AnonymDiskusjon Skrevet 29. august 2014 Del Skrevet 29. august 2014 Jeg er en 22 år gammel gutt og skjønner ikke helt greia med å være i et forhold. Hvorfor VIL folk dette? Sjelden har jenter samme interesser som meg og mange har en skummelt lav intelligens har jeg erfart. De fniser og ler bort det faktum at de ikke kan en dritt om noe, utenom å sminke seg og hvordan klær de liker. Det eneste positive jeg kan se med å være i et forhold må være at man faktisk får sex gratis og at hun kan lage mat til meg av og til. De negative tingene veier mer da det er mer utgifter med å være i et forhold. Tenker på forbruksvarer som mat, dasspapir osv. Når hun får feil på bilen er jeg nødt å sette av en haug med tid og eventuelt penger for å hjelpe dette kvinnemennesket som har greid å fylle bensin på en dieselbil. Eller hvis jeg må lese om lovverk eller andre ting relatert til et problem hun har fordi dama ikke kan google selv. Hvis man skulle havne under den forbannelsen at man ble forelsket i jenta, så blir man så isolert at man sjelden ser sine egne bestevenner. Så hva er det som gjør at du liker å være i et forhold? Redd for å være alene, sex'en...? Jeg vet hele dette innlegget kan virke litt krass, men jeg skjønner oppriktig ikke HVA som er så spesielt med å være i et forhold. Greit at det er forelskelse, men hva i kvinnen er det man blir forelsket i? Utseendet? Blir man ikke lei av det? Er vel også derfor folk er utro. Opplys meg! Anonymous poster hash: 1ba13...909 1 Lenke til kommentar
blured Skrevet 29. august 2014 Del Skrevet 29. august 2014 Like interesser, tilsvarende intelligens, bra humor, god samtalepartner, bra å diskutere med, mange interessante venner (som en kan dele med sine egne venner), kan støtte deg i vanskelige situasjoner (samtidig som du støtter henne), bra sex, osv. Mye av tiden med en kjæreste er også i like stor grad kvantitativ som kvalitativ (selv om det selvfølgelig også er viktig), altså en å dele hverdagen med. Argumentet om at en mister sine venner ser jeg ikke helt hvor kommer fra. Selvfølgelig, om en selv velger å prioritere for mye tid på kjæresten vs sine egne venner så vil jo det være et problem, men det er ens egen feil og ikke kjæresten sin - da har du ganske enkelt ikke prioritert riktig. Og når det kommer til penger: i det forholdet jeg er i nå så er det definitivt dama som har mest penger, spiser vi ute så er det like stor sannsynlighet for at hun betaler som at jeg betaler, det samme gjelder selvfølgelig for husholdningsartikler, mat, bensin, osv. Lenke til kommentar
ZenMuch Skrevet 29. august 2014 Del Skrevet 29. august 2014 Han er en bestekompisen min. Det er han jeg lever med, og han som gjør hverdagen litt bedre enn ellers. Vi har det gøy sammen, og vi støtter hverandre når det er tungt. 3 Lenke til kommentar
SilvioBerlusconi Skrevet 29. august 2014 Del Skrevet 29. august 2014 Jeg er en 22 år gammel gutt og skjønner ikke helt greia med å være i et forhold. Hvorfor VIL folk dette? Sjelden har jenter samme interesser som meg og mange har en skummelt lav intelligens har jeg erfart. De fniser og ler bort det faktum at de ikke kan en dritt om noe, utenom å sminke seg og hvordan klær de liker. Det eneste positive jeg kan se med å være i et forhold må være at man faktisk får sex gratis og at hun kan lage mat til meg av og til. De negative tingene veier mer da det er mer utgifter med å være i et forhold. Tenker på forbruksvarer som mat, dasspapir osv. Når hun får feil på bilen er jeg nødt å sette av en haug med tid og eventuelt penger for å hjelpe dette kvinnemennesket som har greid å fylle bensin på en dieselbil. Eller hvis jeg må lese om lovverk eller andre ting relatert til et problem hun har fordi dama ikke kan google selv. Hvis man skulle havne under den forbannelsen at man ble forelsket i jenta, så blir man så isolert at man sjelden ser sine egne bestevenner. Så hva er det som gjør at du liker å være i et forhold? Redd for å være alene, sex'en...? Jeg vet hele dette innlegget kan virke litt krass, men jeg skjønner oppriktig ikke HVA som er så spesielt med å være i et forhold. Greit at det er forelskelse, men hva i kvinnen er det man blir forelsket i? Utseendet? Blir man ikke lei av det? Er vel også derfor folk er utro. Opplys meg! Anonymous poster hash: 1ba13...909 Hahaha! Fantastisk humor! Hvor tar du det fra? Tusen takk for en god latter nå før leggetid! Lenke til kommentar
Imsvale Skrevet 29. august 2014 Del Skrevet 29. august 2014 Overhodet ingen vits (hvis du da ikke bare vil ha sexen) før du møter noen som du faktisk kan ha en samtale med, ellers kan du fint nøye deg med tilfeldige fremmede for den del. Det stereotypiske kvinnemennesket du beskriver er ikke noe å trakte etter. Og hvorfor tror du utgiftene bare går til deg? Dere skal være to om det, så hun får være såpass selvstendig også økonomisk at det som virkelig bare er hennes får hun ordne med selv. Og hun må selvsagt være intelligent nok til å være noenlunde på samme nivå som deg, ellers kan du like gjerne kjøpe deg ei sexdokke. Når man er kommet så langt at man virkelig er sammen om alt, da skal du ha funnet en virkelig god partner i livet – for det er det det er til syvende og sist. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 29. august 2014 Del Skrevet 29. august 2014 TS : Og hvorfor skal en kvinne være sammen med deg? Slik du skriver så : *Mener du selv at du er smartere enn kvinnene du omgåes. *At du slipper å betale for sex og får mat laget. *Du ser det som negativt at du må betale for forbruksvarer ( er man i et forhold så bør man dele på utgiftene btw) *Du tror tydeligvis at det kun er kvinner som fyller bensin på diesel eller at de ikke er flinke rent teknisk. *Du tror tydeligvis at man blir isolert automatisk når man blir sammen med noen. Et bra forhold innebærer at man gir og får , det innebærer at man føler at det gir noe som gjør hverdagen mer meningsfull og man ser fram til fremtiden sammen. Kan jo si at min kone stilte opp for meg når jeg lå nær døden , det var da forholdet vårt virkelig ble stilt på prøve, istedenfor å dra sin vei valgte hun å gifte seg med meg , vel vitende at det kunne bli et kort ekteskap. Heldigvis så er jeg her fortsatt snart 5 år etter at jeg ble operert for en ondartet hjernesvulst. Det er sånt som gir livet et perspektiv. Tenk å være i den samme situasjonen uten støtte , uten en person som er der fordi hun / han er såpass glad i deg at det verste som kan skje er at du forsvinner fra livet dems. Forhåpentligvis så forstår du dette litt senere i livet og forstår at slik du forestiller deg et forhold i dag ikke nødvendigvis er sånn i virkeligheten. Men det er jo også noen personer som kun passer som einstøinger da 7 Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 29. august 2014 Del Skrevet 29. august 2014 (endret) Det har absolutt ingen hensikt. Viss du ikke klarer å være lykkelig med deg selv så burde du ta ganske fatale grep i livet ditt. Det er litt som religion i grunn, det er en frase som færre og færre forholder seg til, fordi man forstår at det i grunn ikke har noe hensikt. Endret 29. august 2014 av Priim Lenke til kommentar
DippyDawg Skrevet 29. august 2014 Del Skrevet 29. august 2014 (endret) Drar man kvinnfolk i hus, blir det bråk... Endret 29. august 2014 av DippyDawg Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 29. august 2014 Del Skrevet 29. august 2014 Det er ikke noe vits å bli sammen med en random person du egentlig ikke liker så godt - du har helt rett. Men plutselig møter du noen du liker veldig veldig godt. Dere kan snakke om alt. Dere kan snakke lenge. Dere liker det samme. Dere tenker det samme. Dere fungerer veldig godt sammen. Og det er da et forhold gir mening. Det er det som er et parforhold, ikke to (eller flere for den saks skyld) stykker som bare er sammen for å være sammen. Du har tydeligvis ikke møtt en slik person enda, og det er ikke sikkert du noensinne vil det, men om det skjer vil synet ditt på forhold forandres. Lenke til kommentar
toth Skrevet 29. august 2014 Del Skrevet 29. august 2014 Det har absolutt ingen hensikt. Viss du ikke klarer å være lykkelig med deg selv så burde du ta ganske fatale grep i livet ditt. Det er litt som religion i grunn, det er en frase som færre og færre forholder seg til, fordi man forstår at det i grunn ikke har noe hensikt. Snakker du kun om kjærester som i "casual forhold", eller alle forhold? Forhold har definitivt hensikter om man f.eks ønsker å ha(og oppfostre) barn, om man ønsker å være to om økonomien(og nyte fordelene som følger av det), og om man ønsker en generell kompanjong i livet. Lenke til kommentar
vidor Skrevet 29. august 2014 Del Skrevet 29. august 2014 Det er fred i det hus hvor kvinnen er blind og mannen er døv. 7 Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 29. august 2014 Del Skrevet 29. august 2014 (endret) Det har absolutt ingen hensikt. Viss du ikke klarer å være lykkelig med deg selv så burde du ta ganske fatale grep i livet ditt. Det er litt som religion i grunn, det er en frase som færre og færre forholder seg til, fordi man forstår at det i grunn ikke har noe hensikt. Snakker du kun om kjærester som i "casual forhold", eller alle forhold? Forhold har definitivt hensikter om man f.eks ønsker å ha(og oppfostre) barn, om man ønsker å være to om økonomien(og nyte fordelene som følger av det), og om man ønsker en generell kompanjong i livet. Jeg snakker om generelt. Oppfostre barn kan man fint gjøre separat og dersom jeg hadde ført noen inn i min økonomi hadde det gjerne ikke akkurat gitt den ett spesielt stort løft alikavell, heller i andre retningen. De 'goder' som det ofte er snakk om er i mine øyner mer forpliktelser og bortkastet tid. Endret 29. august 2014 av Priim Lenke til kommentar
toth Skrevet 29. august 2014 Del Skrevet 29. august 2014 Det har absolutt ingen hensikt. Viss du ikke klarer å være lykkelig med deg selv så burde du ta ganske fatale grep i livet ditt. Det er litt som religion i grunn, det er en frase som færre og færre forholder seg til, fordi man forstår at det i grunn ikke har noe hensikt. Snakker du kun om kjærester som i "casual forhold", eller alle forhold? Forhold har definitivt hensikter om man f.eks ønsker å ha(og oppfostre) barn, om man ønsker å være to om økonomien(og nyte fordelene som følger av det), og om man ønsker en generell kompanjong i livet. Jeg snakker om generelt. Oppfostre barn kan man fint gjøre separat og dersom jeg hadde ført noen inn i min økonomi hadde det gjerne ikke akkurat gitt den ett spesielt stort løft alikavell, heller i andre retningen. De 'goder' som det ofte er snakk om er i mine øyner mer forpliktelser og bortkastet tid. Da tenker du åpenbart ikke på barnets beste, all forskning tilsier at du tar rivende feil der (nå snakker jeg ikke om aleneforeldre vs foreldre som bor sammen mot sin vilje, men aleneforeldre vs et par som trives sammen). Nå har du kanskje en særlig spesiell økonomi, men det er null tvil om at 2x450.000/2 gir langt bedre forutsetninger ifht bolig og forbruk enn 1x450.000/1. Du får bedre bolig, lavere matutgifter, lavere drifts- og vedlikeholdskostnader og lavere utgifter pr pers generelt. Jeg kan faktisk ikke komme på én utgift som har blitt høyere som følge av samboerskap, men kan komme på mange utgifter som har gått ned. Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 29. august 2014 Del Skrevet 29. august 2014 (endret) Da tenker du åpenbart ikke på barnets beste, all forskning tilsier at du tar rivende feil der (nå snakker jeg ikke om aleneforeldre vs foreldre som bor sammen mot sin vilje, men aleneforeldre vs et par som trives sammen). Nå har du kanskje en særlig spesiell økonomi, men det er null tvil om at 2x450.000/2 gir langt bedre forutsetninger ifht bolig og forbruk enn 1x450.000/1. Du får bedre bolig, lavere matutgifter, lavere drifts- og vedlikeholdskostnader og lavere utgifter pr pers generelt. Jeg kan faktisk ikke komme på én utgift som har blitt høyere som følge av samboerskap, men kan komme på mange utgifter som har gått ned. Jeg setter min egen trivsel først. 450.000 er mindre enn hva jeg betaler i skatt. Det er forsåvidt 900.000 også. Endret 29. august 2014 av Priim Lenke til kommentar
toth Skrevet 29. august 2014 Del Skrevet 29. august 2014 Da tenker du åpenbart ikke på barnets beste, all forskning tilsier at du tar rivende feil der (nå snakker jeg ikke om aleneforeldre vs foreldre som bor sammen mot sin vilje, men aleneforeldre vs et par som trives sammen). Nå har du kanskje en særlig spesiell økonomi, men det er null tvil om at 2x450.000/2 gir langt bedre forutsetninger ifht bolig og forbruk enn 1x450.000/1. Du får bedre bolig, lavere matutgifter, lavere drifts- og vedlikeholdskostnader og lavere utgifter pr pers generelt. Jeg kan faktisk ikke komme på én utgift som har blitt høyere som følge av samboerskap, men kan komme på mange utgifter som har gått ned. Jeg setter min egen trivsel først. 450.000 er mindre enn hva jeg betaler i skatt. Det er forsåvidt 900.000 også. Du setter egen trivsel foran eventuelt egne barns? Prisverdig. At du klarer å skryte av din angivelig skyhøye inntekt er revnende likegyldig for saken, i bolig/forbruksspørsmål vil 2x/2 alltid gi bedre avkastning enn 1x/1. Om du finner deg en samboer som er deltidsfrisør og venner seg til å leve på dine penger er en helt annen sak og angår ikke saken nevneverdig. 1 Lenke til kommentar
Alf Johan Grindheim Skrevet 29. august 2014 Del Skrevet 29. august 2014 Hadde vert ganske interesant å høre ka jobb Priim har. 3 Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 29. august 2014 Del Skrevet 29. august 2014 Jeg har ett barn, som jeg aldri har eller har intensjoner om å ha noe med å gjøre. Hvorvidt noen er villig til å betale eller gi meg en pris for det får være deres sak, det er en avgjørelse jeg og barnets mor tok ilag før det ble født. Skyhøy er ikke inntekten, men den er over gjennomsnittet, de økonomiske fordelene med å binde meg/være fri vil nok uansett bli bagatellisert i forhold til hvilken frihet jeg har og må gi slipp på. Jeg kunne nok helt fint ha levd med lavere inntekt og en familie, tingen er at jeg heller velger å sette meg selv forann andre for at jeg skal kunne gjøre det jeg ønsker og trenger å gjøre i løpet av en dag for å kunne ha det bedre med meg selv i morgen. Ett viktig prinsipp for meg, eller en drøm om du så vil er å kunne stå opp hver dag og gjøre akkurat det jeg ønsker å gjøre, uavhengig av hva andre tenker og mener om akkurat det kan jeg ikke si jeg tar nevneverdig opp til vurdering. For siden midten av tyve-årene har dette vært mitt ønske. Men jeg forstår at ikke alle andre ønsker det slik. Men vi mennesker har forskjellige verdier og vi er dynamiske, så ting kan forandre seg.. Men min frihet og den gleden jeg finner i det jeg skaper er såpass stor at jeg mener det er langt bedre enn alle forpliktelsene ett forhold medfører. Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 29. august 2014 Del Skrevet 29. august 2014 (endret) Hadde vert ganske interesant å høre ka jobb Priim har. Jeg jobber som regional leder (Store deler av Nord Europa er mitt ansvarsområde) i ett internasjonalt konsern, jeg er investor i forskjellige selskaper som jeg og gjerne min bror drar i gang innenfor forskjellige markedssegmenter, derav byggbransjen (han er byggmester) For en del år siden investerte jeg og en venn av meg i utelivsbransjen. Det skal også sies at det går opp og ned, men nå i senere tid har jeg kunn hentet av overskuddene på investeringene, solgt en del av det vi har startet opp (bla utleige av maskiner og utstyr) og sitter på ett rimelig godt overskudd derifra. Jeg var heldig med noen aksjehandler jeg gjor tidlig på 2000 tallet og sånn ellers så gjør jeg litt forskjellige mindre investeringer via megler i aksjemarkedet fortsatt. Så primært jobber jeg som regional leder, resten er i grunn bare ting jeg henter overskudd av. Utenom restaurantene og pubbene, der må jeg av og til gjøre litt administrativt, men det er lite. Har stort sett daglige ledere ol til å ta seg av sånt. Tja, jeg jobbet ganske mye mer før enn det jeg gjør idag. Brorparten av inntekten kommer i fra selskaper jeg selv har eier-interesser i. Lønnen i fra selskapet jeg selv er ansatt i er ikke svimlende, men helt ok, typisk rundt 1,5 - 2,5 millioner avhengig av bonuser og lignende. Endret 29. august 2014 av Priim Lenke til kommentar
toth Skrevet 29. august 2014 Del Skrevet 29. august 2014 (endret) Jeg har ett barn, som jeg aldri har eller har intensjoner om å ha noe med å gjøre. Hvorvidt noen er villig til å betale eller gi meg en pris for det får være deres sak, det er en avgjørelse jeg og barnets mor tok ilag før det ble født. Skyhøy er ikke inntekten, men den er over gjennomsnittet, de økonomiske fordelene med å binde meg/være fri vil nok uansett bli bagatellisert i forhold til hvilken frihet jeg har og må gi slipp på. Jeg kunne nok helt fint ha levd med lavere inntekt og en familie, tingen er at jeg heller velger å sette meg selv forann andre for at jeg skal kunne gjøre det jeg ønsker og trenger å gjøre i løpet av en dag for å kunne ha det bedre med meg selv i morgen. Ett viktig prinsipp for meg, eller en drøm om du så vil er å kunne stå opp hver dag og gjøre akkurat det jeg ønsker å gjøre, uavhengig av hva andre tenker og mener om akkurat det kan jeg ikke si jeg tar nevneverdig opp til vurdering. For siden midten av tyve-årene har dette vært mitt ønske. Men jeg forstår at ikke alle andre ønsker det slik. Men vi mennesker har forskjellige verdier og vi er dynamiske, så ting kan forandre seg.. Men min frihet og den gleden jeg finner i det jeg skaper er såpass stor at jeg mener det er langt bedre enn alle forpliktelsene ett forhold medfører. Nå snakker du for deg selv, og at DU trives best som singel - det er selvsagt fullstendig OK - men det er noe helt annet enn å snakke generelt som tidligere "Det har absolutt ingen hensikt. Det er litt som religion i grunn, det er en frase som færre og færre forholder seg til, fordi man forstår at det i grunn ikke har noe hensikt. " Endret 29. august 2014 av toth 1 Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 29. august 2014 Del Skrevet 29. august 2014 (endret) Nå snakker du for deg selv, og at DU trives best som singel - det er selvsagt fullstendig OK - men det er noe helt annet enn å snakke generelt som tidligere "Det er litt som religion i grunn, det er en frase som færre og færre forholder seg til, fordi man forstår at det i grunn ikke har noe hensikt. " er er såpass stor at jeg mener det er langt bedre enn alle forpliktelsene ett forhold medfører. Det medfører korrekthet, bare se på statistikker over skilsmisser, barn utenfor ekteskap (hørtes old fashioned ut) og barn som vokser opp med foreldre som 'ikke bor sammen' http://ssb.no/ekteskap/ - Tallet er synkende, men det er også tallet for ekteskap. Viss man ser på skilsmisser og seperasjoner ser man at det er minimalt flere ekteskap enn det er skilsmisser og seperasjoner (og dette tar ikke utgangspunkt i samlivsbrudd) http://www.idag.no/aktuelt-oppslag.php3?ID=3566 Vi er ikke monogame. Endret 29. august 2014 av Priim Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå