Gå til innhold

Fins det små smarttelefoner?

Anbefalte innlegg

Syar2003: Jeg har prøvd både nokia, samsung, og sony smarttelefoner/windows phones, og Samsung Galaxy s4 har for meg klart skilt seg ut i negativ forstand når det kommer til dekning/signaler. Så av egen (liten med dog) erfaring er jeg ikke helt enig i det. :)

Magb: Prisen spiller litt inn dersom jeg skal velge mellom Z1 compact og Galaxy Alpha, samt problemene med dekning jeg har hatt på Galaxyen. Så det er godt å høre at du ikke har hatt nevneverdige problemer med førstnevnte når det gjelder dekning. :)

Til info så jobber jeg bla innenfor telefoni , så jeg har litt mere informasjon enn fra en brukers ståsted.Iphone 5 og S4 inne hjemme hos meg med begge telenor er like dårlige på å ta inn 3g signal , bare for å ta en praktis reell telefonsammenlikning på samme "dårlige sted" med samme operatør.Her er xperia z (1.ste versjonen) ørlittegrann bedre også med telenor , men fremdeles dårlig mottak.

Så det er isåfall veldig små forskjeller hvis noen.

En aldrende nokia E71 som jeg fremdeles er i besittelse av har mye bedre 3g på samme plass (inne) enn alle disse andre 3 smart telefonene fra apple, samsung og sony.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for svar begge to, jeg skjønner det ikke er et enkelt og rett fram svar på dette med dekning. Jeg har bare en brukers erfaring, og heller ikke prøvd veldig mange mobiler, så jeg tar til meg det her.

Er det da, med tanke på at dere har dypere erfaring; noen små smarttelefoner (ikke windows phone) som dere likevel kan se skiller seg ut i positiv retning? :)

Lenke til kommentar

Jeg prøver bare å dempe forventningene dine litt.

Slik at du ikke eventuelt blir skuffet. De fleste produsentene har temmelig lik antenne teknisk løsning gitt at telefoner er i samme form fakror og har tilsvarende bånd og frekvens støtte. Operativsystemet er mere underordnet her. Det er heller ikke slik at man kan telle antall streker på ikonet.

Lenke til kommentar

Men det vil vel også si at det kanskje er noe "feil" med den Galaxyen jeg har?

For jeg går ut i fra at et av primærbruksområdene til en mobil er evnen til å motta og foreta anrop. Og siden jeg relativt ofte har null signaler og ellers ligger på maks to (selv om jeg forstår disse strekene ikke er altfor informative), i et sentralt østlandsområde, så er det rett og slett min telefon som ikke er helt god. Uansett; jeg får teste ut en ny smarttelefon tror jeg, og da en mindre modell, og satse på at signalene er slik jeg har sett på sony og nokia smarttelefoner/windows phone tidligere. :)

Lenke til kommentar

Har du oppdatert firmware på telefonen din? Det kan hende at Samsung har laget et nytt sett med drivere til modem på telefonen. Det er alltid noe man fikler med når man rooter og bytter OS - man tukler også med modem-delen for å finne den som er optimal med tanke på batteriforbruk og dekning

Lenke til kommentar

Det er selvfølgelig mulig at det er en feil i selve telefonen din også.

Men som sagt er det mange mulige årsaker til det som oppfattes som dårlig dekning eller brudd.

Deknings ikon (signal/styrke) men ikke få gjennomført en samtale er en annen type feil som ofte går på at back bone nettet har ikke båndbredde igjen (eller basene) til en ny samtale i radio deknings området man er i (for høy belastning).

Deknings ikonet i mobilenhetene viser kun signalstyrken og man har ingen indikasjon om dette før man opplever et "ikke vellykket" samtaleforsøk.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Jeg vet ikke hva som er problem i ditt tilfelle.

Bare forteller at løsningen ikke alltid er så enkel som å bare bytte mobil.

Men om du bytter til ny påse at det nye 4G 800mhz støttes.

Galaxy S4 4G+ og S5 har det ( og S4 active).

Z1 Compact også.

800mhz som bygges ut i disse tider gir økt dekning/styrke sammenliknet med de andre 4G frekvensene.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...