Bonna86 Skrevet 15. september 2014 Del Skrevet 15. september 2014 Jeg synes det er flott å ha en å dele gleder og sorger med. Det er fantastisk å kunne elske en person og samtidig bli elsket tilbake. Samboer og jeg bestevenner, i tillegg til at vi har romantiske følelser for hverandre. Vi deler mange interesser og er opptatt av mye av det samme. Ingenting er finere enn å kunne gjøre hver våre ting sammen, f.eks spille hvert vårt tv-spill/pc-spill, lese bok osv. Det er rett og slett koselig, herlig og fantastisk. Lenke til kommentar
Tvillingsjel Skrevet 16. september 2014 Del Skrevet 16. september 2014 Hvorfor være i et forhold? Det er sikkert mange som vil være alene også, men det er absolutt mange fordeler: - Noen å dele livet med på godt og vondt, gleder og sorger. - Noen å dra på turer med - Noen å finne på ting med - Eventuelt barn - Kjærlighet, vennskap - sex - bedre økonomi sammen - felles interesser - kos Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 16. september 2014 Del Skrevet 16. september 2014 Hvorfor være i et forhold? Det er sikkert mange som vil være alene også, men det er absolutt mange fordeler: - Noen å dele livet med på godt og vondt, gleder og sorger. - Noen å dra på turer med - Noen å finne på ting med - Eventuelt barn - Kjærlighet, vennskap - sex - bedre økonomi sammen - felles interesser - kos Ingen av de punktene krever at man er i ett kjæresteforhold, noen av de er kanskje enklere(sex) og noen er kanskje å anbefale(barn), men ingen av dem har som krav et forhold. Lenke til kommentar
Tvillingsjel Skrevet 16. september 2014 Del Skrevet 16. september 2014 Nei, det er ikke noe krav, men samtidig har man en å dele alle de tingene med om man er i et forhold og jeg synes i alle fall at det er fint Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 16. september 2014 Del Skrevet 16. september 2014 Hvorfor være i et forhold? Det er sikkert mange som vil være alene også, men det er absolutt mange fordeler: - Noen å dele livet med på godt og vondt, gleder og sorger. - Noen å dra på turer med - Noen å finne på ting med - Eventuelt barn - Kjærlighet, vennskap - sex - bedre økonomi sammen - felles interesser - kos Ingen av de punktene krever at man er i ett kjæresteforhold, noen av de er kanskje enklere(sex) og noen er kanskje å anbefale(barn), men ingen av dem har som krav et forhold. De fleste mennesker gidder ikke investere i andre uten å ha romantiske følelser for hverandre. Jeg forventer ikke at en kompis/venninne skal prioritere meg på samme måte som en eventuell kjæreste ville ha gjort. Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 16. september 2014 Del Skrevet 16. september 2014 De fleste mennesker gidder ikke investere i andre uten å ha romantiske følelser for hverandre. Jeg forventer ikke at en kompis/venninne skal prioritere meg på samme måte som en eventuell kjæreste ville ha gjort. Ikke alle mennesker er avhengig av å ha folk som kan prioritere dem umiddelbart, og som mann så er du heldig om du finner ei dame som er villig til å gi deg høy prioritet, det er ikke garantert. Å finne en venn som er villig til å hjelpe deg med de fleste punktene på listen er ganske triviell sak, unntakene er sex og barn, men det er ikke uhørt at det også er ting venner kan hjelpe med. Jeg er enig i at forventningen til en kjæreste er høyere enn forventningene til venner, jeg er bare uenig i å si at uten en kjæreste er det vanskelig å få tak i de tingene som er listet opp. For en oppegående person er det ikke noe problem å få disse tingene fra venner og fremmede, og man har ikke mistet noe viktig ved å holde seg utenfor noen kjæresteforhold. Lenke til kommentar
Bonna86 Skrevet 18. september 2014 Del Skrevet 18. september 2014 (endret) Hvorfor være i et forhold? Det er sikkert mange som vil være alene også, men det er absolutt mange fordeler: - Noen å dele livet med på godt og vondt, gleder og sorger. - Noen å dra på turer med - Noen å finne på ting med - Eventuelt barn - Kjærlighet, vennskap - sex - bedre økonomi sammen - felles interesser - kos Ingen av de punktene krever at man er i ett kjæresteforhold, noen av de er kanskje enklere(sex) og noen er kanskje å anbefale(barn), men ingen av dem har som krav et forhold. For deg kanskje, men for meg er det absolutt et krav. Jeg klarer ikke å ha sex med noen jeg ikke er glad i. Barn kunne jeg ikke tenkt meg å få alene uten en mann jeg var glad i. Men dette er jo også en del av en pakke, det er derfor det å ha kjæreste for meg er såpass unikt. Jeg kan ha felles interesser med min bestevenninne, vi kan dra på turer sammen og dele sorger og gleder, men det er ikke det samme som å dele det med en kjæreste. Det er mer intimt og nært. Jeg deler alt med min samboer, jeg gjør ikke nødvendigvis det med min bestevenninne (altså, vi deler veldig mye, men selv der finnes det ting som blir private). Det betyr dog ikke at jeg er avhengig av å ha kjæreste, men jeg foretrekker å ha det fremfor å være singel. Men by all means, jeg klarte meg fint som singel og hadde sikkert hatt et fint liv som singel. Det er bare det at det å ha kjæreste er rett og slett så mye bedre for min del. Endret 18. september 2014 av yvonne2 1 Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 18. september 2014 Del Skrevet 18. september 2014 For deg kanskje, men for meg er det absolutt et krav. Jeg klarer ikke å ha sex med noen jeg ikke er glad i. Barn kunne jeg ikke tenkt meg å få alene uten en mann jeg var glad i. (...) Jeg "må" drikke Coca Cola hver fredag, hvis jeg ikke drikker det blir hele neste uke ødelagt. Jeg vet det bare er en mental sperre i hodet mitt, derfor forstår jeg at andre folk ikke har samme problemet. Du kan ikke ha sex utenfor ett kjæresteforhold sier du, ei heller ønsker du å få barn utenfor ett kjæresteforhold. Du er klar over at dette bare er mentale sperrer i hodet ditt, så hvorfor mener du at det også burde gjelde andre personer? Jeg tok meg den frihet til å tolke ditt "er glad i" som "i ett kjæresteforhold" da det er mange personer folk flest "er glad i" som de overhode ikke vil ha sex med, og slik du ordla deg utlukket det ikke sex med en venn. Og har man sex med en venn får man jo det behovet dekket utenfor noe kjæresteforhold. Når det kommer til resten av posten din tviler jeg ikke på at det er riktig for deg akkurat nå, men det kan komme en tid hvor å være utenfor ett kjæresteforhold er det beste for deg på samme måte som det er for trådstarter. Det er ikke noen universal regel at det er bedre å være i ett forhold. Lenke til kommentar
Bonna86 Skrevet 18. september 2014 Del Skrevet 18. september 2014 (endret) For deg kanskje, men for meg er det absolutt et krav. Jeg klarer ikke å ha sex med noen jeg ikke er glad i. Barn kunne jeg ikke tenkt meg å få alene uten en mann jeg var glad i. (...) Jeg "må" drikke Coca Cola hver fredag, hvis jeg ikke drikker det blir hele neste uke ødelagt. Jeg vet det bare er en mental sperre i hodet mitt, derfor forstår jeg at andre folk ikke har samme problemet. Du kan ikke ha sex utenfor ett kjæresteforhold sier du, ei heller ønsker du å få barn utenfor ett kjæresteforhold. Du er klar over at dette bare er mentale sperrer i hodet ditt, så hvorfor mener du at det også burde gjelde andre personer? Jeg tok meg den frihet til å tolke ditt "er glad i" som "i ett kjæresteforhold" da det er mange personer folk flest "er glad i" som de overhode ikke vil ha sex med, og slik du ordla deg utlukket det ikke sex med en venn. Og har man sex med en venn får man jo det behovet dekket utenfor noe kjæresteforhold. Når det kommer til resten av posten din tviler jeg ikke på at det er riktig for deg akkurat nå, men det kan komme en tid hvor å være utenfor ett kjæresteforhold er det beste for deg på samme måte som det er for trådstarter. Det er ikke noen universal regel at det er bedre å være i ett forhold. Jeg har ikke sagt at dette gjelder alle andre? Derfor skrev jeg også "for meg", ikke "for alle andre". Og man kan være glad i mennesker på ulike måter. Jeg elsker/er glad i mamma, pappa, bestevenninna mi og kjæresten min. Men jeg elsker/er glad i dem på ulike måter. Hvis vi først skal flisespikke mener jeg. Så nei, en venn dekker overhodet ikke det samme behovet. Kanskje for deg, men ikke for meg. Og selvfølgelig er det mine følelser og "sperrer" som du kaller det, men sånn er det. Jeg har aldri hevdet at det er bedre å være i et forhold. Jeg har det bedre i et forhold, men det betyr ikke at jeg ikke kan ha det bra alene, og det betyr ihvertfall ikke at jeg mener alle andre bør eller må være i et forhold. Poenget er at ts spør om hva som er poenget med å være i et forhold, og da svarer man på det iht egne opplevelser og følelser. Endret 18. september 2014 av yvonne2 Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 18. september 2014 Del Skrevet 18. september 2014 (...) Nå svarte du på posten min så da gikk jeg ut i fra at du hadde problemer med det jeg nevnte, og jeg ville ikke være overasket om noen var uenig i at man ikke fikk noen eksklusive fordeler ved å være i ett kjæresteforhold. Tvillingsjel la frem hva hun beskrev som fordeler, og jeg ønsket bare å påpeke at dette er ting som er tilgjengelig utenfor kjæresteforhold også. Lenke til kommentar
Bonna86 Skrevet 18. september 2014 Del Skrevet 18. september 2014 (endret) Nå svarte du på posten min så da gikk jeg ut i fra at du hadde problemer med det jeg nevnte, og jeg ville ikke være overasket om noen var uenig i at man ikke fikk noen eksklusive fordeler ved å være i ett kjæresteforhold. Tvillingsjel la frem hva hun beskrev som fordeler, og jeg ønsket bare å påpeke at dette er ting som er tilgjengelig utenfor kjæresteforhold også. Jo, jeg mener man absolutt får noen eksklusive fordeler ved å være i et kjæresteforhold, men det er noe jeg personlig mener, det er ikke noe som nødvendigvis er gjeldende for andre. Men for meg rent personlig så er mange av de kvalitene absolutt forbeholdt og ekslusive for kjæresteforholdet. Men det er altså ikke slik at jeg tror at andre nødvendigvis føler det slik selv om jeg gjør det. Mange av tingene er selvsagt tilgjengelig utenfor kjæresteforhold, men for min del ikke på samme måte. Endret 18. september 2014 av yvonne2 Lenke til kommentar
Runar Skrevet 18. september 2014 Del Skrevet 18. september 2014 Rundt 21 innlegg har blitt slettet da mange av disse var i strid med våre retningslinjer, som blant annet sier at «innlegg på forumet skal holdes i en høflig og saklig tone». Tilgang til Diskusjon.no er et tilbud, ikke en rett. En bruker har nå blitt fratatt denne tilgangen. Dette innlegget skal ikke kommenteres. Reaksjoner på moderering kan postes i Klager på moderatoravgjørelser. 1 Lenke til kommentar
Xarus Skrevet 22. september 2014 Del Skrevet 22. september 2014 Du har tydeligvis alldri hvert i et sikkelig forhold eller hvert forelska.. Personlig trenger jo ikke sex med en vill fremmed å være noe bra! Men for å hoppe rett på dem negative sidene da, så ja kvinnfolk koster.. Som malvado skriver er det slik at man deler utgiftene, MEN blir det likt fordelt? Nei langt ifra, er alltid ditten eller datten dem må ha hjelp til å betale. Men det er også mye positivt i et forhold, det å ha noen som bryr sef om deg, noen du kan snakke med om alt:) Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 22. september 2014 Del Skrevet 22. september 2014 Du har tydeligvis alldri hvert i et sikkelig forhold eller hvert forelska.. Personlig trenger jo ikke sex med en vill fremmed å være noe bra! Men for å hoppe rett på dem negative sidene da, så ja kvinnfolk koster.. Som malvado skriver er det slik at man deler utgiftene, MEN blir det likt fordelt? Nei langt ifra, er alltid ditten eller datten dem må ha hjelp til å betale. Men det er også mye positivt i et forhold, det å ha noen som bryr sef om deg, noen du kan snakke med om alt:) Du må ha vært uheldig med damene. Har ALDRI bedt noen av eksene mine om penger til noen ting.. Lenke til kommentar
Xarus Skrevet 22. september 2014 Del Skrevet 22. september 2014 Du har tydeligvis alldri hvert i et sikkelig forhold eller hvert forelska.. Personlig trenger jo ikke sex med en vill fremmed å være noe bra! Men for å hoppe rett på dem negative sidene da, så ja kvinnfolk koster.. Som malvado skriver er det slik at man deler utgiftene, MEN blir det likt fordelt? Nei langt ifra, er alltid ditten eller datten dem må ha hjelp til å betale. Men det er også mye positivt i et forhold, det å ha noen som bryr sef om deg, noen du kan snakke med om alt:) Du må ha vært uheldig med damene. Har ALDRI bedt noen av eksene mine om penger til noen ting.. Nå er det ikke alik at jeg skal ta elle under samme kammen, men ja for min del har jeg alltid hvert forsørger selv om hun hadde mye høyere inntekt.. Jeg sparte hun brukte.. Og jeg godtok det av en aller annen grunn.. Kunne stå på butikken for å betale mat men så hadde hun tatt kortet mitt, kjiper.. Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 22. september 2014 Del Skrevet 22. september 2014 Du har tydeligvis alldri hvert i et sikkelig forhold eller hvert forelska.. Personlig trenger jo ikke sex med en vill fremmed å være noe bra! Men for å hoppe rett på dem negative sidene da, så ja kvinnfolk koster.. Som malvado skriver er det slik at man deler utgiftene, MEN blir det likt fordelt? Nei langt ifra, er alltid ditten eller datten dem må ha hjelp til å betale. Men det er også mye positivt i et forhold, det å ha noen som bryr sef om deg, noen du kan snakke med om alt:) Du må ha vært uheldig med damene. Har ALDRI bedt noen av eksene mine om penger til noen ting.. Nå er det ikke alik at jeg skal ta elle under samme kammen, men ja for min del har jeg alltid hvert forsørger selv om hun hadde mye høyere inntekt.. Jeg sparte hun brukte.. Og jeg godtok det av en aller annen grunn.. Kunne stå på butikken for å betale mat men så hadde hun tatt kortet mitt, kjiper.. Kanskje det er noe med deg som gjør at damene blir sånn? Jeg har vært gift i 7 år, og det skulle MYE til før jeg gikk med på å bruke kortet til eksen min.. Lenke til kommentar
mrdalesen Skrevet 22. september 2014 Del Skrevet 22. september 2014 Unnskyld meg, men er denne tråden seriøs? hvis den er det, ja det er vits i å være i et forhold, men noen vil ikke være sammen med noen heller, så sånn er det. Lenke til kommentar
Xarus Skrevet 22. september 2014 Del Skrevet 22. september 2014 Du har tydeligvis alldri hvert i et sikkelig forhold eller hvert forelska.. Personlig trenger jo ikke sex med en vill fremmed å være noe bra! Men for å hoppe rett på dem negative sidene da, så ja kvinnfolk koster.. Som malvado skriver er det slik at man deler utgiftene, MEN blir det likt fordelt? Nei langt ifra, er alltid ditten eller datten dem må ha hjelp til å betale. Men det er også mye positivt i et forhold, det å ha noen som bryr sef om deg, noen du kan snakke med om alt:) Du må ha vært uheldig med damene. Har ALDRI bedt noen av eksene mine om penger til noen ting.. Nå er det ikke alik at jeg skal ta elle under samme kammen, men ja for min del har jeg alltid hvert forsørger selv om hun hadde mye høyere inntekt.. Jeg sparte hun brukte.. Og jeg godtok det av en aller annen grunn.. Kunne stå på butikken for å betale mat men så hadde hun tatt kortet mitt, kjiper.. Kanskje det er noe med deg som gjør at damene blir sånn? Jeg har vært gift i 7 år, og det skulle MYE til før jeg gikk med på å bruke kortet til eksen min.. Vet ikke, er for snill og dom da sikkert! Hva skal jeg gjlr når hun ikke klarer å betale sin del av husleia da? Kjøper heller veske til 3 tusen osv. jeg ble like pissed hver gang, men måtte bare gi etter. Hun kalte meg bare onkel skrue siden jeg var dlink til å spare og ikke ville "dele" med henne.. Ja det er nokk min feil haha.. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 22. september 2014 Forfatter Del Skrevet 22. september 2014 90% av folk som har kjæreste har det kun fordi dem er redde for å være alene. Kun 10% av folk mener kjæresten sin er den dem vil dele livet sitt med. Dem som tør være single til dem finner en ordentlig kandidat er dem som ender opp i den 10% som finner den rette. Dem som hopper fra forhold til forhold vil sannsynligvis aldri ende opp med noen dem føler var helt riktig. Undersøkelser bland skilte peker også mot dette. Mennesker som er gift lengere enn 10 år har oftere hatt lengere perioder som single (mer enn 1.5 år). Å være i forhold for å slippe være alene straffer seg dermed i lengden. Noe til ettertanke for mange her inne vil jeg tro. Anonymous poster hash: 9892f...eee 3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå