Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hva koster Mopedførerkort

Zaen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Eit kjapt google søk viser at mopedlappen kan koste mellom 6-10k varierer på kjøreskole. Eg tror dette inkluderer trafikalt grunnkurst som du kansje har fra før så du kan tenke eit par tusenlapper mindre.

Ja, jeg har tatt trafikalt grunnkurs. Så ca: 4k?

Lenke til kommentar

minst, husk at trafikkskolene vil tene penger. Di pleier alltid å pakke på deg med kurs og sånt, du må bare si nei eg trenger det ikkje eller finne ein skole som ikkje er så grådig.

Veit ikkje kva skole di har der du bor men hold deg vekke fra Team trafikk skole, grådige jævlar som godt kan lyga deg rett i trynet for ein ekstra kjøretime.

Btw glømte mopeden, ja alt som er 50cc kan du kjøre med mopedlappen

Endret av Alf Johan Grindheim
Lenke til kommentar

Hva koster Mopedførerkortet? Og er det riktig førerkort får Yamaha TZR 50?

Eg betalte 4750,- for mopedkurset gjennom ein relativt billig kjøreskole i Hordaland.

For teorien trur eg det var snakk om rundt 500-650 kroner + noe ekstra kostnader som bilde og diverse

Eg hadde tatt Trafikalt grunnkurs gjennom skolen så eg slapp den biten, men måtte ta mørkekjøring som kosta ca 1300 når eg tok det.

Eit kjapt google søk viser at mopedlappen kan koste mellom 6-10k varierer på kjøreskole. Eg tror dette inkluderer trafikalt grunnkurst som du kansje har fra før så du kan tenke eit par tusenlapper mindre.

Ja, jeg har tatt trafikalt grunnkurs. Så ca: 4k?

Så 4K ville eg sagt er "feil" de fleste steder. Der eg tok kurset, som er obligatorisk, blir sett på som en av norges billigeste når eg tok det.

5.500-6500 høres mer realistisk ut (Dette er uten Mørkekjøringen som eg nevnte ovenfor eller trafikalt grunnkurs)

PS: Når du har bestemt deg, må du huske å bestille rett type gjennom statens vegvesen (altså du må legge inn fårespørsel om sertifikat før du får lov å ta teorien. Den burde du legge inn ASAP ettersom det tar ca 1-2 uker før den går gjennom)

Alternativene for moped er "

klasse M 146)" og M147

vist eg ikkje tar helt feil, er den ene for 2 hjul og den andre for 3 og fire hjul.

Så vidt eg vet, kan man ikkje kjøre 2 hjul på m147 og sjølvsagt ikkje 3 og 4 på 146.

Dette må nesten Alf rette meg på, fordi eg fekk det aldri skikkelig forklart.

Endret av Ragnar115
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...