Gå til innhold

solnedgang ibiza

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette var et fint 1.-bilde her, DD!

:o)

Du har fanget stemningen - som jo er det viktigste ved slike solnedgangs-bilder. Stemningen og fargene utgjør det meste, og begge delene er her.

Silhuetten er et effektivt verktøy i en fotograf sitt register, spesielt med en slik fin sol og de mange valørene både foran og bak fjellskrenten.

det er litt morsomt og se på bildet i full størrelse og oppdage at det sitter en person oppe på toppen og ser utover sjøen.

Du spør om tips? Vel, det viktigste (tekniske) ved slike bilder med sjø / vann, er at horisonten er i vater, og det ER den! Det eneste jeg kan foreslå eventuell, er å kutte himmelen noe ned slik at ikke horisonten deler bildet nøyaktig i midten - en helt vanlig "feil" de fleste gjør i begynnelsen. Prøv å tenk 3.-dels regel når du plasserer en slik sterk horisont. Prøv å Google på "rule of thirds" så vil du kunne lese deg opp litt.

Men bildet er meget bra slik det er!

:o)

Mvh,

Walter

Lenke til kommentar

takk for snille kommentarer!! bildet er uncroppa, det eneste jeg gjorde var å gjøre det en anelse mørkere for å få litt sterke kontraster. Skal lese meg opp på 1/3rd :)

du la merke til han som sitter på fjellet ja :D kult! det var gulroten i bildet ;)

jeg glemte å skyte i raw, men det henger vel med at jeg er noob :p

uansett...tusen takk for feedback!

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...