Alf Johan Grindheim Skrevet 29. august 2014 Del Skrevet 29. august 2014 Ganske utrulig historie egentlig. Først koss kom di inn? Og sidan politiet skal alltid kontakte foreldre/verge når di har med en under 18 å gjer så koffor vekket di ikkje foreldra dine? 1 Lenke til kommentar
Mr. Spaceworld Skrevet 29. august 2014 Del Skrevet 29. august 2014 (endret) IKKE samarbeid med politiet. Det hjelper ikke en dritt. La dem ordne alt selv. Kommer sikkert til å henlegge saken. Det der med at "hvis du hjelper oss, hjelper vi deg" er bare piss. Alt av slike små saker blir som oftes henlagt om du drar det helt ut. Jeg har kun hvert i trøbbel med loven 1 gang og ble lovt det samme. Var ung og dum og la alt på bordet. Hjalp lite. Nå i ettertid ser jeg at alt de hadde var et rykte å gå på. Hadde jeg holdt kjeft hadde de sikkert ikke gjort noe mer ut av det. Hadde et tilfelle hvor politiet kom på døra vår midt på natten. De spurte faren min om han eide bilen som sto parkert borti gata. De hadde nemlig tatt en på fersken i det han brøyt seg inn i bilen. Fatter'n anmeldte forholdet og vi hørte ikke noe mer før et halvt år senere. Saken var henlagt.... Disse sakene skal IKKE etterforskes Les denne artikkelen. Nå vet ikke jeg helt hvor du bor, men sjansen er jo der for at du nettopp bor på Romerike. Nå skal de sies at siden du er såpass ung så kan det hende de viser litt mer interesse siden de har lyst å få deg på "rett kjøl". Jeg hadde inrømmet det de vet og ikke noe mer. Til foreldrene dine så tror jeg du bare må være ærlig og fortelle dem hva som har skjedd. Ikke sleng "fakta" som at 80% av ungdommen i dag gjør det. Det tror jeg de driter i. Nåt det gjelder straff kommer du IKKE til å få fengsel. Ikke om du nekter alt engang. De har ikke lyst å sette ungdom som går på skole i fengsel. Det blir pisseprøver og kanskje en liten bot Endret 29. august 2014 av Demonickon 6 Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 2. september 2014 Del Skrevet 2. september 2014 Dersom det skjer noe (noe det også mest sannsynlig vil) så vil du få en bot. Denne boten kan ikke du akseptere selv fordi du er ikke myding. Så det må dine foreldre gjøre. Hvorvidt 10,15,20,30 eller 80% av ungdom i din omgangskrets bryter lovverket er helt irrelevant. Det ville vært ett argument tveita-gjengen og Hells Angels også kunne brukt dersom dem fant det hensiktsmessig. 3 Lenke til kommentar
Kazuo Skrevet 9. september 2014 Del Skrevet 9. september 2014 (endret) Spør politiet om du kan inngå en kontrakt med dem der du avgir rene prøver i en lenger periode mot at de sletter saken, er vist noe slikt opplegg en del steder i Norge. Om det kan gjelde deg blir vanskelig vite når man ikke vet hvor du hører til i Norge. Mye som ikke stemmer med hva du skriver, de skal ha ransakelse order får å komme inn til deg, den skal framvises til verge. Ikke minst det å snakke med politi og samarbeide er det siste som hjelper, bare nekt,nekt, nekt, nekt, selv om de finner en pose cannabis i sekken din. Da er det større % sjans for at juristen gir opp saken. Lykke til. Endret 9. september 2014 av DaniNichi 1 Lenke til kommentar
AdNauseam Skrevet 4. januar 2015 Del Skrevet 4. januar 2015 (endret) Som Demonickon sier, du er ikke tjent med å "samarbeide" med politiet. Er egentlig helt perverst å si det, men det er jo sant. Da får de bare flere ting å ta deg på, fordi det er det som er målet deres. Du er under etterforskning og de ønsker å skaffe så mange bevis som mulig for å få "avklart" saken. De vil nok også skremme så mye som mulig, sånn at ingen tør å bruke canna. Dette skulle aldri ha vært en politisak uansett, det skulle ikke handlet om at TS er en kriminell. Det skulle vært helsevesenet som skulle ha grepet inn, om det var nødvendig. Og for de som synes det er fortjent så kan du jo spørre deg selv hvor mye skade det egentlig gjør. Bruken går bare ut over han selv, hvis det i det hele tatt har noen negative virkninger. "helt idiotisk å kriminalisere ungdom som røyker marijuana i det hele tatt spør du meg." Flott mentalitet, er selvfølgelig ikke din feil. Tingen er jo at utsagnet faktisk er sant, det èr idiotisk. Hvorfor automatisk tenker at dette er en slask av en ungdom? Blir bare teit å fronte TS som en tulling pga. dette utsagnet. Endret 4. januar 2015 av AdNauseam 2 Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 4. januar 2015 Del Skrevet 4. januar 2015 tipper TS ble ranet, sivilpoliti inne hjemme hos en 17-åring uten å vekke foreldre? i dont think so.... her snakker vi en som ble lurt/ranet. 3 Lenke til kommentar
AdNauseam Skrevet 4. januar 2015 Del Skrevet 4. januar 2015 Leste førsteposten igjen nå.. Ja, høres rart ut. Trodde ikke politiet opererte på denne måten. xD 2 Lenke til kommentar
Friluftskar Skrevet 4. januar 2015 Del Skrevet 4. januar 2015 (endret) Bra foreldrene blir innformert! Håper TS lærer og forholder seg til lovlige rusmidler i fremtiden, når han/hun er gammel nok. Endret 4. januar 2015 av Friluftskar Lenke til kommentar
AdNauseam Skrevet 4. januar 2015 Del Skrevet 4. januar 2015 (endret) Bra foreldrene blir innformert! Håper TS lærer og forholder seg til lovlige rusmidler i fremtiden.Så hvis vi ser bort ifra det faktum at cannabis er ulovlig, hvorfor håper du TS "lærer" og holder seg til lovlige rusmidler? Hva er det som er bedre med alkohol mener du? Endret 4. januar 2015 av AdNauseam 2 Lenke til kommentar
Friluftskar Skrevet 4. januar 2015 Del Skrevet 4. januar 2015 Bra foreldrene blir innformert! Håper TS lærer og forholder seg til lovlige rusmidler i fremtiden.Så hvis vi ser bort ifra det faktum at cannabis er ulovlig, hvorfor håper du TS "lærer" og holder seg til lovlige rusmidler? Hva er det som er bedre med alkohol mener du? Det er et lovlig rusmiddel, i Norge. Lenke til kommentar
hean Skrevet 4. januar 2015 Del Skrevet 4. januar 2015 (endret) Bra foreldrene blir innformert! Håper TS lærer og forholder seg til lovlige rusmidler i fremtiden.Så hvis vi ser bort ifra det faktum at cannabis er ulovlig, hvorfor håper du TS "lærer" og holder seg til lovlige rusmidler? Hva er det som er bedre med alkohol mener du? Det er et lovlig rusmiddel, i Norge. Nei... men mener det finnes lovlige legemidler med substanser av cannabis. Det er derimot ett legemiddel og ikke ett rusmiddel. Endret 4. januar 2015 av Nasciboy 1 Lenke til kommentar
AdNauseam Skrevet 4. januar 2015 Del Skrevet 4. januar 2015 (endret) Det er et lovlig rusmiddel, i Norge.Og det alene gjør det bedre? Det faktum at det er mye hardere på kroppen har ikke noe å si mener du? Tror du virkelig det er lovlig fordi det er tryggere eller mindre skadelig? Og cannabis er ulovlig fordi det er farlig? Legger du hele din tillit i loven om rusmidler? Jeg forstår at du vil være lovlydig, men det er ikke det som er spørsmålet her. Du antydet at lovlige rusmidler (regner med du refererer til alkohol) er bedre. Så jeg spør igjen, hvordan er det bedre? Lovlighetsstatus er ikke relevant i spørsmålet mitt. Endret 4. januar 2015 av AdNauseam 1 Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 4. januar 2015 Del Skrevet 4. januar 2015 "helt idiotisk å kriminalisere ungdom som røyker marijuana i det hele tatt spør du meg." Flott mentalitet, er selvfølgelig ikke din feil. Tingen er jo at utsagnet faktisk er sant, det er idiotisk. Hvorfor automatisk tenker at dette er en slask av en ungdom? Blir bare teit å fronte TS som en tulling pga. dette utsagnet. TS ruser seg, i full viten om at marijuana er ulovlig i Norge, da har jeg også retten til å mene dette er tull å klage på i ettertid. Har ikke sagt noe om slaskete ungdom, kun dårlig mentalitet. Dette er 100% TS sin feil så lenge loven er som den er. Inntil den blir endret bør en fint klare å holde seg unna, eller er det mer avhengighetsskapende enn det høres ut som? 4 Lenke til kommentar
hean Skrevet 4. januar 2015 Del Skrevet 4. januar 2015 "helt idiotisk å kriminalisere ungdom som røyker marijuana i det hele tatt spør du meg." Flott mentalitet, er selvfølgelig ikke din feil. Tingen er jo at utsagnet faktisk er sant, det er idiotisk. Hvorfor automatisk tenker at dette er en slask av en ungdom? Blir bare teit å fronte TS som en tulling pga. dette utsagnet. TS ruser seg, i full viten om at marijuana er ulovlig i Norge, da har jeg også retten til å mene dette er tull å klage på i ettertid. Har ikke sagt noe om slaskete ungdom, kun dårlig mentalitet. Dette er 100% TS sin feil så lenge loven er som den er. Inntil den blir endret bør en fint klare å holde seg unna, eller er det mer avhengighetsskapende enn det høres ut som? Helt enig... INGEN ungdom blir kriminalisert, de klarer det fint selv. 1 Lenke til kommentar
rockPaperScissors() Skrevet 4. januar 2015 Del Skrevet 4. januar 2015 Det som egentlig skjer er at TS får dette på rullebladet og vil få vansker med innreise/gjennomreise til USA. Det er også mange andre land som har nulltoleranse, og man gjør seg igjen til lovbryter om man holder slik informasjon tilbake, ved f.eks. dokumentforfalskning. Det er mange jobber som krever sikkerhetsklarering i dag, og slike krav stilles bare oftere og oftere. Det er ganske idiotisk at slike milde overtredelser aldri blir foreldet og slettet, spesielt siden mange som gjør slike forbrytelser er ganske unge. Men det er sånn verden bare er blitt. Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 4. januar 2015 Del Skrevet 4. januar 2015 Det som egentlig skjer er at TS får dette på rullebladet og vil få vansker med innreise/gjennomreise til USA. Det er også mange andre land som har nulltoleranse, og man gjør seg igjen til lovbryter om man holder slik informasjon tilbake, ved f.eks. dokumentforfalskning. Det er mange jobber som krever sikkerhetsklarering i dag, og slike krav stilles bare oftere og oftere. Det er ganske idiotisk at slike milde overtredelser aldri blir foreldet og slettet, spesielt siden mange som gjør slike forbrytelser er ganske unge. Men det er sånn verden bare er blitt. Synd, trist, leit. Jeg synes ikke marijuana burde være strengt, men jeg skjønner også ikke hvorfor folk ikke klarer å ligge unna. Konsekvensene er ikke noen hemmelighet, da kan en for det selv. The End. 1 Lenke til kommentar
hean Skrevet 4. januar 2015 Del Skrevet 4. januar 2015 Det som egentlig skjer er at TS får dette på rullebladet og vil få vansker med innreise/gjennomreise til USA. Det er også mange andre land som har nulltoleranse, og man gjør seg igjen til lovbryter om man holder slik informasjon tilbake, ved f.eks. dokumentforfalskning. Det er mange jobber som krever sikkerhetsklarering i dag, og slike krav stilles bare oftere og oftere. Det er ganske idiotisk at slike milde overtredelser aldri blir foreldet og slettet, spesielt siden mange som gjør slike forbrytelser er ganske unge. Men det er sånn verden bare er blitt. Mye feil i det du skriver der... 1 Lenke til kommentar
AdNauseam Skrevet 4. januar 2015 Del Skrevet 4. januar 2015 (endret) TS ruser seg, i full viten om at marijuana er ulovlig i Norge, da har jeg også retten til å mene dette er tull å klage på i ettertid. Har ikke sagt noe om slaskete ungdom, kun dårlig mentalitet. Dette er 100% TS sin feil så lenge loven er som den er. Inntil den blir endret bør en fint klare å holde seg unna, eller er det mer avhengighetsskapende enn det høres ut som?Det har du all rett til. Men faktumet står fortsatt (og det er fortsatt lov å klage på lover som er meningsløse), saken er som den er, inkludert det faktum at det er ulovlig. Måten du sa det på fikk det til å høres ut som du antydet noe sånt. Å klare er en ting, å ville er en annen. De som tar og vet risikoen får ta valget om det er verdt det. Og nei, det er ikke mer avhengighetsskapende enn det høres ut. Jeg har ingenting imot at folk bruker det, fordi jeg vet hva det er. Det som er synd er at lovgivningen gjør det mindre gunstig (f.eks. at gatekvaliteten er utrolig laber). Hardere stoffer synes jeg det er greit å ha restriksjoner på ettersom det kan være veldig skadelig for deg. Helt enig... INGEN ungdom blir kriminalisert, de klarer det fint selv.Ja. Fordi loven definerer det som kriminalitet. Poenget ditt er? Hvem som gjør hvem til kriminelle her er vel det samme som å spør hvem som kom først av høna og egget. De som satt loven i sten gjorde dem som bruker dette kriminelle, og de som bruker det gjør seg selv til kriminelle. Det går begge veier. For å dømme noen må du jo kalle dem kriminelle. Og grunnen til denne lovgivningen har ingenting med de helsemessige aspektene ved cannabisbruk. Det har med penger og makt å gjøre og det har bare vært slik siden gamledager fordi ingen har hevet noen øyenbryn til det. Endret 4. januar 2015 av AdNauseam Lenke til kommentar
hean Skrevet 4. januar 2015 Del Skrevet 4. januar 2015 (endret) TS ruser seg, i full viten om at marijuana er ulovlig i Norge, da har jeg også retten til å mene dette er tull å klage på i ettertid. Har ikke sagt noe om slaskete ungdom, kun dårlig mentalitet. Dette er 100% TS sin feil så lenge loven er som den er. Inntil den blir endret bør en fint klare å holde seg unna, eller er det mer avhengighetsskapende enn det høres ut som?Det har du all rett til. Men faktumet står fortsatt (og det er fortsatt lov å klage på lover som er meningsløse), saken er som den er, inkludert det faktum at det er ulovlig. Måten du sa det på fikk det til å høres ut som du antydet noe sånt. Å klare er en ting, å ville er en annen. De som tar og vet risikoen får ta valget om det er verdt det. Og nei, det er ikke mer avhengighetsskapende enn det høres ut. Jeg har ingenting imot at folk bruker det, fordi jeg vet hva det er. Det som er synd er at lovgivningen gjør det mindre gunstig (f.eks. at gatekvaliteten er utrolig laber). Hardere stoffer synes jeg det er greit å ha restriksjoner på ettersom det kan være veldig skadelig for deg. Helt enig... INGEN ungdom blir kriminalisert, de klarer det fint selv. Ja. Fordi loven definerer det som kriminalitet. Poenget ditt er? Hvem som gjør hvem til kriminelle her er vel det samme som å spør hvem som kom først av høna og egget. De som satt loven i sten gjorde dem som bruker dette kriminelle, og de som bruker det gjør seg selv til kriminelle. Det går begge veier. For å dømme noen må du jo kalle dem kriminelle. Og grunnen til denne lovgivningen har ingenting med de helsemessige aspektene ved cannabisbruk. Det har med penger og makt å gjøre og det har bare vært slik siden gamledager fordi ingen har hevet noen øyenbryn til det. Ufattelig at du ikke klarer å se ett poeng som som skrives direkte i klartekst og som du ikke må lese mellom linjene for å skjønne. Enkelte må få ting matet med teskje men noen få klarer faktisk ikke få ting med seg da heller!! Endret 4. januar 2015 av Nasciboy Lenke til kommentar
AdNauseam Skrevet 4. januar 2015 Del Skrevet 4. januar 2015 (endret) Ufattelig at du ikke klarer å se ett poeng som som skrives direkte i klartekst og som du ikke må lese mellom linjene for å skjønne. Enkelte må få ting matet med teskje men noen får klarer ikke få ting med seg da heller!! Jeg skjønte veldig godt hva du mente. Det kan gjerne kalles for kverulering fra min side, men det var ikke det som var poenget. Det som ble diskutert her var hvorvidt man kunne "klage" på dette, noe man absolutt kan fordi det ikke er godt grunnlag for lovgivningen. Spesielt når loven om alkohol er motstridende på mange punkter av hva gjelder samfunnspåvirkninger. Og så kan man i tillegg nevne alle de negative følgene av cannabislovgivningen som går utover samfunnet. Lovgivningen er forøvrig positiv for kriminelle som kan tjene penger på dette. Endret 4. januar 2015 av AdNauseam Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå