Tr0buff Skrevet 29. august 2014 Del Skrevet 29. august 2014 (endret) Tenkte å lage en tråd for oss som skal inn i Sambandasbataljonen 2015. Sambandsbataljonen (SBBN) er underlagt den norske Hæren, teller 500 soldater og befal og har som primæroppgave å tilby kommunikasjon mellom og innad i ulike avdelinger i felt. Bataljonen er delt inn i tre kompanier; Sambandskompaniet A HRF (KPA), Sambandskompani B (KPB) og Sambandskompani C (KPC). KP B stiller brigadens kommandoplass og sørger for kommmunikasjon ute i felt gjennom radio og TADKOM. KP B har innrykk i august. Sambandskompani C (KPC) stiller Sambandsbataljonens kommandoplass, samt sørger for kommunikasjon ute i felt gjennom radio og TADKOM. KP C har innrykk i januar. Sambandsbataljonen er stasjonert i Heggelia leir på Bardufoss. - Wikipedia Skal du inn i sambandsbataljonen? Hvilken tjeneste vil du ha? Radiotjeneste Teletjeneste Kommandoplass Trentjeneste Når har du innrykk? Endret 29. august 2014 av Tr0buff Lenke til kommentar
Phelge Skrevet 29. august 2014 Del Skrevet 29. august 2014 Ikke at jeg skal inn i Samband, men man har ikke så mye valg på hvilket kompani man havner i. B er sommerinnrykk, C er vinterinnrykk og A er vervede. Lenke til kommentar
Tr0buff Skrevet 29. august 2014 Forfatter Del Skrevet 29. august 2014 Ikke at jeg skal inn i Samband, men man har ikke så mye valg på hvilket kompani man havner i. B er sommerinnrykk, C er vinterinnrykk og A er vervede. Jeg mente type tjeneste. Oppdatert - takk Lenke til kommentar
Phelge Skrevet 29. august 2014 Del Skrevet 29. august 2014 Et tips til alle er hvertfall å for guds skyld komme seg unna kommandoplass Lenke til kommentar
*F* Skrevet 29. august 2014 Del Skrevet 29. august 2014 Har vert i sbbn tidligere, tele kpc knutepunkt. Før jeg kom inn ønsker jeg meg nok kommandoplass, men sett tilbake på det nå er jeg glad det ikke ble det. knutepunkt er tingen. Lenke til kommentar
Nokkefeita Skrevet 30. august 2014 Del Skrevet 30. august 2014 Gled deg til å bruke alle pengene dine på Svingen og Artic <3 Lenke til kommentar
*F* Skrevet 30. august 2014 Del Skrevet 30. august 2014 Eller joker'n http://www.jokern.no Lenke til kommentar
Nokkefeita Skrevet 31. august 2014 Del Skrevet 31. august 2014 Eller joker'n http://www.jokern.no Joker'n er faktisk respektabelt sted i mine øyne å bruke penger. De reddet meg fra mange dårlige middager i messen, og var generelt god stemning å sitte der. Beste var også at man slapp å se Johnsen. Skjønner fortsatt ikke hvorfor så mange elsker nr.1 , som bare er salat. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 31. august 2014 Del Skrevet 31. august 2014 Johnsen addet meg faktisk på linkedin mange år etter jeg var i bardufoss, aldri sagt noe mer en kanskje et ord eller to til han før heller, merkelige greier Regner med det er et resultat av "inviter alle i kontaktlisten" da jeg hadde internett fra Johnsen Elektro i den tiden. Lenke til kommentar
dennismeister Skrevet 11. juli 2015 Del Skrevet 11. juli 2015 Skal også inn i sambandsbataljonen om drøyt en måned, håper på å overleve rekrutten.. Lenke til kommentar
Bruflat Skrevet 11. juli 2015 Del Skrevet 11. juli 2015 Skal også inn i sambandsbataljonen om drøyt en måned, håper på å overleve rekrutten.. Tror du klarer det uten noe problemer. Lenke til kommentar
dennismeister Skrevet 13. juli 2015 Del Skrevet 13. juli 2015 Skal også inn i sambandsbataljonen om drøyt en måned, håper på å overleve rekrutten.. Tror du klarer det uten noe problemer. Kom å mål hvilepuls så skal vi se om svaret endrer seg Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 14. juli 2015 Del Skrevet 14. juli 2015 Skal også inn i sambandsbataljonen om drøyt en måned, håper på å overleve rekrutten.. Skal også inn nå i august. Tror rekrutten kommer til å gå fint, men har du lagt opp noe trening før rekrutten starter? Lenke til kommentar
dennismeister Skrevet 14. juli 2015 Del Skrevet 14. juli 2015 Skal også inn i sambandsbataljonen om drøyt en måned, håper på å overleve rekrutten.. Skal også inn nå i august. Tror rekrutten kommer til å gå fint, men har du lagt opp noe trening før rekrutten starter? Styrken ligger fint ann, har lagt inn mye kondisjon på planen de siste ukene. Går mye på fjell og jogger så langt det er mulig for meg Lenke til kommentar
Sopranosfc Skrevet 19. juli 2015 Del Skrevet 19. juli 2015 Skal også inn i sambandsbataljonen om drøyt en måned, håper på å overleve rekrutten.. Skal også inn nå i august. Tror rekrutten kommer til å gå fint, men har du lagt opp noe trening før rekrutten starter? Styrken ligger fint ann, har lagt inn mye kondisjon på planen de siste ukene. Går mye på fjell og jogger så langt det er mulig for meg Slapp av, sålenge du fint klarer de fysiske kravene som stilles så er det ingen grunn til å være i spesielt god form. Blir nok ikke de hardeste marsjene i sbbn.. Tror jeg Lenke til kommentar
Bruflat Skrevet 22. juli 2015 Del Skrevet 22. juli 2015 Kan vell legge til at dere ikke lenger vil bo på Heggelia leir, men naboleiren som heter Rusta. Noen av dere vil få helt ny kaserne, mens noen av dere vil flytte inn på de gamle! Alt av utstyr og slikt vil fortsatt være på Heggelia. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 23. juli 2015 Del Skrevet 23. juli 2015 hørstes veldig upraktisk ut, hva er grunnen til at dem ikke skal bo på heggelia? Lenke til kommentar
Bruflat Skrevet 3. august 2015 Del Skrevet 3. august 2015 hørstes veldig upraktisk ut, hva er grunnen til at dem ikke skal bo på heggelia? Usikker på akkurat hva som er grunnen, er vell penger og slikt. Filosofien er vell og få alt inn på Rusta etterhvert, men det vil nok ta litt tid. Rusta er jo en svær byggeplass for øyeblikket. Kan vell legge til at hvis dere vil ha det litt selvstendig og chill anbefaler jeg Kompani C, er etter hva jeg ser endel mindre slit enn de andre kompaniene. Fysisk så er det nok likt med unntak av KPA. Hvis du vil ha det virkelig greit med en helt rått befal søker du Tren troppen i KPC. Chill tjeneste og chill på øvelse. Masse tid til trening for de som liker det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå