Gå til innhold

Android - importere kontakter, filtrere adresseboka

Anbefalte innlegg

I adresseboka i Android så drar den inn alt den finner (fra Google+, Facebook, gud vet hva). Ser jeg kan velge noen som heter "Anroroid starred contacts", er dette for å skille ut de du vil ha i kontkatlista på nettbrett og mobilen?

Skal overføre masse kontakter med detaljer og bilder fra Symbian.

Fant en artikkel som sa man skulle overføre dem til Nokia PC Suit og lagre dem ut i et bestemt format (da ble den en fil pr kontakt). Så skulle man slå sammen disse filene til en fil, og importere den når man var logget inn på Google.

Men hvordan havner de da? Blir de blandet med alle de andre kontaktene (som nevnt over) eller holder de seg for seg selv. Noen som har gjort dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei. Kontakter kan være et sorgens kapittel.

Det beste er å organisere kontaktene inne på Gmail (på pc) - jeg regner med at du der kan importere diverse filer og føye disse til Gmail-kontaktene. Gjerne legg de til i grupper som "Venner", "Familie", "Jobb", osv.

Deretter bør du, på mobilen, velge hvilke kontakter som skal vises til vanlig. Om du kun velger de gruppene du lagde, så vises kun de. Alt annet av "gud vet hva"-kontakter vil ikke bli vist (selv om de fortsatt skal kunne søkes opp når du søker i kontaktlisten).

"Starred"-kontaktene er rett og slett favorittkontaktene dine, som vil være lett tilgjengelig i telefonlisten (det vil muligens se annerledes ut på din mobil).

post-229458-0-19842500-1409435839_thumb.png

Endret av NothingForever
Lenke til kommentar

Du bestemmer dette selv.

Jeg har både google+ , facebook osv - men kontaktene mine ligger i exchange serveren på jobben . Og jeg synker kun exchange kontaktene og administrer de helst i adresseboken min i exchange outlook eller lync fra pc. Hender jeg legger til kontakter fra telefonen også , så synkes de tilbake til exchange.

Google + og facebook lar jeg ikke på noen måte få synke til min telefons kontaktliste (fysjom , særlig fb).

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Hmmm... Lurer på hvor den har hentet navn, bilde, e-post og telefon til mange jeg kjenner når jeg ikke har koplet sammen Google+ med Facebook eller noe annet. Skummelt... Selv om det jo ikke gjør meg noe :-)

Når jeg bytter til "Kontakter" så er det helt tomt (antar det er telefonen lokale kontaktliste)?

Får vel rydde inne på Gmail og Google+ og prøve trikset med å eksportere fra Nokia Suite...

Har Android noen lignende Nokia Suite forresten (for å ta backup av SMSer og kontakter etc)?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Test litt med min gamle mobil og Android nettbrettet, og fant ut at det aller lestteste var å sende alle kontaktene som vCard med bilde fra Nokia N8'en min til Android nettbrettet. Da havnet det en .vcf fil for hver kontakt på "Bluetooth" området på nettbrettet. Så fikk jeg til "Mine kontakter" på nettbrettet, valgte importere, og valge å importere ALLE .vcf filer den fant (søkte gjennom hele disken). Kunne også krysset av en og en, men siden det var 108 var det lettere å ta alle. Og vips så var alle kontaktene mine riktig over med bilde!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...