Kyrre S. Skrevet 1. september 2014 Del Skrevet 1. september 2014 Hva går pumpa på? Åssen er rad montert og hvilken vei blåser viftene? Lenke til kommentar
Solid Skrevet 2. september 2014 Forfatter Del Skrevet 2. september 2014 Er nok bare snakk om at du har en 4770k der kjølepastaen mellom heatspreader og die har ekstra dårlig kontakt Jeg bruker kjølepastaen som kom ferdigsmurt på H100i'en. Har Arctic MX-2 liggende her. Tror du det vil kjøle bedre? Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 2. september 2014 Del Skrevet 2. september 2014 Er nok bare snakk om at du har en 4770k der kjølepastaen mellom heatspreader og die har ekstra dårlig kontakt Jeg bruker kjølepastaen som kom ferdigsmurt på H100i'en. Har Arctic MX-2 liggende her. Tror du det vil kjøle bedre? Du misforstår, under metalldekslet på CPUen din ligger selve CPUen, Intel har valgt å legge kjølepasta mellom metalldekslet og CPUen her for å spare penger. Problemet er at det ikke alltid blir like god kontakt, og da kan man enten godta at CPUen er veldig varm eller løsne lokket og legge på ny kjølepasta. Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 2. september 2014 Del Skrevet 2. september 2014 Er nok bare snakk om at du har en 4770k der kjølepastaen mellom heatspreader og die har ekstra dårlig kontakt Jeg bruker kjølepastaen som kom ferdigsmurt på H100i'en. Har Arctic MX-2 liggende her. Tror du det vil kjøle bedre? Du misforstår, under metalldekslet på CPUen din ligger selve CPUen, Intel har valgt å legge kjølepasta mellom metalldekslet og CPUen her for å spare penger. Problemet er at det ikke alltid blir like god kontakt, og da kan man enten godta at CPUen er veldig varm eller løsne lokket og legge på ny kjølepasta. Du får nok en veldig sor forskjell i temp, Jeg fikk ca 20-25¤C elns. fra ca 90¤C til 65-70¤C Lenke til kommentar
Solid Skrevet 2. september 2014 Forfatter Del Skrevet 2. september 2014 (endret) Du misforstår, under metalldekslet på CPUen din ligger selve CPUen, Intel har valgt å legge kjølepasta mellom metalldekslet og CPUen her for å spare penger. Problemet er at det ikke alltid blir like god kontakt, og da kan man enten godta at CPUen er veldig varm eller løsne lokket og legge på ny kjølepasta. Det høres litt for dramatisk ut for meg. Og jeg har ikke råd til å kjøpe en cpu hvis jeg skulle ødelegge denne. Men kan jeg har en reklamasjonssak hvis jeg sier at 4770k'en min går høyere enn intels anbefalte maks temperatur med stock kjøler? Jeg idler på 31 Celsius sånn ca. til sammenligning. Endret 2. september 2014 av Solid Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 2. september 2014 Del Skrevet 2. september 2014 Du misforstår, under metalldekslet på CPUen din ligger selve CPUen, Intel har valgt å legge kjølepasta mellom metalldekslet og CPUen her for å spare penger. Problemet er at det ikke alltid blir like god kontakt, og da kan man enten godta at CPUen er veldig varm eller løsne lokket og legge på ny kjølepasta. Det høres litt for dramatisk ut for meg. Og jeg har ikke råd til å kjøpe en cpu hvis jeg skulle ødelegge denne. Men kan jeg har en reklamasjonssak hvis jeg sier at 4770k'en min går høyere enn intels anbefalte maks temperatur med stock kjøler? Jeg idler på 31 Celsius sånn ca. til sammenligning. Sensorene du får data fra er kjernene, Intels spesifikasjon sier kun noe om Tcase som er temperaturen på selve brikka du setter i hovedkortet. Du bør ikke få reklamasjon/garanti på dette, for produktet ditt fungerer akkurat som det skal, men jeg vet ikke hvordan Komplett praktiserer dette. Uansett er det håpløst å overklokke 4770k og 4670k om man ikke løsner heatspreader og legger på ny termisk pasta. Lenke til kommentar
Solid Skrevet 2. september 2014 Forfatter Del Skrevet 2. september 2014 Sensorene du får data fra er kjernene, Intels spesifikasjon sier kun noe om Tcase som er temperaturen på selve brikka du setter i hovedkortet. Du bør ikke få reklamasjon/garanti på dette, for produktet ditt fungerer akkurat som det skal, men jeg vet ikke hvordan Komplett praktiserer dette. Uansett er det håpløst å overklokke 4770k og 4670k om man ikke løsner heatspreader og legger på ny termisk pasta. Vel sitter og ser på delidding videoer på youtube nå og vurderer om jeg tør å risikere det. Er ikke så stødig med hendene at det gjør noe. Og jeg regner med at supersmart ikke godtar retur av produktet. Men takk for all hjelpen. Vet jeg mer eller mindre hva som er problemet nå. Trodde jeg hadde vanlige temperaturer. Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 2. september 2014 Del Skrevet 2. september 2014 Delid er enkelt og fort gjort. Anbefales. Lenke til kommentar
Solid Skrevet 3. september 2014 Forfatter Del Skrevet 3. september 2014 Delid er enkelt og fort gjort. Anbefales. Redd for at jeg kommer til å kløne det til. Det ville vært typisk. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 3. september 2014 Del Skrevet 3. september 2014 Vel sitter og ser på delidding videoer på youtube nå og vurderer om jeg tør å risikere det. Er ikke så stødig med hendene at det gjør noe. Du har sett løsningen med skrustikke og trekloss? Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 7. september 2014 Del Skrevet 7. september 2014 Vel sitter og ser på delidding videoer på youtube nå og vurderer om jeg tør å risikere det. Er ikke så stødig med hendene at det gjør noe. Du har sett løsningen med skrustikke og trekloss? Bare av nysgjerrighet, Trenger man å legge på Silikon på chipen og mellom lokket på Cpu? Jeg kjører ``løst`` lokk Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 7. september 2014 Del Skrevet 7. september 2014 Vel sitter og ser på delidding videoer på youtube nå og vurderer om jeg tør å risikere det. Er ikke så stødig med hendene at det gjør noe. Du har sett løsningen med skrustikke og trekloss? Bare av nysgjerrighet, Trenger man å legge på Silikon på chipen og mellom lokket på Cpu? Jeg kjører ``løst`` lokk Silikonet der var for å veste lokket igjen, så Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 7. september 2014 Del Skrevet 7. september 2014 Trenger ikke lime IHS på nytt så lenge du legger den greit på plass. Den sitter bra pga låsemekanisk til sokkelen samt prosessorkjøleren din. Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 7. september 2014 Del Skrevet 7. september 2014 Trenger ikke lime IHS på nytt så lenge du legger den greit på plass. Den sitter bra pga låsemekanisk til sokkelen samt prosessorkjøleren din. Den sitter bomfast i sokkelen. litt mer til venstre enn til høyre, Men ikke noe problem. Når jeg får wc så har jeg lyst å kjøre direct die og se om det hjelper på temp endel Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå