JokkareN Skrevet 28. august 2014 Del Skrevet 28. august 2014 Hei!Jeg har et Subwoofer projekt her, og lurte på hvordan det kan bli om du tar et Sub element å kobler det på en plateforsterker som egentlig har alt for lite kraft enn det elementet trenger?Takk for svar på forhånd! Lenke til kommentar
anonympappkasse Skrevet 28. august 2014 Del Skrevet 28. august 2014 Lite futt? Har også HØRT at det kan skape varme og ødelegge forsterkere, men det har jeg ikke erfart Lenke til kommentar
JokkareN Skrevet 28. august 2014 Forfatter Del Skrevet 28. august 2014 Lite futt? Har også HØRT at det kan skape varme og ødelegge forsterkere, men det har jeg ikke erfart Okei, men da er saken grei Får bare være obs.. Å når det kommer til lite futt så regnet jeg med det! Men hadde ikke vært noe morsomt hadde hele greiern tatt fyr. Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 30. august 2014 Del Skrevet 30. august 2014 Problemet med rene sub elementer er at de rom regel er rundt 2 ohm, noe som er altfor lite for normale forsterkere, noe som vil skaffe trøbbel. Man kan nok fikse det med å skaffe en riktig 2ohm motstand og legge den i serie med elementet, som da blir 4 ohm, og noe de aller fleste forsterkere takler. Bare husk at det er nokså stor forskjell på motstander selv om de alle er 2 ohm (kommer ann på volt osv). Det er en grunn til at de aller fleste hjemme suber er aktive, og har egen fortsterkere innebygd. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå