Gå til innhold

Fins det små smarttelefoner?

Anbefalte innlegg

Jeg er en av dem som synes at mobilene har blitt veldig store. Jeg har en Samsung Galaxy S4, og den synes jeg er stor å ha i lomma. Derfor lurer jeg på om det finnes noen små smarttelefoner med liknende funksjonalitet som Galaxys S4? Tenker spesielt at den bør ha god nettleser, bedre samtalelyd og signaler enn Galaxy S4, og ok kamera. (er veldig fornøyd med kameraet på Galaxy S4)

Jeg er også tilhenger av klappdesign, men det finnes kanskje ikke noen smarte-klapptelefoner?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Flipphones:

http://www.phonedog.com/2014/05/19/samsung-g9098-is-an-android-flip-phone-with-dual-3-7-inch-super-amoled-displays/

http://www.engadget.com/2014/05/19/japan-flip-phones-gara-kei/

http://www.gizmodo.com.au/2014/05/whats-it-like-using-android-on-a-flip-phone/

Ellers som en liten telefon som funker bra, kan det jo være noe med en Lumia 820?

Her er vel den jeg hadde ventet på selv: http://www.gsmarena.com/sony_xperia_z2a_official_specs_are_out-news-8817.php

Eventuelt en Z1 Compact.

Så har du jo iphonene og, de er jo små. Om enn litt stive i pris...

Lenke til kommentar

Du har jo også Sony Xperia V, men den er jo et par år gammel. Men den kjører Android 4.3. Glimrende telefon, billig er den også blitt, ca.2000 kr., men det ypperste er Sony Xperia Z1 Compact når vi snakker størrelser rundt 4"+

Endret av Chutikran
Lenke til kommentar

Nå går det rykter om at Sony snart slipper Z3 Compact ut av sekken. Den kan definitivt bli interessant. Jeg venter på den, og har gjort det en god stund nå.

Jeg bare håper den får topp-specs, godt kamera og vanntetthet i en litt mindre størrelse.

Er så trist med mini-utgavene til Samsung og HTC, der de får drittprosessor, lite ram og ingen support/oppdateringer i etterkant

Endret av newman221
Lenke til kommentar

Jeg er som deg, foretrekker helst 4-4,5 tommer. Og har hatt en elskelig Galaxy S2 i flere år nå. Har testet Z1 Compact uten at den var så veldig imponerende, det var heller ikke Galaxy S5 mini. Har også testet iPhone 5s, men der var litt for få valgmuligheter for personlig tilpassing syns jeg (sliter også litt med å dra en iPhone opp av lomma, føler meg for mainstream rett og slett ;)). Jeg har nå landet på Galaxy Alpha som er rett rundt hjørnet. Den er omtrent samme str og design som min gamle S2 tror jeg. Helt perfekt (håper jeg)! :)

Endret av L_T
Lenke til kommentar

Galaxy s2 så fin ut den; men litt skeptisk siden Galaxy`n jeg har nå sliter sånn med signalene?

Den jeg kanskje har falt for mest så langt er Sony xperia Z1 compact. Er det noen som har erfaring med denne mobilen i forhold til signaler/dekning? Har sett på nett at den får blandede tilbakemeldinger på nettopp dette, og det hadde vært irriterende å kjøpe enda en telefon som ikke mottok samtaler halve dagen.

Lenke til kommentar

Ikke merket noe til det her. Den eneste ulempen med z1 compact mener jeg er størrelsen og vekt i forhold til skjermstørrelse.

Samsung Galaxy alpha er vesentlig lettere, tynnere og nesten ikke merkbart større ellers. Totalt sett er den egentlig mindre og det med 0.4" større skjerm. Selfølgelig er det punkter hvor z1c er bedre også, som pixel pr tomme, pris, batteri, kamera? osv

Endret av magb
Lenke til kommentar

Dagens telefoner med både 2g, 3g , hsdpa + , 4g , wifi , blutooth , etc med innvendig antenne (inne i telefoner) har alle samme problemer enten det er apple, htc, samsung, sony med antenne design. Det og i tillegg deg begredlige 3g/4g dekningen i Norge. Jeg bor i Oslo og innendørs er det kun 2g/edge som er brukbart og jeg bor ikke i betong blokk.

Lider du av dårlig dekning blir det ikke magisk mye bedre med annen mobil.

Hvis du ikke kjøper en gammeldags Nokia eller Motorola gsm telefon med utvendig antenne.

Jo flere frekvensbånd telefonene har jo dårligere er de til å motta svakere signaler på en eller flere av de frkvensbåndene.

Nåtidens strengere krav til sar verdier er med på å forverre det ytterligere.

Så alt i alt tror jeg du kan velge fritt mellom modeller uten st det betyr så mye.

Lenke til kommentar

Syar2003: Jeg har prøvd både nokia, samsung, og sony smarttelefoner/windows phones, og Samsung Galaxy s4 har for meg klart skilt seg ut i negativ forstand når det kommer til dekning/signaler. Så av egen (liten med dog) erfaring er jeg ikke helt enig i det. :)

Magb: Prisen spiller litt inn dersom jeg skal velge mellom Z1 compact og Galaxy Alpha, samt problemene med dekning jeg har hatt på Galaxyen. Så det er godt å høre at du ikke har hatt nevneverdige problemer med førstnevnte når det gjelder dekning. :)

Lenke til kommentar

Hvordan andre opplever dekning kan du jo ikke bare "godta" uten videre, det kommer jo helt an på hvor de befinner seg mest, hvor de bor, hvilket nett (Netcom vs Telenor sendere) etc., de benytter seg av.

Opplever stor forskjell på dette der jeg bor, både inne i og utenfor eget hus, og jeg bor sentralt på østlandet. Ellers så har jeg et yrke som gjør at jeg stadig befinner meg på steder litt utenfor de sentrale stedene, og enda større forskjeller blir det jo for hvilken dekning jeg får på mobilen.
Har over en periode hatt med meg to mobiler med både Netcom og Telenor dekning, og det er jo veldig stor forskjell på disse (da har jeg helt like mobiltlf, og begge er uten binding slik at jeg har byttet sim-kort på dem for å se om det er forskjell fra mobil til mobil). Enkelte steder så er det jo ikke en gang dekning i det hele tatt (kun nødnummer), og det gjelder som oftest på mobilen med Netcom. Dette er prøvet med flere forskjellige mobiltelefoner, og da både med like og ulike merker/modeller.

Løse deksler en ønsker å beskytte (eller pynte) mobilen med kan også redusere signalstyrken merkbart, det gjelder også mottak av bredbånd (også i eget hjem).

Endret av fotonisse
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...