Gå til innhold

Geforce GTX 9xx Tråden

Anbefalte innlegg

Jeg har montert H100i i toppen av R4 og har MSI med stor kjøler på HK, samt 295x2 med kjøling montert bak i kasse.

Det er egentlig ikke plass, men med en god porsjon makt gikk det på et vis.

Har faktisk vurdert å ta frem drillen for å fikse noen nye festepunkter for vifter. Det er jo en god mulighet. Kabinettet er anonymt, så 4k pluss for en ny kasse er helt uaktuelt. Dama ser ikke forskjell så det er hva som teller her i hjemmet :confused:

Følg prinsippet til Andrull, så finnes det alltid løsninger. Og det mener jeg helt seriøst :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Duran og DP, om dere gir meg et V8 kabinett til samme lave 1K pris, så tar jeg gjerne det^^ 15 and broke atm, tok tid til å skrape sammen frakten til Oslo jo^^

Skal bevise at det er plass til XTX i R5, hk sine heatsinks kommer neppe i veien da radiator sitter lenger mot venstre side av kasse enn høyre.^^ Tror det skal passe ihvertfall :green:

er vel 64mm + 25mm (Uten push-pull som er best på slike tjukke rads) 99.999999% på at det skal passe.

Har bygd i en million R4-kabinetter. Bare google litt på R4 water cooling så ser du at de aller aller fleste har en radiator i front. Er ikke noe bedre plass i R5, og det er som sagt trangt selv med liksomvannkjøling i toppen på R4.
Tror deg så gjerne, men kabinett til 4K, da oppgraderes heller min 1080p 60hz skjerm^^

Skal måles når jeg får kabinettet :D

Bare kjøp ett enormt kabinett, også kan du modde det til å bli bra for vannkjøling.

Det er enklere å modde fester til en radiator enn å modde større plass ;)

Lenke til kommentar

Plukka opp et 980 Classy. Klarte ikke se på eska uten å kjøpe. 970-kortet er så kjedelig.

IMAG0470.jpg

Klarer det ikkje lett 1600mhz på luft er det bare å kaste det i søppla, og det vet du ;)

1500 stock lett ;) Flashe EVBoten i kveld da kanskje
1500 klarer jo "alle" 980 på stock volt :p

Gleder meg til å se resultater i kveld før blakk friday begynner. Tyvstarta i går med et nytt LD V8 reverse b/r og 480 rad.. :D

Lenke til kommentar

Plukka opp et 980 Classy. Klarte ikke se på eska uten å kjøpe. 970-kortet er så kjedelig.

IMAG0470.jpg

Klarer det ikkje lett 1600mhz på luft er det bare å kaste det i søppla, og det vet du ;)

1500 stock lett ;) Flashe EVBoten i kveld da kanskje
1500 klarer jo "alle" 980 på stock volt :p

Gleder meg til å se resultater i kveld før blakk friday begynner. Tyvstarta i går med et nytt LD V8 reverse b/r og 480 rad.. :D

En? Ikke tre? :D

Lenke til kommentar

1612 mhz Valley, +87mv spenning (gidder ikke bruke Classy Controller enda).

54 grader, vifter på 100% :D Skal fikse screen straks

post-3749-0-36196500-1417107115_thumb.png

Klokkefrekvensen i Valley er bugga, overshooter med ca 100 mhz. Fikk ikke med overlay fra MSI Afterburner i screenshot :/

Endret av DuraN
Lenke til kommentar

1612 mhz Valley, +87mv spenning (gidder ikke bruke Classy Controller enda).

Du skal vel teste noe Battlefield 4 eller FarCry4 senere for å sjekke om det virkelig er stabilt?

Har ingen av spillene på maskinen akkurat nå, og ikke har jeg tid heller. Mose inn noe middag før jeg stikker på trening :p

Lenke til kommentar

Har inmarri lyst på 980 Classy Sli, men hadde vært millionær før det^^^6500Kr er jævelig mye selv for Classy mener jeg, betalte 4700Kr for mitt første kort :p Altså første 980 kort^^

Om G1 kortet bare hadde kunne øke volt mer^^

Er det mye forskjell på G1 kortets Vrms osv..om du sammenligner med Classy? Classy har jo alltid vært rått :D

Fant ut at G1 kortet ikke kan bytte farge på led eller moddes da det var en enhet i seg selv (altså led delen :p) Jaja^^

Endret av Snusmumr1kk1
Lenke til kommentar

Jeg tror EVGA sitt 980 Classified er identisk med non-classified modellen på komponenter ellers på korta. Forskjellen ligger nok i at EVGA putter på de GM204 kjernene som overklokker best på Classified korta. Så kalt "cherry picked". Så er det opp til folk om de er villig til å betale 1500 kr extra for et kort som kanskje overklokker 100-150 Mhz mere... Ergo en penis forlenger :p

Lenke til kommentar

Jeg tror EVGA sitt 980 Classified er identisk med non-classified modellen på komponenter ellers på korta. Forskjellen ligger nok i at EVGA putter på de GM204 kjernene som overklokker best på Classified korta. Så kalt "cherry picked". Så er det opp til folk om de er villig til å betale 1500 kr extra for et kort som kanskje overklokker 100-150 Mhz mere... Ergo en penis forlenger :p

20-30 mhz mere på luft

Lenke til kommentar

20-30 mhz mere på luft

Enda verre. Jeg skjønner jo dem som er ute etter å sette rekorder i 3DMark ol. at de kjøper disse korta til EVGA, men oss andre...nix.

Lenke til kommentar

Hva er beste måten å se om skjermkortet er stabilt ved overklokking? Far Cry 4 varer en stund hos meg før ting kræsjer, men har måttet bakke helt ned til boost ligger på 1491-1505MHz for å få 100% stabilt i akkurat det spillet.

Har tidligere boostet på helt opp mot 1600MHz i andre spill og 3dMark, med gode temperaturer og lav støy og har virket helt stabilt, så egentlig litt skuffet at jeg har måttet bakke av så mye nå.

Endret av TXD1979
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...