Redaksjonen. Skrevet 28. august 2014 Del Skrevet 28. august 2014 Det nye nettselskapet Bayonette er i gang.Kent har en av landets raskeste bredbåndslinjer Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 28. august 2014 Del Skrevet 28. august 2014 Altibox kunder tilbys 1 gigabit begge veier, det som er forskjell er altibox muligens ikke lever slike linjer i oslo foreløpig. Tror de fleste kunne ønske seg så raske linjer, men det er jo urolig i seg selv om hele oslos befolkning skulle få 1 gigabit hver, da ville nok byen slite å levere nok hastigheter til alle. Kunne vært gøy om det var noen kafeteria eller restuanger som tilbyr dette, nå burde lynet.no få opp øyene. 1 Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 28. august 2014 Del Skrevet 28. august 2014 – Vi er ikke så opptatt av hastigheter, vi tenker mest på opplevelser. Vi ser på bredbånd som en «utility» – vi leverer internett, på samme måten som vannselskapet ditt leverer vann. Jeg liker tankemåten, sålenge det leveres en god og kjapp tjeneste. Vi melkes jo ganske godt av andre nettleverandører med tanke på hastighet/pris. 3 Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 28. august 2014 Del Skrevet 28. august 2014 Tror folk må få opp øyene: Det er helt klart penger vi snakker om her, om alle skal få det. - Kommuner har tapt milliarder på luksus-bredbånd Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498 Skrevet 28. august 2014 Del Skrevet 28. august 2014 Tja, 1000/1000 hadde sikkert vært kjekt det, hadde det vært tjenester som kunne utnyttet det. Selv har jeg 100/100 og selv der er det tjenester som ikke kan levere 100% av linjekapasiteten. Men for alle som kommer til å spørre hva man skal med en slik linje så har jeg svaret! Fordi man kan og vil Lenke til kommentar
Populært innlegg Tåkefyrste Skrevet 28. august 2014 Populært innlegg Del Skrevet 28. august 2014 Tror folk må få opp øyene: Det er helt klart penger vi snakker om her, om alle skal få det. - Kommuner har tapt milliarder på luksus-bredbånd Ja det er vel noen som mener at å bruke milliarder på infrastruktur er sløsing, tap, og ufornuftig. Jeg er ikke en av dem. 10 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb Skrevet 28. august 2014 Del Skrevet 28. august 2014 100/10 funker i massevis det. Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 28. august 2014 Del Skrevet 28. august 2014 Tror folk må få opp øyene: Noen tenker idag og i morgen, mens andre ser framover. Får man opp øynene, så ser man lengre enn til i morgen. Likt med veiene - hvorfor bygges det så smått, tar lang tid å planlegge/utføre, for så å være underdimensjonert når det står ferdig. Slikt koster mer TCO. 2 Lenke til kommentar
fa2001 Skrevet 28. august 2014 Del Skrevet 28. august 2014 Litt trist at PCer har kommet med det samme nettverket i 10 år, og det er ingen tegn til at forbedring kommer.Lokale nett har alltid ligget foran internettlinjer, men nå slutter det.. Det er absolutt fordeler med å kunne laste ned i 2Gbit eller mer, feks spill fra Steam kan man ikke laste ned for fort, og SSDer kan klare 6Gbit lett. Uten gode nok lokale tilkoblinger kan internettleverandører, innholdslevendører etc med rette si at det ikke er noen vits i å oppgradere over 1Gbit. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 28. august 2014 Del Skrevet 28. august 2014 Tror folk må få opp øyene: Det er helt klart penger vi snakker om her, om alle skal få det. - Kommuner har tapt milliarder på luksus-bredbånd Er det teleanalytiker-tore du snakker om, som må få opp øynene? Sentral kommunikasjonsinfrastruktur med lang levetid er viktig. Nå har jo tore dog vist seg å spå ting som blir feil kun ett par år senere, så med det tidsperspektivet så er det ikke rart han ikke liker investeringene. AtW 4 Lenke til kommentar
MrL Skrevet 28. august 2014 Del Skrevet 28. august 2014 (endret) Tror folk må få opp øyene: Det er helt klart penger vi snakker om her, om alle skal få det. - Kommuner har tapt milliarder på luksus-bredbånd Mulig jeg feiltolker innlegget ditt, men hvis ikke er du dummere enn de 6810 innleggene dine burde tilsvare. Fiber er selvsagt en investering for fremtiden. Jeg ser for meg de som klager over utgiftene hadde holdt kjeft nå hvis de i 2025 hadde visst at den nye 8K TVen deres hakker under sendinger fordi vi skulle spare penger i 2014. 5-10 megabit gjør nytta i for de fleste i dag, men ikke i fremtiden. Så å klage over utbyggingen av fiber er ikke annet enn idiotisk. Endret 28. august 2014 av MrLG 3 Lenke til kommentar
a_sondre Skrevet 28. august 2014 Del Skrevet 28. august 2014 Enig!! Nettet kan aldri bli for raskt. Kommer alltid nye bruksområder som krever mer av nettet, være seg streaming av HD, 4K og etterhvert 8K. Man har også bruk for høy kapasitet med mye bruk av skybaserte løsninger. 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-RnjNn5NbHl Skrevet 28. august 2014 Del Skrevet 28. august 2014 Hvis de kan utvide til Asker(litt uten for sentrum) så hadde området mitt fått det med en gang, og de hadde også godtatt det. vi snakket med telenor, men for de ville ikke gjøre det fordi det var for få, (tror det var ca. 22 som sa ja av omtrent 50-60). Lenke til kommentar
Einar Kristiansen Skrevet 28. august 2014 Del Skrevet 28. august 2014 lavest mulig ping med ca. 60 mbit er viktigere en 1 gbit med 20 i ping som det laveste. Dette Bayonette hatte 1 ms på pingen med 1gbit var jo ganske bra skår. Lenke til kommentar
Serpentbane Skrevet 28. august 2014 Del Skrevet 28. august 2014 Tror folk må få opp øyene: Det er helt klart penger vi snakker om her, om alle skal få det. - Kommuner har tapt milliarder på luksus-bredbånd Dette stemte sikkert i 2012. Men er det en tjeneste som har økt eksplosivt i omfang siden da, så er det streaming av innhold med høy kvalitet, både når det gjelder bilde og lyd. Det er ikke lenger slik at fåtallet står for det meste av trafikken, eller vi er i det minste på vei bort derfra. Streaming vil på ett eller annet tidspunkt være like utbredt som TV, og man vil til og med ha flere enheter per boenhet enn noen gang. I dag har de fleste en eller kanskje ti TV'er. Nå er det vanlig med en device per beboer. Skal fem i familien streame netflix samtidig, uten at dette har negativ innvirkning på fars hjemmekontor, så sier det seg selv at 5-10Mbps ikke er tilstrekkelig. Spesielt når man har 0.6 opp. Jeg har 16/0.6 (12 i praksis), og jeg kan for eksempel ikke spille samtidig som ett av barna ser på netflix etc. Teknikkere hos telenor mener det kan være toveis kommunikasjon som fyller linja opp, og gjør at jeg sliter generelt. Så ja, folk må få opp øynene, og sørge for skikkelig alternativer til hele befolkningen. 1 Lenke til kommentar
Gravitass Skrevet 28. august 2014 Del Skrevet 28. august 2014 Når det gjelder det at du ikke kan spille samtidig som barna dine ser på Netflix er jo ett problem med en lett fiks du kan gå i innstillingene til Netflix kontoen og begrense bredbånd-bruken (tror ikke barna ser forskjell på 720p og 1080p ) Lenke til kommentar
nessuno Skrevet 28. august 2014 Del Skrevet 28. august 2014 Tror folk må få opp øyene: Det er helt klart penger vi snakker om her, om alle skal få det. - Kommuner har tapt milliarder på luksus-bredbånd Jøss der var det mye krokodilletårer. La oss bare avklare en ting: fiber er viktig. Fiber er den ENESTE fremtidsorienterte teknologien som kan erstatte ikke delvis... men helt; telefon, internett, TV, video-on-demand etc. Ingen teknologier kommer i nærheten i det som gjelder båndbredde og fremtidig utvidelse etter behov. Så da noen sier at det er dyrt - rennende vann, asfalterte veier og elekrifisering er også dyre saker. Men det koster å være kar, og "sivilisasjon" har sin pris. Og med tanke på all slags idiotprosjekter tidligere regjeringer har sløst penger på er infrastruktur - også IT infrastruktur - et viktig satsingsområde. Synes all sytingen, alle teite unnskyldningene etc bør slutte og det burde kommet en nasjonal satsing på kvalitetsbredbånd. Åren er for pokkeren 2014 og enda sitter utrolig mange med sirup-DSL, eller enda verre; ICE, 3G etc. 1 Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 28. august 2014 Del Skrevet 28. august 2014 Jeg er heldig å får Gbit i Oktober/November, men det koster mye mer enn Bayonette sin Gbit, men fortsatt billigere enn Altibox. Jeg blir da en av få kunder hos Lynet som får Gigabit, men kanskje prisene endrer seg når tilbudet blir formalisert? Who knows, men Gbit skal jeg ha Lenke til kommentar
bojangles Skrevet 28. august 2014 Del Skrevet 28. august 2014 Altibox kunder tilbys 1 gigabit begge veier, det som er forskjell er altibox muligens ikke lever slike linjer i oslo foreløpig. Tror de fleste kunne ønske seg så raske linjer, men det er jo urolig i seg selv om hele oslos befolkning skulle få 1 gigabit hver, da ville nok byen slite å levere nok hastigheter til alle. Kunne vært gøy om det var noen kafeteria eller restuanger som tilbyr dette, nå burde lynet.no få opp øyene. Joda altibox leverer de, men se på prisene. 1.500 kr måneden for 1.000/1.000 hos Altibox kontra 299 eller 499 per måned hos bayonette. Personlig må jeg si at det er prisene hos altibox som gjør at jeg avstår fra GB linje. Er rett og slett for dyrt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå