Gjest member-296438 Skrevet 29. august 2014 Del Skrevet 29. august 2014 S/S Sørlandet Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
luistheghost Skrevet 29. august 2014 Del Skrevet 29. august 2014 Da er puslespillet komplett, skjønner jeg ! Fin undertekst! Vh. Lenke til kommentar
smort1 Skrevet 29. august 2014 Del Skrevet 29. august 2014 Flott skute! Takk for følgeinfo! PS! Olav Bjarte har oversett at det mangler en brikke for "å toppe puslespillet"..... Lenke til kommentar
Gjest member-296438 Skrevet 29. august 2014 Del Skrevet 29. august 2014 Takker for kommentarer. Var egentlig mange flere biter i puslespillet..... @smort1 Toppingen av puslespillet antar jeg er seil....:-) Lenke til kommentar
Roar Kneppen Skrevet 29. august 2014 Del Skrevet 29. august 2014 Rent fototeknisk savner jeg mer luft foran da hovedregelen sier mest luft foran 0g minst bak så her kunne jeg tenkt meg å kutte innenfor den vesle mørke trekanten som kommer inn fra høyrekanten på brygga og lagt til litt for å få en følelsen av at den flotte skuta er på vei inn i bildet. Den er jo den største av de tre tremasterene i Norge nå som Jo Fredrikstad også har fått en. Statsraad Lemkuhl er jo en bark. Roar Lenke til kommentar
Gjest member-296438 Skrevet 29. august 2014 Del Skrevet 29. august 2014 Rent fototeknisk savner jeg mer luft foran da hovedregelen sier mest luft foran 0g minst bak så her kunne jeg tenkt meg å kutte innenfor den vesle mørke trekanten som kommer inn fra høyrekanten på brygga og lagt til litt for å få en følelsen av at den flotte skuta er på vei inn i bildet. Den er jo den største av de tre tremasterene i Norge nå som Jo Fredrikstad også har fått en. Statsraad Lemkuhl er jo en bark. Roar Takker for input, Kneppen. Bildet ble litt trangt pga. Forstyrrende Omgivelser. Kristiansand er ikke så veldig stor by, så av og til blir det litt trangt:-) Lenke til kommentar
Walter_S Skrevet 29. august 2014 Del Skrevet 29. august 2014 Slike skuter med full stående og løpende rigg er meget vanskelig å gjengi harmonisk. Greit nok å fotografer, men sabla vrient å skaler og skjerpe - uten å få denne lyse glorien som ofte oppstår langs med slike kontrastrike skrålinjer (spesielt på diagonaler). Det har noe med pikselering ("jaggies") å gjøre. Dette var til stor bry for meg da jeg dokumenterte STRF2014 her i Fredrikstad i juli. Jeg måtte "BLURE" all slik rigg (mot lys / blå himmel) for at det ikke skulle oppstå slik glorie. Mvh, Walter Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg