Vann, og nærmere 1500 på vann+. Ingenting med 98 er ofisielt bekreftet slik jeg skjønner det. Visse ting er dog såpass "bevist" at man anser det som en sannhet. Dette er nok ikke noe av dem. Spørs om det slår GTX 780 Classy, kanskje noe ala det samme? Og om det blir så håpløs/streng powerlimit, så går jeg også ut fra at classy også vil klokke en del bedre (selv om fra fabrikk-OC). Og dermed ende opp med totalt sett lavere ytelse. Selvsagt med lavere strømtrekk, men det er det langt fra alle som bryr seg om. 980 slår Ti, 450 dollar. Hehe. Det hadhe blitt bra! I hvert fall om det kan overklokkes. Hvis ikke, så er det ubrukelig å kjøpe referansedesign. Venter på Classy. Hovedkortet ditt er utsatt til 17. sept btw... Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 15. september 2014 Del Skrevet 15. september 2014 (endret) Whaaaat! Hehe, går nok greit. ^^ Mistet lommeboka, og får den ikke igjen før i morgen. Flaks, eller så hadde jeg satt meg ned utenfor DI for å gråte, samt plagd de som arbeider der med mitt nærvær. Er ikke helt ferdig med alle forberedelsene. Skjermoppsettet blir satt opp i dag, og i morgen må vannkjølingen, ventilasjonen i rommet og strømforsyningen gjøres klar for noe benching. Edit: Benching / overklokking skjer selvsagt på et annet hemmelig HK. Endret 15. september 2014 av Andrull Lenke til kommentar
DuraN Skrevet 15. september 2014 Del Skrevet 15. september 2014 Whaaaat! Hehe, går nok greit. ^^ Mistet lommeboka, og får den ikke igjen før i morgen. Flaks, eller så hadde jeg satt meg ned utenfor DI for å gråte, samt plagd de som arbeider der med mitt nærvær. Er ikke helt ferdig med alle forberedelsene. Skjermoppsettet blir satt opp i dag, og i morgen må vannkjølingen, ventilasjonen i rommet og strømforsyningen gjøres klar for noe benching. Edit: Benching / overklokking skjer selvsagt på et annet hemmelig HK. Du har jo for dårlige skjermkort uansett? Lenke til kommentar
Ziff Skrevet 15. september 2014 Del Skrevet 15. september 2014 Har ikke troen på at det blir spesielt mye å feire på ytelsesfronten. De bare sparer penger nå med enklere chip og enklere minneinterface. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 15. september 2014 Del Skrevet 15. september 2014 Jeg har ikke store håp om ytelseforbedringer jeg heller. Men jeg håper at Nvidia har fått med mest mulig av Maxwell-arkitekturens nye funksjonalitet. Lenke til kommentar
kal.50 Skrevet 15. september 2014 Del Skrevet 15. september 2014 Vedder på det kommer først Standard 980 kort som yter ca 5% eller noe dårligere en dagens 780ti kort..så selger de ut en masse ti kort pga det pluss en del nye 980. Så går det vel noen mnd,er før det kommer ti utgaver og oppklokka 980 kort som "gruser" 780ti og så er vi på "bølgen" igjen.. Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 15. september 2014 Del Skrevet 15. september 2014 Vedder på det kommer først Standard 980 kort som yter ca 5% eller noe dårligere en dagens 780ti kort..så selger de ut en masse ti kort pga det pluss en del nye 980. Så går det vel noen mnd,er før det kommer ti utgaver og oppklokka 980 kort som "gruser" 780ti og så er vi på "bølgen" igjen.. Tror det tar et år før 980Ti kommer, Om det i heletatt kommer. Skal ihvertfall ha et kort. Har kun lest den ene kommentaren ang stoppet Oc, Så vet ikke om jeg skal tro på de Bare noen dager før kortet er tilgjenlig, Kan vi håpe. Lenke til kommentar
gthaman Skrevet 15. september 2014 Del Skrevet 15. september 2014 Jeg tror jeg venter på classy, da jeg irriterte meg ekstremt over at jeg ikke kjøpte 780 classy da jeg satt med bios-flasher og så at kortet ville ha mer power for å passere 1300mhz... Blir ekstremt spennende med skikkelig benchmarks på oc +++! Kun 4 dager til det florerer får vi håpe! Lenke til kommentar
kremt Skrevet 15. september 2014 Del Skrevet 15. september 2014 NVIDIA GeForce GTX 980 has five display outputs: DVI, HDMI, and three DisplayPorts. Det var synd for de som har kjøpt seg trippel 120Hz-monitorer som XL2411T... Du har jo lenge advart mot å kjøpe slike skjermer så jeg ser ikke problemet. Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 15. september 2014 Del Skrevet 15. september 2014 Gjetter det tar 4mnd for Classy, Hadde jeg hatt et 780 Class idag hadde jeg hatt et kort å vente med, Men har kompisen henter nåværende gpu neste Uke Lenke til kommentar
Halvt horn ost skinka piffi varmt Skrevet 15. september 2014 Del Skrevet 15. september 2014 (endret) Specs.. Yay! http://videocardz.com/52339/nvidia-geforce-gtx-980-has-2048-cuda-cores ( Unknown-2 = 980) http://wccftech.com/geforce-gtx-980-specifications-2048/ Endret 15. september 2014 av heanwi Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 15. september 2014 Del Skrevet 15. september 2014 (endret) Helvete... har faen med ikke ord om hvor skuffet jeg er, Hadde hoppet på 780Ti Classy for lenge siden om jeg visste at jeg kom til å spare rundt en tusenlapp.... Jaja... Vet ikke om dette i SLI er verdt det jeg... Endret 15. september 2014 av Snusmumr1kk1 Lenke til kommentar
War Skrevet 15. september 2014 Del Skrevet 15. september 2014 Hva forventet dere? 40% over ti? Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 15. september 2014 Del Skrevet 15. september 2014 Hva forventet dere? 40% over ti? Nei... Det visste jo alle fra før, Men ihvertfall slå det med 10% på samme hastigheter Lenke til kommentar
gthaman Skrevet 15. september 2014 Del Skrevet 15. september 2014 Burde ikke den lave TDP gjøre at høye hastigheter blir mulig med mer strøm? Classy kort f.eks? Eller tenker jeg helt feil? Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 15. september 2014 Del Skrevet 15. september 2014 Hva forventet dere? 40% over ti? hadde ikke vært umulig med 40% om Nvidia hadde kjørt 20 SMMer som de fleste forventet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå