Gå til innhold

ideer til selvbygget

Anbefalte innlegg

Kan ikke metallkassa være der for å beskytte oss mot stråling? Har en gang forsøkt å bruke en PR- radio der maskinene mine står.. det gikk dårlig. Forferdelig mye støy på radioen. Vet at maskiner må måles for stråling før de får en eller annen godkjennelse. Hvis jeg ikke husker feil, så var PC- worl veldig opptatt av dette en periode.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror strengt tatt ikke at man skal være redd for (skadelig) stråling fra delene i en PC. Derimot vil metallkabinettet beskytte delene mot stråling utenfra.

En mobiltelefon plassert på "galt" sted kan antagelig skape litt trøbbel, i et ubeskyttet system.

Lenke til kommentar

mdf: fordeler: det "isolerer lyden best, pent å se på.

ulemper: det er litt tungt.

kryssfiner: fordeler: det er lett, pent å se på ulakkert.

ulemper: det isolerer ikke lyden så bra.

hobbyplater: fordeler: det er veldig billig, greit nok å se på.

ulemper: det er tungt.

se selv hva du liker best...(oppsummering) :cool:

Lenke til kommentar

Hva med å bruke vannfaste finerplater, og sånne aluminiumsskinner som man bruker når man bygger transportkasser osv til lydutstyr? Det tror jeg kan bli en ganske tøff PC.. Og veldig solid. Det blir ikke veldig tungt, og solid som fy. Det finnes masse snadder i deler, som hjørner, bærehåndtak, avtagbare lokk osv.

Lenke til kommentar
hmm

mange gode ideer her ja

får nå se ltit hvor langt pungen(penge pungen ikke den andre) rekker

hvorfor bruke penge pungen?? kan du ikke bare lete deg frem til noen kvinnelige butikk eiere?? ;):lol: *grin*

evt. gå på gata å be om sponsing eller no.. :yes:

hahahahahha :lol::lol::lol: ...kan jo virke det da :lol:

Lenke til kommentar

Du kan kjøpe noe stilige knapper/brytere fra Elfa, men da må du være forberedt på å måtte punge ut ganske dyrt. Kjøpe 2 knapper derfra, det bli ca. 200,- per stykker fordi frakt og oppkrav er så f#¤#% dyrt i Norge. Men knappene funker og ser bra ut de... Jeg venter med glede på den dagen konsesjonen for postdistribusjon blir åpnet for flere aktører.

Biltema eller Clas Ohlson har ikke så bra utvalg i slikt. Clas har greie vippebrytere, men disse funker ikke så bra om av/på eller reset knapp ettersom de da må vippes på og så av igjen.

Lenke til kommentar

jeg har bygd et trekabinett i kryssfiner men den pc'n starter ikke, tror dere at det kan vere at den ikke har fått jording nok?? hk har en ganske stor hkplate psu er standar stor cd standar og 2hder i en liten hd holder (ingen av delene er koblet opp imot kvarandre(utenom vanlige kabler) men vist jeg tar en ledning mellom alle delene holder det då med jording??

Lenke til kommentar
jeg har bygd et trekabinett i kryssfiner men den pc'n starter ikke, tror dere at det kan vere at den ikke har fått jording nok?? hk har en ganske stor hkplate psu er standar stor cd standar og 2hder i en liten hd holder (ingen av delene er koblet opp imot kvarandre(utenom vanlige kabler) men vist jeg tar en ledning mellom alle delene holder det då med jording??

Det er altid fordelaktig å jordforbinde de forskjellige komponentene, noe man automatisk oppnår i et vanlig kabinett.

I et kabinett av tre bør du nok for sikkerhets skyld gjøre som du selv foreslår.

Jeg tviler på at manglende jordforbindelser er årsak til startproblemer, det er nok noe annet du har oversett eller glemt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...