Nortonis Skrevet 28. august 2014 Del Skrevet 28. august 2014 Hei Jeg bruker Endomondo og kart så mye når jeg er ute i skau og går tur så jeg kjøpte meg likegodt en ekstra billig mobil til og bruke dedikert til dette. Men etter jeg instalerte Google maps, Viewranger , Norgeskart, Endomondo, så ser jeg at jeg må dreie på karta selv der min andre telefon som er en Nexus 5 gjør dette selv. Sjekker så opp dette, og ser nå at mobilen må ha kompass innebygget for og få dette. Sitter og vurdere om dette er så viktigt at jeg må sende mobilen tilbake og legge til mer og kjøpe en med kompass, eller bare beholde den. Dette er jo en vanesak, men greit når jeg dreier telefonen og ser at pila på kartet snur seg i retningen. Noen andre som bruker mobilen mye til kart og føler at kompasset innebygget er en viktig sak ? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 31. august 2014 Del Skrevet 31. august 2014 Jeg har iPhone og bruker appen Route 66 til både bil- og gånavigasjon. I gå-modus bruker den mobilens kompass, noe som funker helt fint. I andre apper, som ikke bruker kompasset i gå-modus, må man gå ganske fort for at appen skal detektere hvilken retning man går i og snu kartet riktig vei, men med Route66 ser man dette også når man står stille, da retningen man holder mobilen i vises i kartet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå